فائزون|۳۱ شهریور ۱۳۶۵

کدخبر : 14640 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۱۲|۰۰:۰۸

تاریخ شمسی

31 شهریور 1365

تاریخ قمری

17 محرم 1407

تاریخ میلادی

22 سپتامبر 1986
 
خلاصه روز: 

- دستور فرمانده قرارگاه کربلا به یگان‌های این قرارگاه جهت اجرای طرح عملیات فریب از فکه تا جزیره مجنون به منظور گمراه کردن دشمن از عملیات بزرگ.

- رادیو قطر: عراق اعلام‌کرد در چند روز آینده به هدف‌های اقتصادی استراتژیک ایران حمله خواهد کرد.

- صدام: ما باید به انهدام پایه‌های اقتصادی ایران مبادرت کنیم تا گرسنگان ایران به صدا درآیند. ما از این پس نتیجه جنگ را به عقاب‌ها (نیروی هوایی) واگذار خواهیم کرد.

- مقر "هیزکلاشین" حزب دمکرات در عمق 15 کیلومتری خاک عراق از زمین و هوا مورد حمله نیروهای خودی قرارگرفت.

- ملا محی‌الدین بیانی از اعضای پیش‌مرگان مسلمان کردستان به دست عناصر کومه‌له به شهادت رسید. کومه‌له عملیات خود را در شهر سنندج و روستاهای آن افزایش داده‌است.

- قرارگاه حمزه: تاکنون 9هزار تن از اعضای گروهک‌های ضد انقلاب از تشکیلات آنها جدا شده‌اند.

- اعزام نیروهای داوطلب بسیجی به جبهه از شهرهای استان‌های مشهد، گیلان، فارس، یزد، کرمان.

- سخنان معاون نیروی انسانی نیروی زمینی سپاه درباره گسترش سازمان رزم سپاه و مأموریت نواحی سپاه در تأمین 500 گردان رزمی و مشکلات این امر.

- آغاز هفته جنگ تحمیلی با رژه نیروهای مسلح در سراسر کشور. مانور "فتح فاو" در پارک ارم تهران. نخست‌وزیر: امروز بحث جایگزینی صدام در افکار عمومی و رسانه‌های جمعی دنیا مطرح است. رزمندگان ما هر وقت در جبهه‌ها موفقیتی داشته‌اند، در میدان‌های سیاسی نیز پیشرفت داشته‌ایم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- رئیس‌جمهور زامبیا در بغداد با صدام حسین دیدار و گفت‌وگو کرد.

- وزیر دفاع سوریه درباره چشم‌‌انداز پایان جنگ، شخصیت صدام حسین، بمب‌گذاری عوامل عراقی در سوریه، موفق نبودن تلاش‌هابرای نزدیک کردن عراق و سوریه، خروج ایران از خاک عراق بعد از سقوط صدام و تمایل نداشتن ایران به گسترش جنگ، مطالبی بیان کرد.

- طرح نخست‌وزیر سودان برای خاتمه جنگ: یک گرد‌هم‌آیی میان نمایندگان جنبش‌های مردمی و یک کنگره اسلامی مرکب از علمای اهل تسنن و تشیع تشکیل شود و دو کشور را دعوت به صلح کنند.

- دبیرکل شورای همکاری: این شورا در حال سازماندهی نیروهای خود جهت مقابله با تهاجم احتمالی ایران به اعضای آن است. همکاری ما هنگام تأسیس، جنبه اقتصادی داشت ولی حالا جنبه امنیتی نیز دارد؛ ما برای اولین بار به مفهوم دفاع دسته‌جمعی پی برده‌ایم. امریکا باید برای ایجاد استحکامات بیش‌تر، به منطقه کمک کند. امریکا به ضرورت تجهیز بیش‌تر کشورهای عضو شورا پی برده‌است. ایران پیام خاتمه مسالمت‌آمیز جنگ را رد کرد ولی عراق آن را پذیرفت.

- مذاکرات ایران و شوروی درباره از سرگیری ساخت نیروگاه برق اصفهان و صدور گاز به شوروی.

- پاسخ فقهی حضرت امام‌خمینی: [تصرف] هر مقدار (از خاک عراق) که دفاع از اسلام و مسلمین توقف بر آن دارد، نه تنها جایز بلکه واجب و موجب قرب و رضای خداست.

- نیروهای فرانسوی سازمان‌ملل در جنوب لبنان، سه موضع دیگر خود را تخلیه کردند.

ارسال نظر






captcha
ارسال