فائزون|۲۷ شهریور ۱۳۶۱

کدخبر : 14584 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۹|۰۹:۱۵

تاریخ شمسی

27 شهریور 1361

تاریخ قمری

29 ذی‌القعده 1402

تاریخ میلادی

18 سپتامبر 1982
 
خلاصه روز: 

- اجرای مرحلۀ سوم عملیات چریکی حسن‌بن علی(ع) در منطقۀ میمک.

- تخریب 2 منزل مسکونی و یک انبار قند و شکر در گلوله‌باران آبادان؛ قرارگاه عملیاتی ظفر با اعلام اینکه دولت عراق 8 تن مواد شیمیایی به مناطق غربی کشور وارد کرده است، خواستار دریافت ماسک‌های ضدگاز و آموزش و آمادگی نیروهای خودی شد.

- در پی تهدیدهای عراق و حملات اخیر عراق به جزیرۀ خارک شورای عمومی کشتی‌رانی انگلیس به صاحبان کشتی‌ها توصیه کرد که از منطقۀ ممنوعۀ اعلام‌شده و جزیرۀ خارک دوری گزینند.

- ورود 21 خودرو حامل مهمات و سلاح‌های گوناگون از کویت، 52 خودرو از اردن و 51 خودرو از عربستان به عراق؛ پهلوگیری یک کشتی حامل سلاح در بندر شعیبۀ کویت؛ بارگیری سلاح‌های پیشرفتۀ ساخت آلمان غربی در یکی از بنادر این کشور به وسیله‌ی چند کشتی متعلق به چین و کرۀ جنوبی به مقصد عراق.

- حملۀ نیروهای مسلح غیرقانونی به پایگاهی در جنوب سردشت که براثر آن 3 نفر شهید و 7 نفر مجروح شدند؛ در کمین گروه‌های مسلح در اطراف مریوان، 3 نیروی جهاد گروگان گرفته شدند و خودرو آنان منهدم شد؛ برخورد یک خودروی ارتش با مین در منطقۀ پیرانشهر خسارتی جزئی در پی ‌داشت؛ در منطقه پیرانشهر 3 مین کشف و خنثی شد.

- شهادت یک بسیجی (عباس جمالیان) در خیابان مجیدیه تهران به دست عناصر سازمان مجاهدین خلق؛ ادعای دفتر پاریس سازمان مجاهدین خلق مبنی‌بر کشتن 200 پاسدار در 10 روز گذشته در تهران.

- اطلاعیۀ دادگاه انقلاب شیراز دربارۀ حکم محکومیت خسرو قشقایی.

- اطلاعیۀ دادستان انقلاب اسلامی مرکز مبنی‌بر اینکه افرادی که در شهر تهران یا حومۀ آن ملکی اجاره داده‌اند مشخصات کامل طرفین (مالک و مستأجر) را به مناطق چهارده‌گانۀ کمیته‌های انقلاب تحویل دهند.

- دیدار وزیر پست و تلگراف و تلفن با امام خمینی، یادآوری صدمات وارد شده از جانب رژیم گذشته به جنبه‌های علمی کشور؛ تشویق کارگزاران برای تلاش بیشتر در سایۀ حمایت‌های مردمی و توصیه به خدمتگزاری به مردم محروم از مهم‌ترین محورهای بیانات رهبرانقلاب بود.

- تأکید آیت‌الله منتظری بر برآورده شدن شرایط ایران در جنگ، جایز ندانستن سستی و کوتاهی در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران و تأمین مواد سوختی بخش کشاورزی برای رونق بخشیدن به این بخش در دیدار با وزیر نفت.

- پیام رئیس مجلس به دومین سمینار سالانۀ اتحادیۀ انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان تهران.

- گزارش روزنامه‌ی جمهوری اسلامی از تعیین محل نشست وزیران خارجه و سران عضو جنبش عدم تعهد.

- تأکید طه یاسین رمضان عضو شورای فرماندهی ارتش عراق بر آمادگی کشورش برای ادامه‌ی جنگ با ایران.

- روزنامه‌های کویت، گروه فلسطینی ابونضال ـ که مقر آن در بغداد است ـ را مسئول ترور دبیر اول سفارت کویت در مادرید اعلام کردند؛ گزارش رادیو امریکا دراین‌باره.

- نتیجه‌ی گفت‌وگوهای هیئت بازرگانی برزیل در تهران: آغاز صدور نفت ایران به برزیل در 2 هفتۀ آینده و امضای قرارداد 130 میلیون دلاری بین دو کشور.

- قتل عام صدها نفر از آوارگان فلسطینی در اردوگاه‌های صبرا، شتیلا و برج‌البراجنه در غرب بیروت به دست فالانژها و با حمایت نیروهای اسرائیلی؛ گزارش خبرگزاری‌های یونایتدس‌پرس و فرانسه از این جنایت.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- پناهندگی 10 نفر دیگر از مردم عراق به ایران.

- اعزام نیروهای داوطلب مردمی از مناطق گوناگون کشور به جبهه‌ها.

ارسال نظر






captcha
ارسال