فائزون|۲۳ شهریور ۱۳۶۲

کدخبر : 14542 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۲|۱۲:۳۴

تاریخ شمسی

23 شهریور 1362

تاریخ قمری

6 ذی‌الحجه 1403

تاریخ میلادی

14 سپتامبر 1983
 
خلاصه روز: 

- در جلسات امروز فرماندهان سپاه برای رفع مشکل کمبود جاده تدارکاتی در منطقه عملیاتی دربندیخان، استفاده از بالگرد و تکیه بر عناصر مهندسی جهاد سازندگی مطرح و مأموریت و استعداد هوانیروز و مهندسی در عملیات والفجر5 نیز تعیین شد.

- بررسی وضعیت خطوط پدافندی دشمن و مشکلات قرارگاه مقدم حمزه در آماده‌سازی عملیات والفجر4 در دهانه شیلر، در جلسه‌ فرماندهان قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) و مقدم حمزه؛ امروز جلسه‌ای هم برای رفع کمبود نیرو برای اجرای عملیات والفجر4 تشکیل شد.

- گزارش قرارگاه‌های خاتم‌الانبیا(ص) و مقدم حمزه از تغییرات پدافندی و آخرین وضعیت ارتش عراق باتوجه‌به عقب‌نشینی‌های اخیر عراقی‌ها در منطقه دهانه شیلر.

- نیروهای شناسایی قرارگاه نوح به‌منظور بررسی امکان اجرای عملیات دریایی در شمال خلیج‌فارس اقدام به شناسایی اسکله‌های البکر و العمیه در آب‌های سرزمینی عراق کردند.

- بمباران مریوان تلفاتی نداشت؛ در حمله جنگنده‌های عراقی به بانه یک کودک یک‌ساله به شهادت رسید؛ بمباران‌های اخیر موجب کوچ بسیاری از ساکنان این شهرها شده است.

- در حمله عوامل مسلح غیرقانونی به خودروهای اداره‌کل راه قدس، 6 خودرو به سرقت رفت و 21 نفر از نیروها به گروگان گرفته شدند؛ انفجار یک دستگاه جیپ شهباز در حوالی پایگاه شهید عبدی براثر برخورد با مین؛ کشف و خنثی‌سازی یک مین در حوالی نالوس.

- فرماندهی کل سپاه و فرمانده نیروی دریایی ارتش پس از بازدید از منطقه دوم دریایی بوشهر و قرارگاه نوح نبی در بوشهر راجع به وضعیت جنگ، نیروهای ایرانی در جبهه‌ها، مانور آزادی قدس و مانور نظامی امریکا در خلیج‌‌فارس مطالبی را بیان کردند.

- در دومین گردهمایی فرماندهان قرارگاه حمزه سیدالشهدا در ارومیه، عملکرد و عملیات‌های انجام‌شده در منطقه در طول شش ماه گذشته و طرح‌های آینده این قرارگاه در مناطق کردنشین مورد بررسی قرار گرفت.

- اظهارات برخی مقامات و نمایندگان سیاسی - اقتصادی کشورهای شرکت‌کننده در نهمین نمایشگاه بین‌المللی اقتصادی تهران مؤید گسترش روابط و مناسبات بازرگانی و اقتصادی ایران با کشورهای اروپایی می‌باشد؛ دیدار سفیر سوئیس در تهران و نایب‌رئیس اتاق بازرگانی اتریش با معاون بازرگانی خارجی ایران.

- مراسم هفته جنگ، تخصیص بودجه برای تقویت توان ارتش، طرح لبیک یا خمینی و بررسی بودجه فرهنگی و اجتماعی سال 1363 از مهم‌ترین مباحث جلسه امروز هیئت دولت بود.

- دیدار وزیر امور خارجه ایران با رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه چین. امضای یک موافقت‌نامه فرهنگی، علمی و فنی بین دو کشور؛ رادیو ایران محتوای مذاکرات ولایتی و مقامات چین را مربوط به دریافت اسلحه از چین عنوان کرد.

 

 

 

 

 

 

- سرپرست حجاج ایرانی در مصاحبه‌ای تعداد مجروحان راه‌پیمایی دیروز حجاج در مکه را حدود 20 الی 30 نفر ذکر و از عملکرد مسئولان سعودی در برخورد با حجاج ایران انتقاد کرد؛ موسوی خوئینی‌ها ارتباط حجاج دیگر کشورها با بعثه امام خمینی را موجب انتقال پیام انقلاب دانست؛ ملک فهد بر غیرسیاسی‌بودن مراسم حج تأکید کرد و تلویحاً روش ایران را در استفاده سیاسی از مناسک حج مورد انتقاد قرار داد.

- وزیر امور خارجه هند در مصاحبه با مجله الفبا به تلاش‌های هند برای پایان‌دادن به جنگ ایران و عراق اشاره کرد؛ وزیر امور خارجه ترکیه در گفت‌وگو با روزنامه المدینه بر آثار منفی تداوم جنگ بر منطقه تأکید کرد؛ عضو کمیته رهبری شورای اتحادیه کارگری یوگسلاوی ضمن اعلام حمایت از کوشش‌های مربوط به پایان جنگ، خواستار خاتمه این جنگ شد.

- درپی افزایش مداخلات امریکا و نیروهای بین‌المللی در لبنان، نخست‌وزیر ایران در پایان جلسه امروز هیئت دولت ضمن واکنش به این مسئله، مواضع و عملکرد این کشورها را ضداسلامی دانست؛ سخنگوی وزارت امور خارجه هم مأموریت این نیروها را مداخله در سرنوشت سیاسی ملت لبنان و تحکیم حاکمیت وابسته به استکبار و صهیونیسم عنوان کرد.

ارسال نظر






captcha
ارسال