فائزون|۴ مهر ۱۳۶۱

کدخبر : 14679 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۱۳|۰۱:۱۲

تاریخ شمسی

4 مهر 1361

تاریخ قمری

8 ذی‌الحجه 1402

تاریخ میلادی

26 سپتامبر 1982
 
خلاصه روز: 

- ابلاغ محدوده‌ی عملیاتی هر یک از یگان‌های عمل‌کننده در عملیات آینده (مسلم‌بن عقیل) از سوی قرارگاه مرکزی نجف؛ تشکیل جلسه با حضور مسئولان قرارگاه و مسئولان اطلاعات عملیات نیروهای عمل‌کننده به منظور هماهنگی و انسجام بیشتر یگان‌های عمل‌کننده، تشریح وظایف و دریافت گزارش‌ها و ارائه پیشنهادها.

- اجرای عملیات نفوذی یک گروه گشتی ـ رزمی از نیروهای ارتش و سپاه در منطقه‌ی مهران، 50 تن از نیروهای دشمن کشته شدند.

- در گلوله‌باران آبادان 4 تن شهید و 7 تن مجروح شدند، 5 خانه مسکونی نیز آتش گرفت.

- بر اثر حمله‌ی نیروهای مسلح غیر‌قانونی به نیروهای خودی در مناطق میاندوآب و پیرانشهر و نیز برخورد 2 خودرو با مین در حوالی تکاب، 2 نفر شهید، 14 نفر زخمی و 10 نفر گروگان گرفته‌شدند.

- درگیری نیروهای سپاه با عناصر مسلح غیرقانونی در دره‌ی بلاغ؛ پاک‌سازی 2 روستا در حوالی سلماس از عناصر حزب دمکرات؛ تسلیم شدن یکی از سران حزب دمکرات در منطقه‌ی تکاب با یک اسلحه‌ی سبک و یک خمپاره‌انداز.

- انفجار 3 بمب در نزدیکی ایستگاه راه‌آهن، دفتر سازمان توریستی آلمان و مقابل شرکت هواپیمایی اردن در فرانکفورت، احتمال ارتباط این انفجارها با آغاز سومین سال جنگ ایران و عراق و هدف بودن دفتر هواپیمایی ایران در نزدیکی ایستگاه راه‌آهن.

- شهادت یک پاسدار و مجروح شدن یک پاسدار دیگر در حمله‌ی عناصر سازمان مجاهدین خلق در همدان، دستگیری 9 تن از عناصر وابسته به سازمان در رامسر و تهران؛ کشف یک خانه تیمی سازمان چریک‌های فدایی خلق در بندر ترکمن و دستگیری 2 نفر.

- قدردانی دادستان کل انقلاب اسلامی از فعالیت‌های نیروهای سپاه، کمیته، شهربانی و دادستانی در مقابله با اقدامات تروریستی و تأمین امنیت شهروندان.

- پاسخ امام‌خمینی به تلگراف‌های تبریک رئیس دولت امارات، نائب رئیس دولت امارات، امیر قطر، نخست‌وزیر یمن جنوبی و رئیس‌جمهور مالدیو به مناسبت عید قربان و اشاره به جنایات اسرائیل در لبنان و تقبیح سکوت کشورهای اسلامی در برابر آن.

- دیدار رئیس‌جمهور به همراه فرمانده نیروی زمینی ارتش از جبهه‌های غرب و سخنرانی در جمع رزمندگان و تأکید بر جنگ‌افروز نبودن ایران و تحقق شرایط ایران برای پایان دادن به جنگ.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- دیدار نخست‌وزیر با امام‌خمینی، مصاحبه‌ی نخست‌وزیر درباره‌ی موضوعات مطرح‌شده در این دیدار، نظر نخست‌وزیر درباره‌ی پیام تبریک صدام به امین جُمیَّل، انعکاس جهانی واکنش‌ها نسبت به جنایات اسرائیل در لبنان و نقش افشاگرانه‌ی انقلاب ایران در این خصوص و سفر هیئتی به ریاست سکوتوره به ایران برای بررسی شرایط جنگ.

- پیام نخست‌وزیر به مناسبت پنجمین روز از هفته‌ی جنگ که روز بازسازی نام‌گذاری شده است.

- مصاحبه‌ی اختصاصی روزنامه‌ی جمهوری اسلامی با فرمانده کل سپاه به مناسبت هفته‌ی جنگ و اعلام طراحی یک عملیات جدید در بیرون مرزها.

- مصاحبه‌ی اختصاصی قائم‌مقام وزیر خارجه با روزنامه‌ی کیهان درباره‌ی تأثیر جنگ در شناخت کشورها و تشریح چگونگی روابط حال و آینده‌ی ایران با آنها.

- گفت‌وگوی صباح زنگنه سخن‌گوی هیئت ایرانی شرکت‌کننده در کنفرانس بین‌المجالس با خبرنگار روزنامه‌ی کیهان در سوریه هنگام بازگشت هیئت به ایران درباره‌ی اقدامات این هیئت در کنفرانس بین‌المجالس در رم.

- خط آهن اهواز ـ خرمشهر بازسازی و آماده‌ی بهره‌برداری شد، گزارش روزنامه‌ی کیهان در این‌باره.

- مصاحبه‌ی مطبوعاتی رئیس‌جمهور عراق با خبرنگاران انگلیسی در بغداد و تهدید ایران به اینکه چنانچه جنگ را خاتمه ندهد، با اعراب مواجه خواهد شد، گزارش رادیو بی‌بی‌سی دراین‌باره، مصاحبه‌ی مطبوعاتی وزیر امور خارجه‌ی عراق و تهدید ایران به اجرای تصمیمات سران عرب در کنفرانس فاس در صورت آغاز عملیات جدید علیه عراق.

- گزارش روزنامه‌ی کیهان به نقل از روزنامه‌های تایمز و گاردین از اوضاع جبهه‌ی جنوبی عراق به دنبال بازدید خبرنگاران انگلیسی از خطوط مقدم عراق.

- راهپیمایی هزاران تن از معاودین عراقی و مجاهدان مسلمان این کشور در تهران علیه رژیم حاکم بر عراق به مناسبت پنجمین روز هفته‌ی جنگ، روز انقلاب اسلامی عراق، پیام حجت‌الاسلام سیدمحمدباقر حکیم به مناسبت این روز.

- خبر روزنامه جمهوری اسلامی مبنی‌بر ارسال پیام تبریک صدام حسین رئیس‌جمهور عراق به امین جُمیَّل رئیس‌جمهور جدید لبنان و قول حمایت از فالانژها.

- تصویب تعلیق عضویت اسرائیل در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به‌رغم مخالفت امریکا و کشورهای غربی. 

ارسال نظر






captcha
ارسال