فائزون|۲ مهر ۱۳۶۵

کدخبر : 14652 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۱۲|۱۰:۴۲

تاریخ شمسی

2 مهر 1365

تاریخ قمری

19 محرم 1407

تاریخ میلادی

24 سپتامبر 1986
 
خلاصه روز: 

- تجاوز هواپیماهای عراقی به خارک، باختران، گیلان‌غرب و اسلام‌آباد. ژون افریک: برای تمام شدن ذخائر ارزی ایران، حداقل باید صادرات نفت ایران 8 ماه متوقف شود، که در توان نظامی عراق نیست.

- معاون فرمانده کل نیروهای مسلح عراق: "حمله آینده ایران از چند محور به منظور انحراف نیروهای عراقی از محور اصلی خواهد بود… نمی‌توان حدس زد که انتخاب محل حمله ایران کجا خواهد بود. بی.بی.سی.: افراد اصلی ارتش عراق به 500 تا 700 هزار نفر رسیده‌است. ارتش عراق یکی از بزرگ‌ترین ارتش‌های مسلح جهان است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- برای پاسخ‌گویی درباره حمله موشکی به یک نفت‌کش انگلیسی، کاردار ایران به وزارت خارجه انگلیس فراخوانده شد. کاردار ایران: امنیت در خلیج‌فارس یا باید برای همه باشد یا برای هیچ‌کس. عراق است که به کشتی‌ها حمله می‌کند و سپس مسئولیت آن را هم به عهده می‌گیرد.

- همکاری‌های دانشگاه اصفهان دربرآوردن نیازهای جنگ: تولید خنثی‌کننده‌های سلاح‌های شیمیایی، اعزام 750 نفر طی یک سال گذشته از این دانشگاه و 170 نفر از دانشجویان سال آخر و کادرهای مجرب پزشکی.

- مسئول ستاد جنگ وزارت معادن و فلزات، آمار نیروهای اعزامی و آموزش‌دیده، شهیدان، اسیران، مفقودان و کمک‌های نقدی این وزارت‌خانه را اعلام کرد. کارکنان مؤسسات و شرکت‌های ایرانی در لندن و دوست‌داران خارجی انقلاب، 50 هزار لیره استرلینگ به جبهه‌های جنگ کمک کردند.

- هیئت نمایندگی ایران در سازمان‌ملل در بیانیه‌ای از رهبران عراق به عنوان جنایت‌کاران جنگی نام برد و خواستار محاکمه آنان شد. دیدار وزیر خارجه عراق در مقر سازمان‌ملل با معاون وزیر خارجه امریکا و وزیران خارجه اردن، کویت، عمان، پرو، یونان و انگلیس درباره تحولات جنگ.

- سفیر کویت در امریکا: امریکا مسئولیت بزرگی در پایان دادن به جنگ ایران و عراق دارد.

- مقامات قضایی آلمان ادعا کردند که یک گروه غیرقانونی را که قصد ارسال هلی‌کوپتر کبرا (ساخت امریکا) و تجهیزات نظامی سنگین به ارزش 900 میلیون دلار به ایران داشتند، کشف کردند.

- رادیو اسرائیل: نمایندگان ایران و عراق در اجلاس اقتصادی سازمان کنفرانس اسلامی بر سر ادامه جنگ، با هم درگیر شدند.

- گزارش یک هفته‌نامه هندی از رسوایی تبلیغاتی عراق هنگام نمایش فیلم پیروزی عراق در جزیره مجنون و معرفی کردن جسد یک سرباز عراقی به جای سرباز ایرانی.

- دادگاه لاهه رأی داد که امریکا باید 500 میلیون دلار از دارایی‌های بلوکه شده ایران را بازگرداند.

- قیمت نفت با یک دلار کاهش طی هفته گذشته به 12 دلار و 60 سنت رسید.

ارسال نظر






captcha
ارسال