فائزون|۲ مهر ۱۳۶۶

کدخبر : 14651 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۱۲|۱۰:۳۷

تاریخ شمسی

2 مهر 1366

تاریخ قمری

30 محرم 1408

تاریخ میلادی

24 سپتامبر 1987
 
خلاصه روز: 

- حمله هوایی عراق به سد دز در اندیمشک و سد شهید عباسپور در مسجد سلیمان و وارد آوردن خسارت زیاد به هر دو سد. بمباران مناطق سومار و تنکاب در استان باختران. پرتاب دو گلوله شیمیایی در جاده اهواز ـ خرمشهر. حمله تلافی‌جویانه توپخانه خودی به مراکز صنعتی و نظامی عراق.

- ادامه درگیری در شلمچه که از شب گذشته آغاز شده بود و تصرف دو سنگر کمین عراقی‌ها. اجرای آتش سنگین دشمن در شرق جزیره مجنون. 

- اخطار سپاه‌پاسداران کردستان به خانواده‌هایی که فرزندانشان با گروه‌های ضدانقلاب همکاری می‌کنند و واکنش مردم و گروه‌های ضدانقلاب در برابر آن. دستور کومه‌له به افراد خود برای ترک ایران و تجمع در پایگاهی در شمال سلیمانیه عراق. اجرای کمین عناصر حزب دمکرات در منطقه قولنجی ارومیه.

- برگزاری مراسم تجلیل از شهیدان، مفقودان، اسیران، جانبازان و خانواده آنها در بهشت‌زهرا و قرائت پیام امام‌خمینی خطاب به ایثارگران دفاع مقدس؛ در بخشی از پیام امام به واقعه شهادت عده زیادی از حجاج در مکه اشاره شده است.

- تجدید پیمان دو هزار تن از رزمندگان با امام به نمایندگی از مجموعه رزمندگان اسلام با شعار "هیهات من‌الذله" که با نام "کاروان از جبهه تا جماران" پس از 15 روز پیاده‌روی به جماران رسیدند. افتتاح نمایشگاه غنائم و اختراعات سپاه‌پاسداران در پارک شهر تهران و سخنرانی محسن‌رضایی در این مراسم.

- شروع به کار سمینار دو روزه "خلیج‌فارس و جنگ تحمیلی"با هدف بررسی موقعیت جغرافیایی خلیج‌فارس، حضور بیگانگان و نقش ایران و دیگر کشورهای منطقه، با پیام میرحسین موسوی؛ سخنان علی‌اکبر محتشمی و صیاد‌شیرازی در این سمینار.

- بازگشت رئیس‌جمهور از چهل‌ودومین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل و تشریح نتایج سفر خود.

 

 

 

 

 

 

 

- واحدهای نیروی دریایی امریکا کشتی تجاری ایران ـ تختی را در اقیانوس هند تعقیب کردند.

- ظاهر نشدن فیلم ادعایی امریکا درباره مین‌گذاری کشتی ایران ـ اجر در خلیج‌فارس. ادعای پنتاگون درباره یافتن سه مین کار گذاشته شده به وسیله ایران ـ اجر. (ضمیمه دارد)

- پیام ریگان به کنگره امریکا درباره حمله به کشتی ایران ـ اجر و ارائه خط‌‌ مشی سه مرحله‌ای برای آزادی کشتی‌رانی و صدور نفت در خلیج فارس. سفر واینبرگر به خاورمیانه.

- اتخاذ تدابیر جدید وزیران خارجه امریکا و شوروی در وادار کردن ایران به پذیرش قطعنامه598 و توافق با تأخیر در اعمال مجازات‌های بین‌المللی علیه ایران.

- بازتاب توافق امریکا و شوروی در تأخیر مجازات‌های بین‌المللی علیه ایران در رسانه‌ها؛ نظریات وزیر خارجه شوروی در دیدار با وزیر‌خارجه امریکا که به این توافق منجر شد.

- وزیر خارجه ایتالیا اعلام کرد در صورتی که ایران یا عراق آتش‌بس را رعایت نکنند، شورای امنیت تدابیر جدیدی اتخاذ خواهد کرد.

- تهدید رئیس اتحادیه عرب بر ارائه طرح نظامی در صورتی که ایران راه‌حل مسالمت‌آمیز رانپذیرد.

- ادعای رسانه‌های کشورهای عرب طرفدار صدام درباره فروش سلاح شوروی به ایران.

- اعتبار جدید انگلیس به عراق برای خرید دارو، کامپیوتر و … . درخواست عراق از فرانسه برای خرید موشک‌های پیشرفته.

- تحلیل روزنامه‌های تایمز لندن و ایندیپندنت و خبرگزاری فرانسه درباره جنگ تحمیلی.

ارسال نظر






captcha
ارسال