فائزون|۲۵ شهریور ۱۳۶۱

کدخبر : 14554 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۴|۱۰:۰۳

تاریخ شمسی

25 شهریور 1361

تاریخ قمری

27 ذی‌القعده 1402

تاریخ میلادی

16 سپتامبر 1982
 
خلاصه روز: 

- شلیک 2 موشک به جزیره‌ی خارک، خساراتی در بر نداشت، نیروی هوایی ارتش ایران یک میگ-25 عراقی را در نزدیکی بندر دیلم ساقط کرد؛ بمباران جنگل‌های پیرانشهر و سردشت به وسیله‌ی هواپیماهای عراقی؛ تجاوز هواپیماهای عراقی به حریم هوایی شهرهای ایران؛ تکذیب سقوط هواپیمای عراقی از جانب عراق؛ در گلوله‌باران روستاهای پیرانشهر 3 تن شهید یا زخمی شدند.

- تدابیر جدید ارتش عراق برای جلوگیری از عقب‌نشینی نیروهای عراقی در جبهه‌های جنگ هنگام هجوم نیروهای ایران؛ استفاده‌ی عراق از افراد غیرنظامی عرب در نوار مرزی مهران.

- قرارگاه کربلا با استناد به مدارک به‌دست‌آمده از ارتش عراق در عملیات رمضان، از وجود سلاح‌های شیمیایی در عراق خبر داد.

- شهادت سرپرست واحد بسیج منطقه‌ی جوادیه‌ی تهران به دست عناصر سازمان مجاهدین خلق؛ اعدام 18 تن از عناصر سازمان‌های محارب به حکم دادگاه انقلاب سنندج.

- سخنان نخست‌وزیر در دیدار با پرسنل پایگاه هوایی بندرعباس و تقدیر از زحمات نیروی هوایی در جنگ؛ گزارش روزنامه‌ی جمهوری اسلامی از سفر نخست‌وزیر به بندرعباس.

- مصاحبه‌ی معاون وزیر نفت درباره‌ی میزان و نحوه‌ی توزیع نفت سفید و گازوئیل برای مصارف خانگی در شش ماهه‌ی دوم.

- گزارش تایمزمالی درباره‌ی تأثیر تهدیدهای عراق بر صادرات نفت ایران.

- دیدار سرپرست هیئت ایرانی شرکت‌کننده در اجلاس بین‌المجالس با وزیر خارجه‌ی ایتالیا و رئیس مجلس این کشور؛ سخنرانی 2تن از اعضای هیئت ایران در کنفرانس بین‌المجالس درباره‌ی حقوق زن در جمهوری اسلامی و تشریح بافت مجلس ایران.

- مقاله‌ی ادوارد کندی سناتور سرشناس حزب دمکرات امریکا درباره انتقاد از دولت امریکا به دلیل واگذاری هواپیماهای دو منظوره به حکومت عراق با توجه به پیشینه‌ی این کشور، ضرورت توجه بیشتر به ایران برای جلوگیری از نفوذ شوروی، خطر جنگ ایران و عراق برای غرب.

- ورود 102 خودرو حامل تجهیزات نظامی از کشورهای کویت، اردن و عربستان به عراق.

- 3 تن از افراد حزب دمکرات بانه با تحویل سلاح و مهمات خود، تسلیم نیروهای خودی شدند.

ارسال نظر






captcha
ارسال