فائزون|۲۷ شهریور ۱۳۶۶

کدخبر : 14581 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۹|۰۹:۰۷

تاریخ شمسی

27 شهریور 1366

تاریخ قمری

24 محرم 1408

تاریخ میلادی

18 سپتامبر 1987
 
خلاصه روز: 

- آغاز دومین مرحله عملیات "ظفر" به همت نیروهای قرارگاه رمضان و مبارزان کرد عراقی در منطقه کانی‌ماسی. پاتک دشمن برای شکستن محاصره مقر تیپ "بیگاوه" لشکر 38. اعدام جمال مسعود سلمان عامل بمباران شیمیایی سردشت. اعتراف عراق یه عملیات نیروهای قرارگاه رمضان در کانی‌ماسی و سید صادق. تقسیر ایندیپندنت در مورد تصرف کانی‌ماسی.

- عملیات کمین افراد حزب دمکرات در جاده روستای میشاو به هزارکانیان و محور اشنویه ـ ارومیه.

- همکاری دولت افغانستان با سازمان مجاهدین خلق برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران.

- حمله هواپیماهای عراقی به جزایر خارک، لاوان، منطقه نفتی بهرگان، اسکله نفتی چاه‌های اردشیر و کشتی قبرسی "اکتینبا" در سواحل ایران.

- ادامه گلوله‌باران تأسیسات نظامی اقتصادی جنوب عراق.

- سقوط یک فروند هواپیمای امریکا در خلیج‌فارس.

- فروش قایق‌های تندرو از انگلستان به امارات متحده عربی.

- گزارش رادیو بی.بی.سی. و روزنامه ایندیپندنت درباره طرح ایران مبنی‌بر تشکیل یک هئیت داوری بین‌المللی برای تعیین متجاوز. امریکا با تهدید از ایران خواست که بدون قید و شرط قطع‌نامه 598 را بپذیرد. تمایل انگلستان و ایتالیا به برقراری تحریم تسلیحاتی علیه ایران و تأکید ایتالیا بر تعیین متجاوز.

- ادعای برخی مقامات سازمان ملل متحد مبنی‌بر تغییر موضع جمهوری اسلامی ایران در مورد پایان جنگ را وزارت خارجه رد کرد.

- مطالب روزنامه ال‌پائیس اسپانیا، خبرگزاری یونایتدپرس و روزنامه نیویورک تایمز در مورد ریشه‌های جنگ ایران و عراق و آغازگر جنگ. گزارش یونایتدپرس از تأثیر اندک تحریم تسلیحاتی علیه جمهوری اسلامی ایران.

- دیدار و ملاقات هیئت اتحادیه عرب با فرانسوا میتران و مواضع فرانسه در قبال جنگ ایران و عراق به نقل از "المستقبل". انتقاد ماه‌نامه "لوموند دیپلماتیک" از کشورهای اروپایی به دلیل اعزام کشتی‌های جنگی به خلیج‌فارس و توصیف آن به عنوان یک اقدام سطحی.

ارسال نظر






captcha
ارسال