فائزون|۲۲ شهریور ۱۳۶۶

کدخبر : 14521 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۲|۱۱:۲۱

تاریخ شمسی

22 شهریور 1366

تاریخ قمری

19 محرم 1408

تاریخ میلادی

13 سپتامبر 1987
 
خلاصه روز: 

- ملاقات دبیرکل سازمان ملل متحد با رییس جمهور و رییس مجلس شورای اسلامی در دومین روز اقامت خود در تهران و مذاکره آنها در مورد قطع‌نامه 598، راه‌های پایان دادن به جنگ و مسایل خلیج‌فارس. سفر دبیرکل از تهران به مقصد بغداد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- بازتاب ضعیف سفر دبیرکل به ایران در محافل و مطبوعات داخلی.

- گزارش برخی رسانه‌های جهان درباره سفر دبیرکل به تهران، مذاکرات وی با مقامات جمهوری اسلامی ایران و شرایط ایران برای پایان دادن به جنگ تحمیلی.

- مصاحبه جورج شولتز با شبکه تلویزیونی سی.بی.اس. در مورد مأموریت دبیرکل به ایران و عراق. وی در این مصاحبه تهدید کرد که در صورت ناموفق بودن مأموریت پرز دکوئیار، قطع‌نامه‌ای شدیدالحن تصویب خواهد شد.

- بازدید رییس ستاد مشترک امریکا از عملیات ناوگان امریکا در خلیج‌فارس. برخورد تهدیدآمیز یک فروند کشتی ایران با نفت‌کش کویتی ثبت شده در انگلستان.

- تصویب اعزام ناوگان نظامی ایتالیا به خلیج‌فارس در مجلس نمایندگان این کشور و مخالفت حزب دمکراسی پرولتاریای ایتالیا با این طرح.

- پایان اجلاس دو روزه وزیران خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس با درخواست پایان یافتن جنگ و حمایت از کویت و عربستان. تحلیل رادیو بی.بی.سی. از قطع‌نامه پایانی این اجلاس.

- دیدار اسقف بزرگ آشوریان عراق از اردوگاه پناهندگان آشوری در ورامین.

- حمله نیروهای اتحادیه میهنی عراق به مقر دو گردان جاش در منطقه بادیان و بخشداری تق‌تق و مقر گردان 167 در منطقه کوی سنجق در شرق اربیل.

- درگیری نیروهای خودی با عناصر خبات در بانه. با خیانت مسئول پایگاه روستای "ماموخ علیا"، افراد کومه‌له این پایگاه را تصرف کردند. درگیری حزب کومه‌له و دمکرات در "شیلر" مریوان.

- گلوله‌باران مناطق مسکونی شهرهای خرمشهر و آبادان به وسیله توپخانه عراق.

ارسال نظر






captcha
ارسال