فائزون|۸ مهر ۱۳۶۳

کدخبر : 14710 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۱۶|۱۲:۲۳

تاریخ شمسی

8 مهر 1363

تاریخ قمری

4 محرم 1405

تاریخ میلادی

30 سپتامبر 1984
 
خلاصه روز: 

- تدارک نیروهای خودی جهت احراز آمادگی برای عملیات بزرگ آبی - خاکی آینده در هور و منطقه شرق دجله و گزارش شمخانی (قائم مقائم سپاه) به محسن رضایی (فرمانده کل سپاه) در این خصوص، از جمله گزارش نحوه پیگیری تأمین موتور قایق، قایق، نفربر خشایار، دژشکن، تجهیزات پدافندی ش. م. ر، پل نفررو و ماشین‌رو، سطح شناور و نی بر و پیگیری مساله جاده کشی.

- دستورالعمل قرارگاه عملیاتی کربلا در خصوص آزادسازی یگان‌های عملیاتی سپاه از خطوط پدافندی جنوب و واگذاری خط به یگان‌های ارتش و در عمل آزادی یگان‌های هجومی سپاه جهت آمادگی برای عملیات آتی.

- ادامه فعالیت‌های شناسایی سپاه در منطقه عملیات آتی و گزارش تیم‌های شناسایی از ماموریت‌های خود.

- گزارش شاجا از فعالیت‌های شناسایی شب هنگام دشمن با استفاده از لباس غواصی و عبور از اروندرود؛ اظهارات یک سرباز پناهنده عراقی در خصوص انتظار دشمن در مورد انجام عملیات توسط ایران در ماه محرم؛ آماده باش نیروهای عراقی از دهانه فاو تا محورهای استان میسان(بالاتر از هور) -؛ بمباران جزیره مجنون توسط دشمن؛ - گزارش خبرگزاری عراق از بمباران یک منطقه تمرکز نیروهای ایران.

- اظهارات فرمانده سپاه سوم ارتش عراق درباره حمله آتی ایران؛ بازتاب سخنان وی در رادیو اسرائیل: سرلشکر ماهر تایید کرد که نیروهای عراق اخیراً مجهز به سلاح‌های پیشرفته و نابودکننده شده اند؛ هشدار رسانه‌های گروهی بغداد نسبت به عواقب حمله جدید ایران و مطالب روزنامه‌های کویتی در این خصوص

- گزارش واحد بسیج مستضعفین انقلاب اسلامی عراق در خصوص نقل و انتقال نیروهای عراقی در شهرهای سیدصادق و خرمال.

- کمین ضدانقلاب به پیشمرگان مسلمان کرد در دیواندره و تکاب؛ دستگیری یکی از فرماندهان دمکرات توسط پیشمرگان مسلمان کرد در سردشت؛ درگیری گروه گشت شبانه گردان نبی اکرم با ضدانقلابیون در پیرانشهر؛ بستن جاده و اخاذی از رانندگان در جاده سقز - بوکان؛ تکرار درخواست نیرو برای قرارگاه حمزه جهت پایگاه‌های سقز و بوکان.

- انفجار در نمایشگاه ادامه یافته از هفته جنگ در تبریز توسط منافقین؛ پخش اعلامیه، تراکت دست نویس، شعارنویسی و اختلال در بیسیم و آتش زدن اتومبیل توسط منافقین و سازمان فدائیان اکثریت در شهرهای گیلان، مازندران و آذربایجان؛ دستگیری چند نفر از ضدانقلابیون در رحیم آباد، قائم‌شهر و بابل.

- اعلام انتخاب رهبر جدید "جبهه عربی آزادی‌بخش الاحواز" در رادیو صوت الجماهیر عراق.

- اخراج ۵۵ تن از ایرانیان مقیم کویت از این کشور که در محل کار و منزل خود دستگیر شده و مورد ضرب و شتم مأمورین کویتی گرفته بودند.

- ساندی تایمز در گزارشی از هفته جنگ با عنوان "جشن در میان کشته ها": از شکست، تسلیم یا مصالحه سخنی به میان نمی آید. هم مخالفان و هم طرفداران جمهوری اسلامی اذعان می دارند که خمینی همچنان در میان توده‌های ایران محبوبیت دارد.

- نخست وزیر در پایان جلسه امروز هیئت دولت، در کشور ما در مقابل جنگ تندرو و میانه رو وجود ندارد. مسأله جنگ برای ما امر مقدسی است. ١٨۴ تحلیل و گزارش روزنامه آساهی درباره طرح صلح ژاپن و پیامدهای آن.

- نامه فرماندهی کل سپاه به ستادهای مناطق ١١ گانه کشوری و فرماندهی سپاه فرودگاه‌ها در خصوص اعلام مصوبه شورای امنیت کشور مبنی‌بر دائمی شدن مسئولیت سپاه در امنیت پرواز و حفاظت فرودگاه‌ها و نیز اعلام تصویب آئین نامه داخلی مربوطه؛ انتصاب فرمانده سپاه فرودگاه‌های کل کشور.

- پیامدهای انفجار سفارت امریکا در بیروت: اظهارات وزیرخارجه امریکا در خصوص انفجار سفارت مزبور و به عهده گرفتن مسئولیت قصور در تقویت وضع امنیتی سفارت؛ ایجاد یک دیوار بتونی در برابر سفارت آلمان غربی در بیروت به دنبال تهدیدهای تلفنی علیه این سفارت؛ گزارش یک روزنامه اسرائیلی در خصوص عملکرد سازمان جهاد اسلامی؛ انعکاس گزارش واشنگتن پست در یک روزنامه انگلیسی در خصوص مسئولیت و نقش مستقیم ایران و سوریه در این انفجار و نیز انفجارهای قبلی در نیروی دریایی و سفارت کویت.

- یونایتدپرس درباره حملات شهادت طلبانه یا انتحاری شیعیان لبنان: خودکشی در شرع اسلام مستوجب مجازات در جهنم است، اما روحانیون شیعه فرمول پیچیده‌ای در جهت تبدیل. حمله کنندگان با اتومبیل حامل بمب به شهیدانی که شایستگی بهشت را دارند، ارائه داده اند.

- اعتراض داوران ایرانی در دادگاه بین‌المللی لاهه به رفتار قاضی سوئدی که در قضاوت خویش جانبدارانه و صراحتًا به نفع امریکا و علیه ایران عمل می کرد و درگیری با وی و انعکاس وسیع آن در مطبوعات هلند.

- گزارش بخش برون مرزی سیمای جمهوری اسلامی ایران از محاکمه انقلابیون مسلمان مصری؛ برای سومین بار متوالی حالت فوق العاده در مصر بمدت هجده ماه دیگر، توسط پارلمان این کشور به تصویب رسید.

- پیوستن رئیس یک قبیله که مسئول دکل‌های برق شهر کابل بود، به همراه پیروانش به رزمندگان مسلمان افغانی و منفجر نمودن ۴٠ دکل برق شهر کابل با دینامیت

- گفتار امروز رادیو کلن درباره وضع ایران پس از امام خمینی و درباره‌ی جانشین امام به نقل از برخی مطبوعات آلمانی: آیت ا... منتظری در میان کلیه محافل قدرتمند ایران بطرز یکسان و مشابه مورد موافقت قرار نمی‌گیرد.

ارسال نظر






captcha
ارسال