فائزون|۱۰ مهر ۱۳۶۳

کدخبر : 14722 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۱۶|۱۳:۰۲

تاریخ شمسی

10 مهر 1363

تاریخ قمری

6 محرم 1405

تاریخ میلادی

2 اکتبر 1984
 
خلاصه روز: 

- تحرکات دشمن: انتقال دو گردان توپخانه به بغداد جهت بازسازی؛ تقویت تأسیسات و پدافند هوایی اسکله البکر؛ ادامه فعالیت‌های مهندسی دشمن و تقویت پایگاه‌ها

- بازگشت یک تیم شناسایی که از روز گذشته در هور به مأموریت رفته بود.

- ابلاغ دستورالعمل کارهای مهندسی از سوی فرماندهی قرارگاه خاتم الانبیاء در ارتباط با عملیات بزرگ آتی؛ تداوم فعالیت‌های مهندسی در کلیه محورهای جنوب با هدف دوگانه کار درازمدت در جهت تسلیح و آمادگی زمین منطقه عمومی جنوب برای انجام هرگونه فعالیت جنگی آفندی و بخصوص برای فریب دشمن و جلب توجه جاسوسان و دیده بانان دشمن به محورهای غیر از منطقه عملیات اصلی

- دستور جزء به جزء تغییر سازمان رزم: متناسب با عملیات آتی در هور با محوریت سپاه از طرف فرمانده لشکر ٢١ حمزه

- ابلاغیه فرمانده عملیات شط العرب به فرماندهی لشکر ٢۶ پیاده در خصوص پخش یک تمرین نظامی از تلویزیون ایران که در آن برخی از وسائل و فعالیت‌های عبور از مانع آبی نمایش داده شده بود و نحوه مقابله با این نوع عملیات.

- حوادث غرب کشور: گزارش فرماندهی منطقه ١١ در خصوص حمله کومه‌له با بکارگیری و شلیک نارنجک محتوی گازهای سمی؛ اخذ پول توسط عناصر دمکرات در میاندوآب بویژه از خانواده‌هایی که ترتیب ازدواج دختران خود را داده بودند؛ ورود عناصر دمکرات به روستاهای منطقه و معرفی خود به عنوان سپاهی به قصد شناسایی طرفداران جمهوری اسلامی؛ ورود ضدانقلاب به بوکان به قصد اختلال در مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورا.

- گزارش قرارگاه حمزه سیدالشهدا از جمع بندی رادیو کومه‌له در خصوص عملیات‌های این گروه در تابستان ۶٣ 

- اعلام کمبود نیروی شدید از اکثر پایگاه‌های تحت امر قرارگاه حمزه به ستاد مرکزی و پیگیری این ستاد از طریق مناطق ٣ و ۴ سپاه و پاسخ این مناطق به این پیگیری.

- گزارش‌های منطقه جنوب شرق، گزارش تنوع وظایف مناطق سپاه که علاوه بر پشتیبانی جنگ خواه ناخواه با مسائل مختلفی درگیر است از جمله: دستگیری اشرار در نیک شهر، برخورد با مسائل موسوم به منکراتی در جیرفت و حل و فصل درگیریهای ناشی از فعالیت هواداران "آرمان مستضعفین" در سروستان که خود را پویندگان شریعتی می خوانند.

- گزارش بسیج مستضعفین انقلاب اسلامی عراق در خصوص انتقال سلاح شیمیایی به چناره در ملاقات سران اکراد عراقی با عوامل حزب بعث عراق.

- سخنان آقای هاشمی رفسنجانی در پایان جلسه امروز شورای عالی دفاع در خصوص مندرجات برخی مطبوعات منطقه مبنی‌بر وجود طرحی برای برکناری شخص صدام و پایان جنگ: حامیان رژیم بعث عراق با این القائات فکر می کنند که جمهوری اسلامی ایران قدرت سرنگونی حزب بعث را ندارد و اصرار دارند که صدام باقی بماند. ما هیچ طرحی که متضمن سقوط صدام و حذف حزب بعث نباشد را نمی پذیریم. آقای هاشمی رفسنجانی در دیدار با اعضای مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق: ما با صراحت با هدف شما و هدف مردم عراق که سقوط صدام و حزب بعث است، موافقیم. شما عراقی‌ها نباید تصور کنید که تنها جمهوری اسلامی باید کار جنگ را یکسره کند.

- اظهارات، موضعگیری‌ها و تحلیل‌های فرمانده سپاه چهارم عراق، رادیو اسرائیل، روزنامه کویتی الانباء، رادیو امریکا و رادیو امان در خصوص عملیات آینده ایران.

- ورود دو تن از مقامات بلندپایه یوگسلاوی و شوروی به بغداد.

- گزارش خبرگزاری فرانسه از اقدامات اخیر شش کشور عرب حوزه خلیج‌فارس در جهت مقابله با حملات احتمالی ایران.

- تسلیم یادداشت اعتراض وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی به رژیم افغانستان و درخواست از این رژیم مبنی‌بر توقف فعالیت سرکنسولگری آن کشور در مشهد حداکثر ظرف یک هفته؛ توقف فعالیت‌های سرکنسولگری ایران در شهر هرات؛ گزارش رادیو بی. بی. سی. در خصوص تعطیلی کنسولگری‌ها و ارتباط آن با افزایش دامنه جنگ در افغانستان؛ گزارش قرارگاه انصار سپاه از درگیری‌های داخلی افغانستان.

- دیدار سفرای ایران در برزیل و گابن با رئیس جمهور برزیل و وزیرخارجه گابن در خصوص طرح اخراج اسرائیل از سازمان ملل؛ بازتاب اقدامات ایران در این خصوص طرح مزبور در رادیو امریکا و نیویورک تایمز

- خبرگزاری فرانسه از بیروت: کاردار ایران در بیروت تاکید کرد که ایران از برگزاری اجلاس آتی شورای ملی فلسطین (پارلمان در تبعید) در کشورش امتناع نخواهد کرد.

- تصویب موافقتنامه فرهنگی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی

- انتقاد دو تن از نمایندگان حزب سبزها در مجلس آلمان غربی [مرتبط با منافقین] به دولت بن در خصوص موضع موافق این دولت نسبت به ایران

- انتشار متن گفت وگوی دکتر ابراهیم یزدی با نشریه عربی "المجله" چاپ لندن و وابسته به عربستان سعودی توسط نهضت آزادی؛ این مصاحبه عملاً نوعی اعلام موضع نهضت آزادی در قبال جمهوری اسلامی، جنگ و برخی مسائل دیگر است.

ارسال نظر






captcha
ارسال