فائزون|۲۲ شهریور ۱۳۶۵

کدخبر : 14523 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۲|۱۱:۳۰

تاریخ شمسی

22 شهریور 1365

تاریخ قمری

8 محرم 1407

تاریخ میلادی

13 سپتامبر 1986
 
خلاصه روز: 

- هواپیماهای عراقی تلمبه‌خانه‌های باغ‌ملک و رامهرمز خوزستان، دو تلمبه‌خانه در استان لرستان، کارخانه قند، پادگان و یک مخزن نفت در حوالی پیرانشهر را بمباران کردند که جمعاً 7 شهید و 19 مجروح در پی داشت. سرنگونی یک هواپیمای عراقی در لرستان.

- یک سوپر تانکر فرانسوی در چهار مایلی سواحل امارات مورد اصابت راکت یک هلی‌کوپتر قرارگرفت که به موتورخانه آن آسیب جزئی وارد شد. رویتر این حمله را به ایران نسبت داد. کشتی یدک‌کش "سالواتور" با پرچم سنگاپور هدف موشک هواپیماهای عراق واقع شد.

- جلسه نیروی زمینی سپاه درباره عملیات بزرگ در شرق بصره (عملیات حیدر) و اتخاذ تصمیماتی برای اجرای عملیات محدود در مناطق ماؤوت، مندلی و هور.

- انتقال اولین محموله تجهیزات نظامی برای عملیات مشترک قرارگاه رمضان و گروه‌های معارض عراقی جهت انهدام تأسیسات نفتی کرکوک.

- عملیات کمین مجاهدان عراقی در شمال عراق و انهدام یک هلی‌کوپتر دشمن به دست نیرو‌های مسلمان کرد عراق.

- تردد پرشمار نیروهای دشمن در جاده فاو ـ بصره.

- تشکیل جلسه شورای فرماندهی انقلاب عراق به ریاست صدام حسین.

- معاون رئیس‌جمهور یمن جنوبی گفت در صورتی که ایران تهدیدات خود علیه کشورهای حوزه خلیج‌فارس را عملی سازد، این کشور موضع جدیدی اتخاذ خواهد کرد.

- اظهار نگرانی ضیاء‌الحق از ادامه جنگ. پیام ضیاء‌الحق به صدام. همکاری‌های اقتصادی عراق و پاکستان؛ پاکستان موضع عراق در مورد تلاش‌های کمیته صلح اسلامی را همواره مثبت خواند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- اقدامات صورت گرفته در اردن جهت جمع‌آوری کمک‌های مالی به حکومت عراق.

- تحلیل رسانه‌های امریکا از آینده جنگ: یونایتدپرس: کارشناسان معتقدند که ایران پیروز نخواهد شد. ایرانی‌ها علاقه به گرفتن بصره دارند، ولی نظامیان می‌دانند که چنین کاری امکان‌پذیر نیست.

- محافل سیاسی اسرائیل: درصورت پیروزی ایران، جنگ اعراب و اسرائیل موضوعی حاشیه‌ای خواهد شد.

ارسال نظر






captcha
ارسال