فائزون|۲ مهر ۱۳۶۱

کدخبر : 14656 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۱۲|۱۲:۰۸

تاریخ شمسی

2 مهر 1361

تاریخ قمری

6 ذی‌الحجه 1402

تاریخ میلادی

24 سپتامبر 1982
 
خلاصه روز: 

- ناکامی هواپیماهای عراقی در حمله به پالایشگاه اصفهان؛ تخریب 3 منزل مسکونی و قسمتی از ساختمان مسجدالنبی در گلوله‌باران آبادان.

- شلیک گلوله‌های منور برفراز شهرهای "بدره" و "زرباطیه" برای نشان دادن توان نیروهای خودی برای گلوله‌باران عراق و خودداری از انجام دادن این کار به دلایل اسلامی و انسانی.

- افزایش تحرکات عراق در منطقه‌ی عمومی استان‌های کرمانشاه و ایلام، گلوله‌باران شهر سومار؛ پیشروی یک کیلومتری نیروهای عراقی در منطقه‌ی قصرشیرین؛ ناکامی نیروهای عراقی در نفوذ به منطقه‌ی مهران در شب گذشته.

- کشته و زخمی شدن 17 تن از نیروهای عراقی در حمله‌ی مجاهدین مسلمان عراقی به یک ستون ارتش عراق؛ درخواست پناهندگی یک خانواده‌ 6 نفره و یک پزشک عراقی از ایران.

- ادامه‌ی درگیری‌ها در شمال غرب ایران، حمله‌ی گروهی از چته‌های حزب دمکرات به پایگاه جمال‌آباد در سقز که تلفات و خسارتی نداشت، نیروهای مسلح غیرقانونی 6 نفر از جمله مسئول جهاد سازندگی مریوان را به گروگان گرفتند؛ برخورد یک خودرو سپاه با بمب کار گذاشته شده در جاده‌ای در جنوب سنندج؛ آغاز عملیات پاک‌سازی محور پیرانشهر ـ سردشت و پاک‌سازی هفت روستا در این منطقه؛ پاک‌سازی یکی از روستاهای دیواندره.

- پایان سمینار روحانیت منطقه‌ی اورامانات با صدور یک قطعنامه در محکومیت فعالیت گروهک‌ها در مناطق کردنشین و محکومیت جنایات اسرائیل؛ گزارش روزنامه‌ی جمهوری اسلامی در این‌باره.

- حمله‌ی تروریستی عناصر سازمان مجاهدین خلق در تهران به وانتی که از نمازجمعه باز می‌گشت و مجروحیت 6 تن؛ کشف یک خانه‌ی تیمی در رشت و دستگیری 3 دختر عضو سازمان در این خانه.

- بررسی ریشه‌های جنگ، کمک کشورهای خارجی به عراق، اهداف عراق از جنگ با ایران، رشادت و شجاعت نیروهای مسلح و پشتیبانی مردم، توان نظامی ایران در حال حاضر و... از موضوعات خطبه‌ی دوم رئیس مجلس در نمازجمعه‌ی امروز تهران بود؛ سخنان فرمانده‌ی نیروی زمینی ارتش به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نمازجمعه و تأکید بر شرایط ایران برای پایان جنگ.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- گزارش روزنامه‌ی کیهان از دو مراسم ارامنه‌ی تهران به مناسبت گرامیداشت سومین روز هفته‌ی جنگ.

- بیانیه‌ی جبهه‌ی ملی ایران مستقر در پاریس به مناسبت دومین سالگرد جنگ عراق علیه ایران و دعوت مردم به خودداری از جنگ علیه عراق.

- مذاکرات دبیرکل شورای همکاری خلیج‌فارس با دبیرکل سازمان ملل در نیویورک درباره‌ی اوضاع کلی خاورمیانه از جمله قتل عام اخیر فلسطینی‌ها در غرب بیروت و جنگ ایران و عراق و همکاری مشترک سازمان ملل متحد با شورای همکاری خلیج‌فارس.

- مقالات روزنامه‌های "حریت" چاپ ترکیه و "هندلزبلات" چاپ آلمان غربی به مناسبت آغاز سومین سال جنگ عراق علیه ایران و تأکید بر وحشت عراق از ادامه‌ی جنگ و تمایل صدام به پایان دادن جنگ.

- مقاله‌ی روزنامه واشنگتن پست درباره‌ی اثرات توافق ایران و ترکیه برای صادرات گاز ایران به اروپا از راه ترکیه.

- راهپیمایی امروز زائران ایرانی در مکه به مناسبت هفته‌ی جنگ و حمله‌ی ماموران عربستان به زائران و دستگیری 100 تن از آنان، از جمله سرپرست حجاج ایرانی، تحصن زائران در مسجد الحرام تا آزادی دستگیر‌شدگان.

- ادامه‌ی عزیمت نیروهای داوطلب مردمی به جبهه‌های جنگ از شهرهای گوناگون در دو روز گذشته.

ارسال نظر






captcha
ارسال