فائزون|۱۰ مهر ۱۳۶۵

کدخبر : 14721 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۱۶|۱۲:۵۹

تاریخ شمسی

10 مهر 1365

تاریخ قمری

27 محرم 1407

تاریخ میلادی

2 اکتبر 1986
 
خلاصه روز: 

- پایان انتقال ادوات، مهمات و اقلام مختلف به داخل خاک عراق به منظور اجرای عملیات بزرگ نفوذی (فتح1). مجله ساوت: جلال طالبانی با رهبر اتحاد وطن‌پرستان کردستان جبهه مشترک تشکیل داده و قصد دارند با تهران متحد شوند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- پرواز هواپیماهای عراقی بر فراز شهرهای استان همدان.

- انجمن ناخدایان فرانسه مجدداً از دولت این کشور خواست تا نفت‌کش‌های فرانسوی را در خلیج‌فارس به وسیله نیروی دریایی محافظت کند.

- مصاحبه "جان‌پاتیس" مهندس امریکایی ـ‌که به جرم جاسوسی در ایران دستگیر شده‌است‌ـ در خصوص چگونگی همکاری با سازمان سیا، نوع اطلاعات، چگونگی کسب خبر، اطلاعات ارسالی، استفاده سازمان سیا از شرکت‌های تجاری غربی و کانال‌های اطلاعاتی عراق.

- امضای موافقت‌نامه همکاری یوگسلاوی با عراق در زمینه آموزش، تکنولوژی و مبادله کارشناس.

- مجله ساوت: "مردم عراق، انتظار دیوانه‌کننده‌ای از یک جنگ سخت را تحمل می‌کنند و سربازان عراقی در طول جبهه‌ها شبح یک میلیون ایرانی را می‌بینند. تاکنون 200هزار نفر از مردم عراق در جنگ کشته شده‌اند و صدام هم نشان داده که در این مورد سخت نگران است." گزارش جانبدارانه نیویورک‌تایمز از اوضاع ارتش عراق.

- رادیو اسرائیل: "روزنامه الانبا ایران را متهم به زمینه‌چینی جهت تعرض به خاک کویت کرد."

- وزیرخارجه ایران: شورای امنیت سازمان‌ملل می‌باید از خنثی کردن فعالیت‌های صلح‌جویانه سازمان‌ملل خودداری نماید.

- سخنگوی نخست‌وزیر فرانسه: حل و فصل سریع اختلافات مربوط به بازپرداخت وام‌های ایران می‌تواند به آزادی گروگان‌های فرانسوی در لبنان کمک کند.

- نخست‌وزیر در دیدار وزیر امورخارجه ویتنام: "امیدواریم سفر شما مقدمه‌ای برای گسترش روابط دو کشور ضدامپریالیسم و انقلابی باشد." وزیر خارجه ویتنام: "جنگی که به شما تحمیل شده، مورد تأیید ما نمی‌باشد."ویتنام بخشی از سلاح‌هایی را که امریکا در این کشور به جا گذارده بود، در اختیار ایران خواهد گذاشت.

- رویتر: حمله هواپیماهای عراقی به جزیره خارک، صادرات نفت را به نصف کاهش داده‌است.

- جیره‌بندی بنزین موجب تشکیل صفوف طولانی در مقابل جایگاه‌های فروش بنزین در اغلب شهرها شده‌است. وزیر نفت: جیره‌بندی بنزین موقتی است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- چهار عضو تیم وزنه‌برداری ایران اعزامی به بازی‌های آسیایی سئول، به هنگام بازگشت به ایران، ناپدید شدند. رادیو امریکا: وزنه‌برداران ایران جهت پیوستن به سازمان مجاهدین، به عراق خواهند رفت.

ارسال نظر






captcha
ارسال