فائزون|۲۲ شهریور ۱۳۶۱

کدخبر : 14530 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۲|۱۲:۰۸

تاریخ شمسی

22 شهریور 1361

تاریخ قمری

24 ذی‌القعده 1402

تاریخ میلادی

13 سپتامبر 1982
 
خلاصه روز: 

- شلیک 5 موشک به جزیره‌ی خارک که خسارتی به تأسیسات نفتی وارد نکرد؛ ادعای سخن‌گوی نظامی عراق درباره‌ی حمله به دو هدف مهم در خورموسی؛ هشدار وزیر اطلاعات عراق به کشتی‌های عازم بندرهای نفتی ایران؛ رادیو صوت‌الجماهیر عراق حمله به جزیره‌ی خارک و سایر بندرهای ایرانی را در جهت سیاست‌های جدید عراق برای مقابله با ایران اعلام کرد.

- گزارش آسوشیتدپرس از وضعیت منطقه‌ی خلیج‌فارس و تلاش این خبرگزاری برای نشان دادن بحرانی بودن منطقه و امکان گسترش این بحران به کشورهای منطقه‌ی خلیج‌فارس.

- پاک‌سازی 130 هزار مین در منطقه‌ی دشت‌ آزادگان با تلاش واحد تخریب سپاه پاسداران سوسنگرد.

- یک شهید و 9 مجروح در گلوله‌باران شهر آبادان.

- ورود 23 تریلر و 17 خودرو حامل مهمات از کویت و اردن به عراق؛ ورود 74 خودرو برای حمل اقلام نظامی از عراق به عربستان.

- ادامه‌ی درگیری‌ها در شمال غرب ایران، درگیری نیروهای خودی و افراد ضدانقلاب در محور سقز ـ بانه، پاک‌سازی 4 روستا در غرب و جنوب غربی مهاباد؛ شهادت 6 تن از نیروهای خودی براثر انفجار مین در جاده‌ی هزارکانیان؛ تسلیم شدن 6 تن از اعضای سازمان کومه‌له به سپاه در دو روز گذشته.

- مصاحبه‌ی فرمانده منطقه‌ی 5 سپاه پاسداران در مورد اقدامات یک ماه اخیر قرارگاه حمزه‌ی سیدالشهدا(ع) در مقابله با گروه‌های مسلح غیرقانونی در غرب کشور.

- ادامه‌ی اقدامات تروریستی سازمان مجاهدین خلق، تیراندازی در تهران به شهادت و جراحت 3 نفر انجامید؛ ترور یک پیرمرد قصاب در خیابان کرمان تهران؛ ترور یک پاسدار در مقابل منزلش؛ اقدام افراد سازمان مجاهدین خلق به سرقت خودرو از خانه‌ای در خیابان نیاوران تهران؛ ترور و شهادت پیرمرد دوچرخه‌ساز در اراک.

- تحلیل نشریه‌ی "رویدادها و تحلیل" درباره‌ی اهداف سازمان مجاهدین خلق از ترور مردم عادی و آدم‌ربایی.

- تلگرام علامه سید محمدحسین فضل‌الله از علمای بزرگ لبنان به امام‌خمینی و محکومیت انفجار اخیر در تهران.

- برگزاری مراسم نخستین سالگرد شهادت آیت‌الله مدنی در مدرسه‌ی فیضیه‌ی قم، سخنان آیت الله العظمی گلپایگانی در دیدار آذربایجانی‌های شرکت‌کننده در مراسم با ایشان.

- سفر وزیر اطلاعات سوریه به ایران و تسلیم پیام رئیس‌جمهور سوریه به رئیس‌جمهور ایران درباره‌ی نتایج کنفرانس سران عرب و اوضاع خاورمیانه؛ دیدار وزیر اطلاعات سوریه با رئیس مجلس و نوشته رئیس مجلس درباره موضوعات مطرح‌شده در این دیدار، در خاطرات خود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- تسلیم طرح‌ نهایی بازسازی هویزه از طرف قائم‌مقام آستان قدس رضوی به رئیس‌جمهور.

- گزارش گمرک جمهوری اسلامی ایران درباره‌ی میزان صادرات کالاهای غیرنفتی ایران در سال 1360.

- دستور ریاست ستاد ارتش ترکیه درباه‌ی ممنوعیت ورود مطبوعات ایرانی به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی این کشور.

- اعلام حمایت وزیر خارجه‌ی یوگسلاوی از برگزاری هشتمین دور کنفرانس سران غیرمتعهد در بغداد پس از تغییر محل هفتمین دور این اجلاس از بغداد به دهلی‌نو.

- ادامه‌ی سفر مقامات انگلیسی به منطقه‌ی خاورمیانه، ورود وزیر دفاع انگلیس از کویت به عربستان؛ سفر وزیر مشاور در امور خارجی انگلیس از قاهره به دبی؛ ورود یک هیئت یازده نفره از کالج سلطنتی مطالعات نظامی انگلیس به بحرین.

- مقاله‌ی مجله‌ی کرسنت اینترنشنال چاپ کانادا درباره بررسی عملیات رمضان، شرایط ایران برای پایان جنگ، نگرانی کشورهای غربی از سقوط احتمالی صدام و راه‌های جایگزینی حکومت دیگر به جای حکومت صدام.

ارسال نظر






captcha
ارسال