فائزون|۱ مهر ۱۳۶۵

کدخبر : 14646 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۱۲|۰۸:۵۹

تاریخ شمسی

1 مهر 1365

تاریخ قمری

18 محرم 1407

تاریخ میلادی

23 سپتامبر 1986
 
خلاصه روز: 

- در عملیات ایذایی در منطقه هورالهویزه، دو کمین دشمن منهدم شد و تلفات دشمن به 40 تن رسید.

- افزایش اقدامات دشمن برای کسب اطلاع از تحرکات آتی نیروهای خودی در منطقه بصره.

- هواپیماهای خودی مجتمع نفتی رومیله در 50 کیلومتری جنوب غربی بصره را بمباران کردند.

- یک نفت‌‌کش انگلیسی در نزدیکی جزیره ابوموسی مورد اصابت یک راکت قرارگرفت که آسیب جدی ندید. یک مقام انگلیسی ایران را به پاسخ‌گویی تهدید کرد.

- حمله کومه‌له با آرپی‌جی به پایگاه تیپ قدس سپاه سنندج، 20 شهید و 15 مجروح داشت.

- اعزام نیروهای داوطلب از مشهد به جبهه‌های نبرد؛ مسئول بسیج سپاه خراسان: از ابتدای جنگ تا کنون حدود 400هزار تن از نیروهای بسیج آموزش نظامی دیده‌اند. وزیر آموزش و پرورش: 57 درصد از نیروهای بسیجی را دانش‌آموزان دبیرستانی تشکیل می‌دهند. سازمان انتقال خون: مردم ایثارگر در شش ماه اول امسال 103هزار واحد کیسه خون برای استفاده رزمندگان و بیماران نیازمند اهدا کرده‌اند.

- نمایشگاه هفته جنگ را در چاه‌بهار ضد انقلاب به آتش کشید.

- آیت‌الله موسوی‌اردبیلی: من گاهی تصور می‌کنم که حضرت رسول(ص) بسیجی هستند؛ اسلام از اول با بسیجی پیش رفت. دنیا با همه قدرت خود بر سر یک ملت ریخته‌است و این ملت نه تنها زمین‌گیر نشده، بلکه هنوز هم در میدان جنگ حماسه می‌آفریند.

- حجت‌الاسلام محمدیزدی: اگر در عراق حکومتی روی کار بیاید که مردم آن را قبول داشته‌باشند، ما به جنگ ادامه نخواهیم داد منتها آن حکومت باید خسارات ما را بپردازد.

- وزیردفاع: ما اکثر امکانات تسلیحاتی و لجستیکی خود را از طریق غنائم جنگی و نوآوری در صنایع تأمین می‌کنیم. معاون مرکز آموزش توپخانه اصفهان: ما در توپخانه، پدافند هوایی و رادارها قادریم کلیه تعمیرات سبک و متوسط را که قبلاً توسط کارشناسان خارجی صورت می‌گرفت، انجام دهیم.

- اسیران عراقی: خلبانان عراقی دوره آموزش را در یوگسلاوی می‌گذرانند. همچنین یوگسلاوی در ساخت پایگاه‌های هوایی البکر، صویره، بغدادیه و ساخت اتاق‌های عملیات و سالن‌های سرپوشیده با عراق همکاری می‌کند.

- انستیتو تحقیقاتی صلح استکهلم: شوروی و فرانسه مهم‌ترین صادرکنندگان تسلیحات نظامی به عراق هستند. امریکا نیز هلی‌کوپتر، هواپیماهای اکتشافی و سلاح‌های سبک به عراق ارسال می‌کند. شوروی و امریکا از طریق کشور ثالث به ایران نیز اسلحه می‌دهند.

- در اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان‌ملل نمایندگان بنگلادش، آرژانتین، توگو، نروژ، ژاپن، الجزایر، ایتالیا، هلند، عمان، سوئد، چین، انگلستان، فرانسه و شوروی درباره خاتمه جنگ و محکومیت استفاده از سلاح‌های شیمیایی، حمله به کشتی‌های تجاری و حمله به مناطق مسکونی مطالبی بیان کردند.

139 گزارش مجله معارضان عراقی از اقدامات پنهانی برای تغییرات سیاسی در حاکمیت عراق.

- یک کارشناس مؤسسه مطالعات استراتژیک لندن: "مسئله روحیه در جبهه‌ها برای عراق مشکل ایجاد کرده‌است." بی.بی.‌سی.: تردید پیرامون توانایی عراق در مقابل تهاجم ایران، ثبات رژیم عراق را زیر سؤال برده‌است.

- عرفات در دیدار با صدام از طرح صلح وی حمایت کرد و گفت: ساف در کنار عراق ایستاده‌است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- واشنگتن‌تایمز: قراردادهای تسلیحاتی کشورهای میانه‌رو عرب با روس‌ها ترسناک است. عرب‌ها در مقابل فناتیسم شیعه ایران احساس تهدید می‌کنند، امریکا را قابل اتکا نمی‌دانند و به شوروی روی آورده‌اند.

- پنج عراقی در ارتباط با تلاش برای ترور امیر کویت دستگیر شدند.

- وزیر مشاور در امور اقتصادی ترکیه: ترکیه باید در روابط خود با ایران دوراندیش باشد. بخش خصوصی ترکیه از هم اکنون باید خود را برای شرکت در بسیج عمرانی ایران آماده کند.

- بنی‌صدر: اصل تنبیه متجاوز صحیح است ولی در شرایط کنونی جهان، شدنی نیست.

- گزارش گمرک ایران از کاهش واردات و افزایش صادرات کالا در پنج ماهه اول سال جاری.

ارسال نظر






captcha
ارسال