فائزون|۲۱ شهریور ۱۳۶۱

کدخبر : 14513 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۲|۱۰:۵۶

تاریخ شمسی

21 شهریور 1361

تاریخ قمری

23 ذی‌القعده 1402

تاریخ میلادی

12 سپتامبر 1982
 
خلاصه روز: 

- تلاش عراق برای گسترش جنگ در خلیج‌فارس، گزارش تایمز درباره‌ی وضعیت بارگیری نفت از جزیره‌ی خارک؛ سخنان نخست‌وزیر درباره‌ی ادعاهای کذب عراق مبنی‌بر انهدام کشتی‌های باری در خلیج‌فارس، مصاحبه‌ی وزیر نفت درباره‌ی تکذیب ادعاهای عراق، اوضاع جزیره‌ی خارک، وضعیت صدور نفت ایران و وضعیت صدور نفت عراق.

- ورود 89 تریلر از کویت و 37 خودرو از اردن حامل مهمات و ادوات نظامی به عراق؛ خبر روزنامه‌ی ساندی تایمز از اقدام کویت به خرید 45 موشک اگزوسه از فرانسه به مبلغ 600 میلیون دلار.

- گروگان‌گیری 16 تن از نیروهای ژاندارمری، شهربانی و سپاه به دست نیروهای حزب دمکرات کردستان در محور سقز ـ دیواندره؛ دستگیری 15 تن از عناصر مسلح غیرقانونی به همت نیروهای سپاه در پاک‌سازی روستایی در شمال بانه؛ شهادت و جراحت 13 تن از افراد جهاد سازندگی دراثر انفجار مین در منطقه‌ی سردشت.

- براثر انفجار یک بمب در میدان انقلاب تهران یک تن شهید شد و تعدادی مجروح شدند، خبر رادیو امریکا دراین‌باره؛ عملیات تروریستی سازمان مجاهدین خلق در رشت؛ عناصر ضد انقلاب یک خودرو و یک موتور سیکلت جهاد سازندگی را در نوشهر آتش زدند؛ ربوده شدن 4 تن از متخصصان شرکت میکروالکترونیک تهران به دست اعضای سازمان مجاهدین خلق؛ تلاش سازمان مجاهدین خلق برای سازماندهی مجدد تشکیلات خوزستان.

- اعدام 4 نفر به جرم جاسوسی برای عراق و شرکت در بمب‌گذاری.

- در دیدار رئیس مجلس و رئیس سازمان انرژی اتمی از فعال شدن سازمان انرژی اتمی، تلاش برای رفع مشکلات این تکنولوژی و پی‌ریزی برای توسعه‌ی انرژی اتمی استقبال شد.

- مصاحبه‌ی نخست‌وزیر در پایان جلسه‌ی هیئت دولت درباره‌ی نامه‌ی رئیس دیوان عالی کشور و چگونگی مهار اقدامات گروه‌های سیاسی محارب، اقدامات متقابل دستگاه‌‌های گوناگون برای اطلاع مردم، اوضاع جبهه‌ها، دلیل شرکت رئیس‌جمهور در جلسه‌ی هیئت دولت و اقدام اخیر عراق در چاپ قرآن‌های تحریف‌شده به اسم ایران.

- دیدار وزیر مشاور در امور اجرایی با رئیس مجلس و ابراز نگرانی از اختلافات سیاسی دو جناح اصلی کشور به‌خصوص در درون دولت.

- پیام اعتراض آمیز وزیر کشور عربستان در مورد تجمع ایرانیان در مدینه؛ دعوت حجاج به آرامش در پیام سرپرست حجاج ایرانی به زائران ایرانی؛ منابع رسمی عربستان دلیل ضرب‌و‌شتم حجاج ایرانی را مغایرت اقدامات آنان با اصول مذهبی بیان کردند.

- نامه‌ی رئیس‌جمهور لیبی به رئیس‌جمهور سوریه و محکومیت هم‌گرایی عراق و مصر و حمله‌ی شدید به حکمرانان عراق.

- نام‌گذاری 31 شهریور تا 6 مهر به نام هفته‌ی جنگ از طرف ستاد تبلیغات جنگ در آستانه‌ی برگزاری دومین سالگرد جنگ.

ارسال نظر






captcha
ارسال