فائزون|۲۶ شهریور ۱۳۶۶

کدخبر : 14556 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۴|۱۰:۵۷

تاریخ شمسی

26 شهریور 1366

تاریخ قمری

23 محرم 1408

تاریخ میلادی

17 سپتامبر 1987
 
خلاصه روز: 

- حملات هوایی عراق به یک مجتمع صنایع دفاع اصفهان، تأسیسات نفتی آغاجاری و منطقه نفتی بهرگان. گلوله‌باران اطراف شهر مریوان. نامه کاردار ایران در سازمان ملل متحد به دبیرکل این سازمان در اعتراض به حملات عراق.

- تفسیر رادیو بی.بی.سی. و رادیو امریکا از سفر دبیرکل و شدت گرفتن حملات عراق به مراکز اقتصادی ایران.

- نفوذ عناصر ضدانقلاب به داخل شهر مهاباد و حمله به چند پاسگاه و پمپ بنزین شهر. شهادت کلیه اسیران روز گذشته روستای "کانی‌رش" مهاباد به دست افراد حزب دمکرات.

- حمله هلی‌کوپترهای عراقی به چند روستای استان دهوک و استفاده از سلاح‌های شیمیایی علیه روستاهای کردنشین عراق.

- مانور آبی ـ خاکی تیپ عشایری لشکر حضرت محمد(ص) بلوچستان در سواحل دریای عمان.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- سخن‌گوی سپاه در سالگرد فرمان امام برای تأسیس نیروهای سه‌گانه زمینی، هوایی و دریایی در سپاه، فعالیت‌های این نیروها را تشریح کرد.

- در مصاحبه رییس مجلس شورای اسلامی با تلویزیون انگلستان مطرح شد: اعلام آمادگی ایران برای همکاری با شورای امنیت در صورت تشکیل دادگاهی جهت محاکمه عراق.

- فعالیت کشتی‌های جنگی فرانسوی در خلیج‌فارس هم‌زمان با عبور یک فروند نفت‌کش فرانسوی از تنگه هرمز.

- گزارش خبرگزارهای آسوشتیدپرس و فرانسه در مورد جنگ مین‌ها در خلیج‌فارس: ضعف‌های امریکا و ذخایر مین ایران.

- ملاقات وزیر خارجه سوریه با رییس جمهور و وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران و ابلاغ پیام حافظ اسد به آیت‌الله خامنه‌‌‌ای. گزارش خبرگزاری یونایتدپرس در مورد مسائل مطرح شده در سفر فاروق‌ الشرع به تهران.

- دیدار معاون فرهنگی وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران از لهستان و ملاقات و گفت‌وگوی وی با نخست‌وزیر، وزیر امورخارجه و وزیر صنایع این کشور.

- سنای امریکا محدود کردن اختیارات رییس جمهور در زمان جنگ را رد کرد. نوشته واینبرگر در مورد مجادله میان کنگره و دولت برای اعمال قانون اختیارات رییس جمهور در زمان جنگ.

- تأکید "هلموت شایفر" سیاست‌مدار برجسته آلمان، بر راه‌حل‌های سیاسی بدون اعمال تحریم علیه یکی از طرفین جنگ. قطع‌نامه پارلمان اروپا و درخواست اعمال فشار بیش‌تر برای تصویب قطع‌نامه تحریم تسلیحاتی علیه کشوری که آتش‌بس را نپذیرد. گفتار بی.بی.سی. در مورد اقدامات انگلستان. ادعای وزیر خارجه چین مبنی‌بر توافق رسمی با اعمال تحریم فروش اسلحه به ایران در صورت عدم پذیرش قطع‌نامه 598. گزارش واشنگتن‌تایمز در مورد راه‌کارهای دولت ریگان برای پایان دادن به جنگ.

- تفسیر و تحلیل رادیو بی.بی.سی. و روزنامه مصری "الوفد" در مورد اجلاس آتی وزیران خارجه کشورهای عرب در تونس.

ارسال نظر






captcha
ارسال