فائزون|۷ مهر ۱۳۶۱

کدخبر : 14702 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۱۶|۰۹:۰۵

تاریخ شمسی

7 مهر 1361

تاریخ قمری

11 ذی‌الحجه 1402

تاریخ میلادی

29 سپتامبر 1982
 
خلاصه روز: 

- اعلام زمان اجرا، نام و رمز عملیات (مسلم‌بن عقیل) به یگان‌های عمل‌کننده ازسوی قراگاه نجف؛ حرکت بعضی از یگان‌ها به سمت نقطه‌ی رهایی به‌دلیل طولانی بودن مسیر.

- آتش گرفتن تأسیسات پتروشیمی دشمن در نزدیکی بصره و انهدام یک تفنگ 106 میلیمتری و یک خمپاره‌انداز با آتش نیروهای خودی.

- در گلوله‌باران آبادان به چند منزل مسکونی، دفتر شرکت مسافربری و بخش 9 شرکت نفت خسارت‌هایی وارد شد و یک تن شهید و 20 تن مجروح شدند، 2 مجروح در گلوله‌باران گیلان‌غرب؛ تجاوز به حریم هوایی شهر خرم‌آباد.

- گفت‌وگوی اختصاصی فرمانده نیروی دریایی درباره‌ی سیاست جدید عراق برای جبران قدرت نیروی دریایی‌اش.

- خبر رادیو بی.بی.سی به نقل از یک مقام نظامی در دولت عراق از پیوستن نیم میلیون نفر از افراد غیرنظامی که فنون نظامی را آموزش دیده‌اند به ارتش عراق.

- ادامه‌ی درگیری‌ها در شمال غربی ایران، برخورد یک خودرو نظامی نیروهای خودی با مین و متعاقب آن حمله‌ی عناصر مسلح غیرقانونی به این خودرو در منطقه‌ی شهری‌کند؛ پاک‌سازی 15 کیلومتر دیگر از محور پیرانشهر ـ سردشت و آزادی 4 روستا در این محور؛ عملیات نیروهای جندالله شاهین‌دژ در محورهای شمال غربی این شهر و پاک‌سازی 65 روستا؛ درگیری بین نیروهای سپاه و نیروهای مسلح غیرقانونی در منطقه‌ی کامیاران و دستگیری 5 تن از مهاجمان؛ آزادی 16 گروگان اداره‌ی کل راه و ترابری استان آذربایجان غربی.

- اطلاعیه‌ی شورای روحانیت اهل تسنن مرکز ارومیه درباره‌ی حمایت از استقرار قراگاه حمزه در منطقه‌ی شمال‌غرب.

- شهادت و مجروحیت 11 نفر از مردم به‌دست عناصر سازمان مجاهدین خلق؛ در شهرهای اصفهان، تهران، سنندج و شیراز؛ حمله‌ی عناصر سازمان به چند نوجوان بسیجی و مجروح کردن آنان در قم؛ دستگیری 10 نفر و کشته‌شدن 2 نفر از اعضای سازمان در شهرهای تهران، سلماس و رشت توسط نیروهای امنیتی؛ کشف 13 خانه‌ی تیمی و دستگیری 50 نفر از اعضای سازمان مجاهدین خلق و گروه پیکار در راه آزادی طبقه‌ی کارگر در رامهرمز.

- اطلاعیه‌ی دادستان انقلاب اسلامی مرکز خطاب به مردم و تقدیر از همکاری آنان در اجرای طرح مالک و مستأجر دادستانی انقلاب و اعلام این مطلب که مالکان تا 14 مهر فرصت دارند با مراجعه به مراکز اعلام شده اطلاعات درخواست شده را دراختیار این مرکز قرار دهند.

- اعدام سیدمهدی مهدوی و سرهنگ قاسم حسینی از همدستان صادق قطب‌زاده به جرم براندازی نظام جمهوری اسلامی به حکم دادگاه انقلاب ارتش، اعلام حکم حبس 7 نفر دیگر از متهمان پرونده‌ی گروه قطب‌زاده از دو سال تا حبس ابد و ارجاع پرونده‌ی 3 نفر دیگر از متهمان به دادسرا برای تکمیل مدارک.

- تأکید امام خمینی رهبر انقلاب، بر صداقت در بیان رخدادها، حساسیت موقعیت نظام جمهوری اسلامی در نظام بین‌الملل و شیوه‌ی مقابله با هجوم تبلیغاتی رسانه‌های غربی در دیدار مدیران خبرگزاری جمهوری اسلامی با ایشان.

- مصاحبه‌ی اختصاصی نخست‌وزیر با خبرنگار روزنامه‌ی جمهوری اسلامی درباره‌ی پیشنهاد رئیس‌جمهور در مورد تشکیل کنفرانس سران کشورهای اسلامی، اعتراف صدام به فساد موجود در هیئت حاکمه‌ی عراق، لایحه نحوه فعالیت بخش خصوصی و شایعه‌ی منافقین مبنی‌بر اخذ مالیات از مالکان.

- مقاله‌ی روزنامه‌ی انگلیسی زبان " مسلم" چاپ پاکستان، درباره‌ی فعالیت و نقش مجامع بین‌المللی در جنگ ایران و عراق؛ گزارش رادیو بی.بی.سی درباره‌ی کمک مالی کشورهای عربی حاشیه‌ی خلیج فارس به رژیم عراق.

- مقاله‌ی مجله‌ی ژون‌آفریک چاپ فرانسه، با عنوان " ایمان علیه تانک‌ها" که به بررسی اوضاع جنگ از ابتدای هجوم عراق به ایران تاکنون، به هم خوردن موازنه‌ی نظامی در عرصه‌ی نبرد به نفع ایران و نقش ایمان و معنویت در جبهه‌ی متحول شده ایران پرداخته است.

- ورود نیروی ضربتی ناوگان ششم امریکا به آب‌های لبنان برای پیاده کردن تفنگداران امریکایی در بیروت؛ گزارش رادیو دولتی لبنان از توافق دولت این کشور با اسرائیل برای خروج نیروهای اسرائیلی از فرودگاه بیروت؛ گزارش یونایتدپرس از سخنان رئیس‌جمهور امریکا درباره‌ی حضور تفنگداران این کشور در لبنان و خروج نیروهای خارجی از این کشور؛ سخنان سخن‌گوی وزارت دفاع امریکا درباره‌ی محل استقرار تفنگداران دریایی؛ توافق سفیر امریکا در اسرائیل با وزیر دفاع این رژیم مبنی‌بر جایگزینی نیروهای امریکایی به جای نیروهای اسرائیلی در فرودگاه بیروت؛ اعزام یک ناو هواپیمابر امریکا و 5 ناو همراه آن به دریای مدیترانه.

- اعتراف نخست‌وزیر اسرائیل به اطلاع داشتن دولتش از وقوع قتل عام آوارگان فلسطینی در اردوگاه‌های صبرا و شتیلا.

ارسال نظر






captcha
ارسال