فائزون|۲۹ شهریور ۱۳۶۱

کدخبر : 14632 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۱۱|۲۳:۴۸

تاریخ شمسی

29 شهریور 1361

تاریخ قمری

2 ذی‌الحجه 1402

تاریخ میلادی

20 سپتامبر 1982
 
خلاصه روز: 

- تخریب قسمت‌هایی از بیمارستان شرکت نفت و آتش سوزی یک خانه درگلوله‌باران آبادان؛ مجروح شدن چند تن از اهالی و وارد شدن خساراتی به منزل روستاییان در گلوله‌باران اطراف پیرانشهر.

- کشف 1500 مین ضدنفر و ضدتانک به همت نیروهای سپاه در محورهای کرخه‌نور و طراح.

- بنابر اعلام واحد اطلاعات سپاه نیروهای عراقی در مناطق چم‌سری و چم‌هندی محدوده‌ای به عرض 30 و عمق 10 کیلومتر از خاک ایران را در اشغال دارند.

- ارسال 60 خودرو حامل سلاح و مهمات و سایر تجهیزات نظامی از عربستان و اردن به عراق؛ اعزام تعداد زیادی سرباز از یمن شمالی برای کمک به ارتش عراق از حدود یک ماه قبل؛ خبر هفته‌نامه‌ی اشپیگل درباره‌ی کمک‌های نظامی آلمان به عراق.

- خبر روزنامه‌ی اطلاعات از حمله‌ی مجاهدین مسلمان عراقی به مقر نیروهای بعثی در نزدیکی شهر سلیمانیه که 4 کشته و 8 زخمی به جای گذاشت؛ تظاهرات مردم مسلمان در شهر نال پاریز علیه رژیم بعث.

- هشت نفر از مردم مسلمان عراق به ایران پناهنده شدند؛ در روزهای گذشته نیز یک خانواده از اهالی نجف به ایران پناهنده شده بود.

- پاک‌سازی 9 روستا در محور پیرانشهر ـ سردشت و آزادسازی 4 کیلومتر از این محور؛ در غرب ارومیه، یک خودرو ژاندارمری به کمین افتاد و آسیب دید و در درگیری ایجاد شده 2 تن از نیروهای خودی شهید، 2 تن زخمی و 2 تن گروگان گرفته شدند.

- بر اثر انفجار بمب یک پوندی در ترمینال جنوب تهران، یک تن شهید و 30 تن زخمی شدند.

- دستگیری مسئول امور مالی و مسئول تشکیلات سازمان مجاهدین خلق مسجد سلیمان به دست نیروهای سپاه؛ خودکشی مسئول تشکیلات هنگام انتقال به قرارگاه با خوردن قرص سیانور.

- به حکم دادگاه انقلاب نیشابور، 24تن از اعضا و هواداران سازمان مجاهدین خلق، سازمان چریک‌های فدایی خلق و گروه پیکار در راه آزادی طبقه‌ی کارگر به حبس محکوم شدند.

- مصاحبه‌ی مطبوعاتی فرمانده نیروی زمینی ارتش در آستانه‌ی هفته‌ی جنگ و موقعیت فعلی جنگ و تشریح موقعیت فعلی جنگ؛ وی در مصاحبه با روزنامه‌ی جمهوری اسلامی تحولات روحی جامعه را نتیجه‌ی رهبری امام دانست.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- دیدار رئیس مجلس ملی عراق با رئیس ایتالیایی کنفرانس بین‌المجالس و بررسی پیشنهاد عراق درباره‌ی پایان دادن به جنگ.

- افزایش تلاش‌های بین‌المللی برای میانجی‌گری میان ایران و عراق؛ خبر مجله‌ی الدستور چاپ لندن درباره‌ی سفر یک هیئت پارلمانی فرانسه به تهران و بغداد برای بررسی وضعیت کنونی جنگ درحالی‌که هفته‌نامه‌ی لوپوئن از مذاکرات فرانسه و عراق برای بازسازی نیروگاه اتمی تموز خبر می‌دهد.

- گزارش خبرگزاری فرانسه به مناسبت دومین سالگرد جنگ ایران و عراق؛ تفسیر خبرگزاری رویتر درباره‌ی تحولات کنونی جنگ و برتری نظامی ایران در حال حاضر.

- پیام امام‌خمینی به مناسبت عید سعید قربان و تقبیح حملات اخیر اسرائیل به لبنان و قتل‌عام مردم بی‌دفاع این کشور و سکوت کشورهای مسلمان در برابر این حملات.

- رئیس‌جمهور در مراسم گشایش هشتمین نمایشگاه بین‌المللی بازرگانی و پنجمین نمایشگاه اختراعات و ابتکارات، این‌گونه اقدامات را نشانه‌ی عزم ایران برای رشد خلاقیت‌ها و رشد علم و تکنولوژی در اوضاع سخت جنگی خواند.

- بیانیه‌ی نخست‌وزیر در مورد کشتار پناهندگان فلسطینی در صبرا و شتیلا و محکوم کردن این عمل و اعلام عزای عمومی.

- دیدار سفیر جدید اتحاد جماهیر شوروی با رئیس مجلس به منظور توسعه‌ی روابط دوستانه بین دو کشور.

- وزیر امور خارجه‌ی مالت در دیدار با نخست‌وزیر ایران در تهران، خواستار توسعه‌ی روابط بین دو کشور شد؛ وی امروز با وزیر نفت نیز دیدار کرد.

- روزنامه‌های اسرائیلی ادعای مقامات این رژیم را مبنی‌بر بی‌اطلاعی از تصمیم فالانژیست‌ها در قتل عام آوارگان فلسطینی غیر واقعی خواندند.

- ادامه‌ی واکنش‌ها به قتل عام آوارگان فلسطینی در اردوگاه‌های صبرا و شتیلا.

- اعلام حضور مجدد نیروهای چندملیتی مرکب از نظامیان امریکا، فرانسه و ایتالیا در لبنان در آینده‌ی نزدیک.

ارسال نظر






captcha
ارسال