فائزون|۴ مهر ۱۳۶۵

کدخبر : 14676 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۱۳|۰۱:۰۳

تاریخ شمسی

4 مهر 1365

تاریخ قمری

21 محرم 1407

تاریخ میلادی

26 سپتامبر 1986
 
خلاصه روز: 

- اجرای مانور آموزشی یک تیپ زرهی از نیروهای گارد عراق در منطقه جنوب و شرق بصره.

- هواپیماهای عراق اعلامیه‌های تبلیغاتی در برخی از شهرهای غرب کشور پخش کردند.

- یک روزنامه سوئدی: تأسیسات کارخانه مواد شیمیایی اصفهان که عده‌ای از اتباع سوئد و دانمارک آخرین مراحل راه‌اندازی آن را انجام می‌دادند، روز گذشته توسط هواپیماهای عراقی بمباران شد.

- با حمله عناصر کومه‌له و دمکرات به نیروهای خودی در محورهای پیرانشهر، سنندج، مریوان، سردشت و مهاباد، 28 تن از نیروهای خودی شهید و 27 تن مجروح شدند.

- نشریه دفتر تبلیغات اسلامی: تا نیمه اول سال جاری تنها کمی بیش از 100 گردان به جبهه‌ها اعزام شده‌اند و با توجه به شرایط غیرجنگی، بعید است که تشکیل 500 گردان تحقق یابد. برخی از مسئولین این توهم را به وجود می‌آوردند که امسال جنگ با پیروزی پایان خواهد یافت و مشکل خاصی هم نیست.

- بیش از پنج میلیارد ریال کمک‌های مردمی پس از مراسم نمازجمعه تهران به جبهه‌ها ارسال شد.

- آیت‌الله خامنه‌ای در نمازجمعه: اگر کشورهای منطقه مایل هستند که جنگ در خلیج‌فارس ادامه نیابد، از حمایت صدام دست بردارند؛ رژیم عراق در حالت صلح نیز دائماً کویت، سعودی و امارات را با انواع باج‌گیری‌ها تهدید می‌کند. اگر آتش جنگ در خلیج‌فارس مشتعل شود، صادرکنندگان نفت جنوب خلیج‌فارس بیش از همه صدمه خواهند دید.

- وزیر خارجه عراق در مجمع عمومی سازمان‌ملل: مخالفت ایران با صلح، مغایر مقررات حقوق بین‌المللی است. اگر ایران پیشنهاد صلح عراق را نمی‌پذیرد ما پیشنهاد دیگری ارائه می‌دهیم.

- سفیر عراق در آلمان: طی پنج ماه آلمان غربی 1/5 میلیارد مارک از ایران نفت خریده‌است و از عراق تنها 350 میلیون مارک، و این به معنای حمایت آلمان از ایران است.

- رایزنی وزیران خارجه شورای همکاری خلیج‌فارس در حاشیه مجمع عمومی سازمان‌ملل با وزیران خارجه کشورهای بازار مشترک اروپا درباره جنگ ایران و عراق، تروریسم و همکاری‌های اقتصادی.

- رادیو امریکا در پیامی از برخی کشورها از جمله ایران برای راه ندادن هواپیماربایان به آسمان کشورشان و پایان یافتن مطلوب ماجرای هواپیمای ربوده شده پان‌امریکن، تشکر کرد.

- پاسخ سفیر ایران در ایتالیا به خبرنگاران درباره اهداف عملیات آتی و سرنوشت‌ساز ایران.

- نهضت آزادی بیانیه‌ای در مخالفت با جنگ انتشار داد. طارق عزیز در سخنرانی خود در سازمان‌ملل، برای محکوم کردن ایران به بیانیه نهضت آزادی استناد کرد.

ارسال نظر






captcha
ارسال