فائزون|۱ مهر ۱۳۶۶

کدخبر : 14645 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۱۲|۰۸:۳۳

تاریخ شمسی

1 مهر 1366

تاریخ قمری

29 محرم 1408

تاریخ میلادی

23 سپتامبر 1987
 
خلاصه روز: 

- تشکیل سه جلسه با حضور فرماندهان سپاه درباره طرح‌های عملیاتی مناطق شمال‌غرب و جنوب و مشکلات بودجه سپاه. در جلسه اول با توجه به انتخاب منطقه ماووت برای اجرای عملیات، درباره چگونگی غافل‌‌گیر کردن و فریب دشمن بحث شد.

- در جلسه دوم فرماندهان سپاه درباره طرح‌های پیشنهادی قرارگاه کربلا برای عملیات در جنوب و غافل‌گیری دشمن بحث شد و در ادامه جلسه وضعیت کلی عملیات در جنوب و شمال‌غرب و استراتژی کلی عملیاتی بررسی شد. (ضمیمه دارد)

- در جلسه سوم فرماندهان سپاه درباره مشکلات بودجه سپاه و کاهش آن گفت‌وگو شد. در این جلسه رئیس ستاد کل سپاه برای رفع بخشی از مشکلات بودجه پیشنهاد کرد برای نیروی زمینی سپاه سازمان و تشکیلات تعریف شود.

- بحران خلیج‌فارس که با حمله به کشتی ایران ـ اجر تشدید شده بود، امروز نیز ادامه یافت؛ تلاش ایران برای مقابله با تهدید‌های امریکا، درگیری هلی‌کوپتر‌های امریکایی با قایق‌های سپاه، برخورد کشتی پانامایی با مین و توقف کاروان کشتی‌های تحت اسکورت ناوهای امریکایی از جمله وقایع امروز است.(ضمیمه دارد)

- عزم امریکا و انگلیس بر گسترش فعالیت‌های اطلاعاتی و نظامی در منطقه خلیج‌فارس از جمله مأموریت‌های نظامی تازه برای آواکس‌ها و ساخت پایگاه نیروی دریایی یک میلیارد دلاری.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- تحویل26 تن از خدمه کشتی ایران ـ اجر به هلال احمر عمان برای انتقال آنان به ایران پس از استفاده تبلیغاتی گسترده امریکایی‌ها از ماجرای حمله به کشتی ایران ـ اجر.

- پیش‌بینی مقامات امریکایی درباره احتمال حملات تلافی‌جویانه ایران در قبال حمله امریکا به کشتی ایران ـ اجر.

- طرح شوروی برای تشکیل نیروی حافظ صلح سازمان ملل در خلیج‌فارس و واکنش دیگر کشورها در برابر آن.

- از سرگیری حملات هوایی عراق علیه مراکز و تأسیسات صنعتی ایران در پی وقفه چند روزه حمله هواپیماهای عراقی به یک روستای ترکیه. (ضمیمه دارد)

- گلوله‌باران مراکز صنعتی و نظامی عراق به تلافی حملات هوایی دشمن. نامه‌ی نماینده عراق به دبیرکل سازمان ملل و ادعای گلوله‌باران بصره.

- اجرای تک محدود نیروهای عراقی در منطقه شلمچه و تصرف دو سنگر کمین نیروهای خودی.

- دو حمله جداگانه پیشمرگان مسلمان عراقی در استان‌های دهوک و اربیل عراق که طی آن عده‌ای از نیروهای عراقی را کشتند و تعدادی را اسیر کردند.

- حمله عناصر حزب دمکرات ایران به پایگاهی در اطراف مهاباد که بر اثر آن تعدادی شهید و مجروح بر جای ماند. ورود افراد حزب دمکرات به روستایی از توابع بوکان و درگیری با نیروهای خودی.

- اظهارات رئیس‌جمهور در پایان سفر خود به سازمان ملل متحد درباره حمله امریکا به کشتی ایران ـ اجر، اقدامات ایران در قبال تهدیدات امریکا، روند مذاکرات صلح، تنبیه متجاوز، عملکرد شورای امنیت، مسئله گروگان‌های غربی در لبنان و روابط با کشورهای جهان.

- مثبت ارزیابی شدن مذاکرات ایران با دبیرکل سازمان ملل درباره‌ی خاتمه‌ی جنگ. درخواست شوروی و چین از قدرت‌های غربی برای محترم شمردن قطعنامه598.

- تعطیل شدن سه دفتر واسطه خرید سلاح برای ایران در لندن و اهمیت ندادن ایران به آن.

- تحلیل رسانه‌ها و تحلیل‌گران از تعطیلی دفترهای خرید ایران در لندن و تحریم تسلیحاتی ایران و اثر آن بر توان نظامی ایران.

- حمایت دولت افغانستان از اشرار مناطق مرزی ایران و افغانستان و اعزام گروهی به ایران برای خرابکاری.

- اخبار مربوط به اجرای طرح مبارزه با گران‌فروشی در رسانه‌ها.

ارسال نظر






captcha
ارسال