فائزون|۳ مهر ۱۳۶۶

کدخبر : 14669 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۱۲|۱۲:۴۲

تاریخ شمسی

3 مهر 1366

تاریخ قمری

1 صفر 1408

تاریخ میلادی

25 سپتامبر 1987
 
خلاصه روز: 

- تصرف دو سنگر کمین خودی در منطقه شلمچه به دست نیروهای عراقی؛ از دو روز گذشته تاکنون این دو سنگر چندبار دست به دست شده است.

- حمله هوایی عراق به پادگان آموزشی شهید حبیب‌اللهی در جاده اهواز ـ خرمشهر. توقف آتش مقابله به مثل سپاه روی مراکز صنعتی و نظامی عراق در ساعت8.

- درگیری نیروهای خودی و افراد ضدانقلاب در منطقه "دوآب" نوسود. حمله عناصر حزب دمکرات به پایگاه دو روستا در محور بوکان ـ مهاباد.

- حمله هلی‌کوپتر امریکایی به یک قایق تندرو سپاه آسیبی به قایق نرساند. حمله هواپیماهای عراقی به نفتکش قبرسی مرلین و انهدام مخزن آن.

- وزیردفاع امریکا اعلام‌کرد در نظردارد کشتی ایران ـ اجر را منهدم کند. بازتاب حمله امریکا به کشتی ایران ـ اجر.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- مصر درخواست امریکا مبنی‌بر واگذاری پایگاه به نیروهای امریکایی برای تقویت حضور نظامی در خلیج‌فارس را رد کرد.

- سنای امریکا با تصویب اصلاحیه‌ای حوزه عمل ناوگان این کشور را در خلیج‌فارس به همه کشتی‌هایی که حامل شهروند امریکایی هستند گسترش داد.

- مانور هوایی مشترک کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس در عمان برای تقویت هماهنگی قوای نظامی این کشورها.

- گزارش مفصل رئیس‌جمهور از سفر به سازمان ملل، حمله امریکا به کشتی ایران ـ اجر و موضع ایران درباره قطعنامه 598 در خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران.

- مذاکرات دکتر ولایتی با مقامات برخی کشورها در سازمان ملل و تشریح مواضع ایران درباره جنگ.

- تشکیل جلسه اختصاصی شورای امنیت برای بررسی مواضع ایران درباره اجرای قطعنامه598 که در7 بند ارائه شده است. رادیو بی.بی.سی گفت: موضع جدید ایران برای متوقف کردن اقدامات امریکا برای فروش اسلحه به ایران کافی بوده است.

- شکست طرح امریکا برای تحریم تسلیحاتی ایران؛ بیانیه شورای امنیت درباره نشست خود با دبیرکل و تأکید بر اجرای قطعنامه598 و موکول کردن اعمال مجازات علیه ایران به تاریخی نامشخص؛ توضیحات جرج شولتز در این‌باره.

- قطع صدور تجهیزات غواصی از امریکا به ایران. تلاش امریکا برای ممانعت از صدور سلاح به ایران. لوس‌آنجلس تایمز: تحریم تسلیحاتی علیه ایران غیرعملی است.

- ابراز نگرانی سازمان توسعه بین‌المللی از فروش سلاح از اتریش به ایران. تحلیل هفته‌نامه اکونومیست درباره جنگ ایران و عراق و تداوم فشارهای سیاسی ـ نظامی غرب به ایران.

- ارسال کمک‌های مردمی از تهران، خوزستان، خراسان، مرکزی و فارس به جبهه‌های جنگ.

- برکناری پنج فرمانده ارشد عراق و وزیر جوانان این کشور؛ گزارش خبرگزاری فرانسه از تغییرات کابینه و آزادی اقتصادی در عراق.

- آموزش نظامی دانش‌آموزان عراقی در تابستان امسال.

- حمله میلیشیای افغانستان به ساختمان گروهان ژاندارمری و کمیته انقلاب اسلامی.

ارسال نظر






captcha
ارسال