فائزون|۲۰ شهریور ۱۳۶۱

کدخبر : 14504 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۲|۱۰:۱۱

تاریخ شمسی

20 شهریور 1361

تاریخ قمری

22 ذی‌القعده 1402

تاریخ میلادی

11 سپتامبر 1982
 
خلاصه روز:

- به گل نشستن یک کشتی باری یونانی در بندر امام‌خمینی به‌دلیل حمله‌ی هواپیماهای عراقی، گزارش‌های خبرگزاری رویتر و رادیو صوت الجماهیر دراین‌باره.

- در‌پی گلوله‌باران شهر آبادان 3 تن شهید و 10 تن مجروح شدند.

- ارسال 185 خودرو "ذیل" ساخت روسیه و 27 خودرو حامل مهمات و تجهیزات نظامی از کویت و عربستان به عراق؛ ورود 130 تریلر خالی برای بارگیری سلاح و مهمات از عراق به کویت.

- گزارش روزنامه‌ی کیهان از اعزام هزاران نفر از شهرها، بخش‌ها و روستاهای گوناگون به جبهه‌های جنگ در‌پی فرمان امام.

- پایان موفقیت آمیز آخرین مرحله از عملیات ثارالله با پاک‌سازی 8 روستا در جنوب صائین‌دژ و متلاشی کردن دو پایگاه کومه‌له؛ ادامه‌ی عملیات نیروهای قرارگاه حمزه در منطقه‌ی تورجان در شمال غربی سقز و انهدام یک پایگاه کومه‌له و پاک‌سازی روستای تورجان و ارتفاعات مشرف بر آن؛ گزارشی از موقعیت و اهمیت منطقه‌ی تورجان؛ کمین نیروهای خودی بر سر راه افراد ضد‌انقلاب در حوالی سنندج؛ حمله‌ی عناصر ضدانقلاب به ساختمان فرمانداری مهاباد؛ سوء قصد به یک خیاط در سنندج و شهادت وی.

- شهادت 2 تن از کسبه‌ی تهران به‌دست تیم‌های ترور سازمان مجاهدین خلق؛ کشف 3 خانۀ تیمی سازمان به‌دست نیروهای امنیتی؛ کشته شدن یکی از عناصر مسلح سازمان در درگیری با نیروهای بسیج هشتپر.

- دستگیری 11 تن از عناصر منشعب از گروه پیکار در راه آزادی طبقه‌ی کارگر در استان خوزستان.

- دیدار گروهی از معلمان، خلبانان، دانشجویان و پرسنل دانشکده‌ی خلبانی با رئیس‌جمهور، قدردانی از خدمات نیروی هوایی، تمجید از راه‌اندازی آموزشگاه خلبانی، بازشکافی مصوبات اخیر کنفرانس فاس و مذمت مسئولان کشورهای عرب به‌دلیل تلاش برای به رسمیت شناختن اسرائیل از محورهای مهم سخنان رئیس‌جمهور بود.

- رئیس دیوان عالی کشور در نامه‌ای به نخست‌وزیر خواستار ایجاد امنیت اجتماعی بیشتر برای اقشار گوناگون مردم در برابر عملیات ترور و تخریب عناصر سازمان مجاهدین خلق و سایر عناصر مسلح غیرقانونی شد و درخواست کرد تا اقدامات نیروهای امنیتی و انتظامی کشور در مقابله با این عناصر به اطلاع عموم برسد، نخست‌وزیر در همین خصوص نامه‌ای برای وزیر کشور فرستاد و از وی خواست تا ضمن اتخاذ تدابیر لازم، آن بخش از اقدامات شورای امنیت را که افشای آنها امنیت کشور را تهدید نمی کند، به اطلاع مردم و مسئولان برساند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- مصاحبه‌ی روزنامه اطلاعات با علی شمخانی قائم‌مقام فرمانده سپاه پاسداران درباره انفجارهای اخیر در سطح تهران، سازماندهی عوامل این انفجارها، نوع فعالیت سازمان مجاهدین خلق در کشور و ارتباط نظامی و اطلاعاتی این سازمان با عراق؛ تشکیل گردان‌های جدید دریایی سپاه برای اجرای مأموریت در خلیج‌فارس، گسترش سازمان رزم سپاه و تشکیل لشکرهای زرهی و برگزاری آموزش‌های تخصصی.

- نماینده‌ی امام و سرپرست حجاج ایرانی با ارسال نامه‌ای به وزیر کشور عربستان سعودی حمله‌ی مأموران آن کشور به اجتماع حجاج ایرانی را محکوم کرد و خواستار آزادی سریع بازداشت‌شدگان شد.

- رادیو صدای آلمان به تفسیر وضعیت اقتصادی ایران در سال گذشته پرداخت و روابط بازرگانی ایران و آلمان را بررسی کرد.

- گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی درباره‌ی همکاری نفتی در حال توسعه‌ی عراق و شوروی و امضای چند قرارداد نفتی بین دو کشور؛ خبر رادیو صوت‌الجماهیر از گسترش روابط اقتصادی عراق و الجزایر.

- چاپ تصویر یک سند سری در روزنامه‌ی "کرسنت اینترنشنال" به امضای "سعد عبدالسلام ابرار" مشاور مطبوعاتی دولت عراق که نشان‌دهنده‌ی اقدامات گسترده‌ی عراق در تطمیع روزنامه‌نگاران غربی، از جمله سردبیر بخش خاورمیانه‌ای روزنامه‌ی تایمز و خبرنگار روزنامه‌ی ساندی تلگراف برای نوشتن مقالاتی با موضوعات سفارشی دولت عراق از جمله ادعای همکاری ایران و رژیم اشغالگر قدس است.

- سفر وزیر دفاع انگلیس به کویت و وزیر مشاور در امور خارجی انگلیس به مصر.

- تفسیر روزنامه‌ی فرانسوی لوموند درباره‌ی تصمیمات کنفرانس فاس و پیامدهای حضور رئیس‌جمهور سوریه در این کنفرانس.

ارسال نظر






captcha
ارسال