فائزون|۸ مهر ۱۳۶۶

کدخبر : 14707 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۱۶|۱۲:۰۱

تاریخ شمسی

8 مهر 1366

تاریخ قمری

6 صفر 1408

تاریخ میلادی

30 سپتامبر 1987
 
خلاصه روز: 

- ابلاغیه فرمانده کل سپاه به نیروی زمینی سپاه درباره مأموریت عملیاتی عاشورا و غدیر در جبهه جنوب.

- لغو مأموریت قرارگاه قدس در منطقه دوپازا و تقویت مأموریت قرارگاه نجف در منطقه ماووت با کمک قرارگاه قدس و قرارگاه رمضان. تحلیل نشریه "بررسی جنگ" درباره دلایل طراحی عملیات‌های بزرگ در شمال‌غرب.

- ادامه بررسی طرح مانور، اقدامات شناسایی و وضعیت یگان‌های مأمور به عملیات در منطقه ماووت با حضور فرمانده نیروی زمینی و فرماندهان قرارگاه‌های نجف و قدس و یگان‌های عمل‌کننده.

- واکنش به موقع نیروهای قرارگاه سپاه دوم سیدالشهدا به تعرض نیروهای عراقی در حاشیه اروند‌رود. عملیات روانی عراق در جبهه‌های جنوب با استفاده از شیوه‌های مختلف.

- حمله منافقین به یک گردان ارتشی در منطقه قصر‌شیرین خسارات سنگینی به این گردان وارد کرد.

- شبیخون و کمین نیروهای خودی علیه نیروهای کومه‌له و دموکرات در کردستان و ارومیه.

- عملیات چریکی تکاوران تیپ75 ظفر سپاه با همکاری پیشمرگان مبارز کرد عراقی در جاده دوکان ـ سلیمانیه. اجرای کمین بارزانی‌ها علیه نیروهای عراقی در منطقه قلعه‌کانی.

- بررسی مسائل نظامی ـ سیاسی کردستان عراق در پیام قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) به قرارگاه رمضان.

- ادامه مقابله به مثل و اجرای آتش توپخانه ایران روی تأسیسات صنعتی جنوب عراق در برابر حملات عراق به مراکز صنعتی ـ کارگری و مسکونی ایران، اطلاعیه ستاد تبلیغات جنگ در این‌باره. گلوله‌باران دو روستای سردشت و تهدید عراق به حملات بیش‌تر علیه مناطق غیرنظامی ایران.

- کمبود امکانات پشتیبانی و مشکلات تأمین مایحتاج جنگ از زبان فرماندهان سپاه.

- اعزام نیروهای داوطلب و اعضای سپاه و جهاد به جبهه‌های جنگ از خراسان، اصفهان، گیلان، زنجان، سمنان، همدان، گرگان، بوشهر، جهرم، آشتیان و طالش.

- ابراز بدبینی آقای هاشمی‌رفسنجانی به عملکرد امریکا در خلیج فارس و انتقاد از شورای امنیت و اروپا و اعلام همکاری ایران با کسانی که با حسن‌نیت برای پایان دادن به جنگ تلاش می‌کنند در دیدار سفیر آلمان.

- حمله قایق‌های توپدار به دو نفتکش لیبریایی و ژاپنی در خلیج‌فارس.

- حرکت دو کاروان نفتکش‌های کویتی تحت اسکورت ناوگان امریکا. ایجاد پایگاه‌های دریایی متحرک برای عملیات امداد به ناوگان امریکا در سواحل بحرین. آموزش نیروهای امریکایی برای پیاده شدن در سواحل ایران.

- تهیه طرح تشکیل هیئت تحقیق بین‌المللی برای مشخص کردن آغازگر جنگ در شورای امنیت.

- سخنان وزیر خارجه ایتالیا در حمایت از اقدامات دبیرکل برای اجرای قطعنامه598 و پیشنهادی برای برقراری آتش‌بس عملی با تفاهم ایران و عراق. 143 دیدار هیئتی از اتحادیه عرب با دبیرکل سازمان ملل و مخالفت با هرگونه تغییر در قطعنامه 598.

- تبلیغات خصمانه رسانه‌های کویت علیه ایران و تهییج اعراب به استفاده از زور برای پس گرفتن سه جزیره ایرانی. نقش سوریه در جلوگیری از تبدیل شدن جنگ تحمیلی به جنگ عرب و فارس.

ارسال نظر






captcha
ارسال