فائزون|۲۴ شهریور ۱۳۶۱

کدخبر : 14548 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۲|۱۳:۲۹

تاریخ شمسی

24 شهریور 1361

تاریخ قمری

26 ذی‌القعده 1402

تاریخ میلادی

15 سپتامبر 1982
 
خلاصه روز: 

- 2 شهید و 62 مجروح در حمله‌ی هوایی عراق به اسلام‌آباد غرب؛ 7 مجروح در گلوله‌باران شهر آبادان.

- ادامه‌ی مرحله‌ی دوم عملیات حسن‌بن علی(ع) به همت نیروهای سپاه پاسداران، بسیج عشایری و ارتش جمهوری اسلامی.

- بررسی وضعیت صدور نفت از پایانه‌های نفتی ایران در خلیج‌فارس و تداوم بارگیری نفت از جزیره‌ی خارک باوجود تداوم حملات عراق به این جزیره در گزارش‌های خبرگزاری آسوشیتدپرس، رادیو امریکا و رادیو بی.بی.سی.

- تحلیل روزنامه‌ی فرانکفورتر الگمانیه از وضعیت حاکم بر جنگ عراق و ایران.

- درگیری مردم روستاهای اطراف پنجوین عراق با مأموران دولتی، کشته شدن 12 تن از مردم و تعدادی از مأموران دولتی.

- کمین نیروهای حزب دمکرات بر سر راه کامیون هدایای مردم پیرانشهر به جبهه‌ها و به شهادت رساندن سرنشینان آن پس از شکنجه؛ نفوذ عناصر مسلح غیرقانونی به شهر بانه و اجرای کمین بر سر راه خودرو سپاه؛ انفجار انبار مهمات یک پایگاه ارتش در حوالی پیرانشهر به دست یک عضو سازمان مجاهدین خلق؛ پاک‌سازی در غرب مهاباد به همت نیروهای سپاه.

- ادامه‌ی اقدامات تروریستی عناصر سازمان مجاهدین خلق، ترور و شهادت یک مغازه‌دار و زخمی کردن یک فرد انقلابی در تهران؛ پرتاب یک بمب دست‌ساز به داخل مغازه‌ای در ازنا، 2 تن شهید و 6 تن مجروح شدند؛ حمله به بانک صادرات در گرگان و به شهادت رساندن کارمند بانک.

- اعدام مسئول عملیات نظامی سازمان مجاهدین خلق در بروجرد به حکم دادگاه انقلاب این شهر.

- مصاحبه‌ی اختصاصی وزیر کشور با روزنامه کیهان درباره‌ی وضعیت امنیت داخلی کشور و ترورهای انجام‌شده در تهران.

- اجرای حکم اعدام صادق قطب‌زاده به حکم دادگاه انقلاب ارتش، به جرم اقدام برای براندازی نظام جمهوری اسلامی و ترور امام‌خمینی.

- مصاحبه‌ی اختصاصی روزنامه جمهوری اسلامی با آیت‌الله مؤمن عضو شورای عالی قضایی درباره‌ی اقدامات این شورا برای اجرای فرمان امام مبنی‌بر لغو قوانین خلاف شرع، فعالیت‌های دادستانی انقلاب و مبارزه با تروریست‌ها.

- کمیته‌ی برگزاری مراسم دومین سالگرد جنگ عناوین روزهای هفته جنگ را اعلام کرد.

- یادداشت اعتراض‌آمیز دولت عربستان درباره گردهمایی حجاج ایرانی در مدینه و پاسخ قائم‌مقام وزارت خارجه به این اعتراض.

- مصاحبه‌ی مطبوعاتی رئیس دفتر هماهنگی و اجرایی بیانیه‌ی الجزایر درباره‌ی تخلفات دولت امریکا از مفاد این بیانیه و اعلام این تخلفات برای رسیدگی به دیوان داوری بین‌المللی لاهه.

- سخنرانی سرپرست هیئت ایرانی شرکت‌کننده در کنفرانس بین‌المجالس در شهر رم ایتالیا و تشریح مواضع جمهوری اسلامی درباره‌ی جنگ تحمیلی، تجاوزهای رژیم اشغالگر قدس و اشغال افغانستان به دست نیروهای شوروی؛ ارائه طرح صلح 6 ماده‌ای برای خاتمه‌ی جنگ ایران و عراق از طرف رئیس مجلس ملی عراق به کنفرانس اتحادیه‌ی بین‌المجالس.

- جزئیات فروش 6 هواپیمای نظامی امریکا به عراق.

- خبر کشته شدن رهبر حزب کتائب لبنان (فالانژها) در انفجار شب گذشته در مقر این حزب؛ گزارش روزنامه‌ی جمهوری اسلامی از جزئیات انفجار و نحوه‌ی اعلام مرگ بشیر جُمیَّل؛ واکنش مقامات مختلف به خبر مرگ جُمیَّل؛ سخنان نخست‌وزیر و وزیر خارجه‌ی ایران درباره‌ی کشته شدن بشیر جُمیَّل.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- نیروهای نظامی اسرائیل مستقر در غرب بیروت با وارد کردن نیروهای جدید به پیشروی در این شهر ادامه دادند و بخش‌های دیگری از این شهر را تصرف کردند، گزارش روزنامه‌ی کیهان دراین‌باره.

- دیدار وزیر مشاور در امور خارجه‌ی انگلیس با ولیعهد و معاون فرماندهی ارتش امارات و اعلام حمایت از سیاست امارات متحده‌ی عربی درباره‌ی جنگ و کنفرانس فاس.

- گزارش روزنامه‌ی لیبراسیون درباره‌ی تأثیر اقدام ایران در بیمه کردن نفت‌کش‌ها بر مؤسسات بیمه‌کننده در انگلیس.

- بازدید سفیران، کارداران و وابستگان نظامی کشورهای سوریه، لیبی، یمن جنوبی، موریتانی، فلسطین، پاکستان، بنگلادش، ترکیه و اندونزی از اردوگاه اسیران عراقی در تهران.

ارسال نظر






captcha
ارسال