فائزون|۳ مهر ۱۳۶۱

کدخبر : 14673 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۱۳|۰۰:۵۴

تاریخ شمسی

3 مهر 1361

تاریخ قمری

7 ذی‌الحجه 1402

تاریخ میلادی

25 سپتامبر 1982
 
خلاصه روز: 

- ابلاغ طرح عملیاتی مسلم‌بن عقیل به یگان‌های عمل‌کننده در منطقه‌ی سومار از سوی قرارگاه مرکزی نجف.

- سخنان مسئول اطلاعات و عملیات قرارگاه ظفر درباره‌ی اهداف عملیات و حساسیت‌های نظامی منطقه‌ی عملیاتی مسلم‌بن عقیل در گفت‌وگو با راوی قرارگاه ظفر.

- توپخانه‌های ارتش عراق آبادان، ازگله و سرپل ذهاب را گلوله‌باران کردند، در گلوله‌باران منطقه‌ی عمومی آبادان از گلوله‌های شیمیایی نیز استفاده شد؛ بر اثر برخورد با مین در منطقه‌ی میان‌تنگ 1 تن شهید و 2 تن مجروح شدند.

- عملیات‌های مجاهدان عراقی در شهرهای سیدصادق و شانه‌دری و حمله به مقر جیش‌الشعبی و مرکز استخبارات شهر دربندی‌خان.

- برخورد یک دستگاه جیپ با مین در جاده‌ی پسوه ـ پیرانشهر؛ حمله‌ی ناموفق نیروهای مسلح غیرقانونی در بانه به نیروهای تأمین جاده؛ ادامه پاک‌سازی جاده‌ی پیرانشهر ـ سردشت و پاک‌سازی چند روستای دیگر؛ پاک‌سازی 2 روستا به‌دست گروه ضربت سپاه تکاب.

- ادامه برخورد نیروهای امنیتی ایران با عناصر سازمان مجاهدین خلق در درگیری‌های ایجادشده 3 تروریست کشته‌شدند؛ کشف یک خانه‌ی تیمی در خیابان جیحون؛ ناکامی نیروهای سازمان مجاهدین خلق در ترور حجت الاسلام ارشادی برای بار دوم در شیراز؛ ادعای دفتر پاریس سازمان مجاهدین خلق مبنی‌بر حمله‌ی نیروهای سازمان به یک پایگاه سپاه در جنگل رحیم‌آباد گیلان و بخش کارگری حزب جمهوری اسلامی در تهران.

- سخنان وزیر صنایع سنگین به مناسبت چهارمین روز هفته‌ی جنگ درباره‌ی فعالیت‌های وزارت صنایع سنگین و کمک‌های این وزارتخانه به جنگ؛ گزارش روزنامه‌ی جمهوری اسلامی درباره‌ی چهارمین روز هفته‌ی جنگ که روز "جنگ اقتصادی علیه کفر جهانی" نام‌گذاری شده است.

- مصاحبه‌ی اختصاصی فرمانده نیروی هوایی ایران با خبرگزاری جمهوری اسلامی درباره‌ی اقدامات مختلف این نیرو در بازسازی قطعات و امور فنی هواپیماها و ادوات فنی، برتری‌های تاکتیکی نیروی هوایی ایران بر عراق و بهره‌گیری عراق از هواپیماهای جدید.

- ملاقات حجت‌الاسلام صدوقی نماینده‌ی مردم یزد در مجلس به همراه مسئولان نهادها و ادارات استان یزد با امام‌خمینی و تأکید امام بر خدمت‌رسانی به مردم.

- دیدار استاندار یزد به همراه مسئولان ادارات استان، کشاورزان شهرستان ساری و جمعی از افراد تحت پوشش کمیته‌ی امداد در استان ایلام با نخست‌وزیر و تأکید وی بر نقش پر‌رنگ مردم در حمایت از نظام در مقابل کفر جهانی.

- اهمیت سیاسی برگزاری کنفرانس غیرمتعهدها در بغداد برای حکومت عراق؛ تأثیر تغییر محل برگزاری کنفرانس در رفتار سیاسی و نظامی آن کشور و نقش عملیات‌های موفق نیروهای ایرانی در جلوگیری از برگزاری این کنفرانس در بغداد، محور سخنان وزیر خارجه در دیدار با جمعی از پاسداران پایگاه شهید بهشتی اهواز بود.

- سخنان وزیر نفت درباره‌ی میزان صادرات نفت از جزیره‌ی خارک؛ افزایش نرخ بیمه‌ی نفت‌کش‌ها و بازسازی همه‌ی تأسیسات نفتی به جز پالایشگاه آبادان.

- مصاحبه‌ی مطبوعاتی دبیر اول سفارت ایران در ترکیه به مناسبت هفته‌ی جنگ و گزارش روزنامه‌ی کیهان دراین‌باره.

- بیانیه‌ی وزارت خارجه‌ی ایران در محکومیت حمله‌ی دیروز پلیس عربستان به حجاج ایرانی.

- گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی از یکی از جلسات حزب بعث که در آن صدام حسین تعداد زیادی از افراد حاضر را از مناصب حزبی خلع ید می‌کند. وی در این جلسه ارتقای حزبی را منوط به حضور در جبهه‌ها می‌داند و بر سالم نبودن افراد سطوح بالا اذعان و حکم مرگ کسانی را که از جبهه روی‌گردان هستند، صادر می‌کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- هفته‌نامه عربی المجله چاپ لندن، به نقل از یک مقام مسئول عراقی از وجود سلاح‌های شیمیایی در ارتش عراق و پیروزی عراق در جنگ با ایران در 4 ماه آینده خبر داد.

ارسال نظر






captcha
ارسال