فائزون|۲۰ شهریور ۱۳۶۶

کدخبر : 14500 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۲|۰۹:۵۸

تاریخ شمسی

20 شهریور 1366

تاریخ قمری

17 محرم 1408

تاریخ میلادی

11 سپتامبر 1987
 
خلاصه روز: 

- گلوله‌باران ساختمان بهداری سردشت به وسیله توپخانه عراق.

- حمله نیروهای سپاه به مقر حزب دمکرات در مثلث مرزی ایران، ترکیه و عراق. درگیری با عناصر حزب دمکرات در روستای "آقامور" مهاباد.

- راه‌پیمایی گسترده مردم در سراسر کشور در چهلمین روز قتل‌عام زائران خانه خدا و سخنان حجت‌الاسلام والمسلمین کروبی در جمع راهپیمایان تهران.

- سخنان آیت‌الله خامنه‌ای در خطبه‌های نماز جمعه تهران در مورد دلایل کشتار حجاج مکه مکرمه، حضور نظامی اروپاییان در خلیج‌فارس، نکات مثبت قطع‌نامه 598، حملات عراق و سیاست مقابله به مثل ایران.

- ورود دبیرکل سازمان ملل متحد به ایران و مصاحبه وی در فرودگاه مهرآباد درباره اهداف سفر به تهران. تفسیر خبرگزاری فرانسه و رادیو بی.بی.سی. از مأموریت دبیرکل سازمان ملل.

- مذاکره امریکا با شوروی در هفته آینده در مورد تحریم عمومی ایران. ادعای "الانباء" مبنی‌بر موافقت اصولی شوروی با تحریم تسلیحاتی کشوری که قطع‌نامه را رد کند.

- استقبال رییس امارات متحده عربی از سفر دبیرکل به ایران و بی‌ثمر بودن این سفر از دیدگاه روزنامه کویتی "الانباء".

- تعویق عزیمت رزم‌ناو‌های نیروی دریایی ایتالیا به خلیج‌فارس به دلیل مخالفت برخی نمایندگان مجلس این کشور. توضیحات سخن‌گوی وزارت خارجه ایتالیا در مورد غیرهجومی بودن کشتی‌های ایتالیایی.

- دیدار قائم مقام وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران با نخست‌وزیر و وزیر خارجه چین. مصاحبه مطبوعاتی بشارتی در پکن. گزارش روزنامه کریستین ساینس مانیتور از پکن در مورد روابط ایران و چین. توقف کوتاه بشارتی در امارات متحده عربی.

- دیدار و گفت‌و‌گوی معاون سیاسی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران با سلطان قابوس پادشاه عمان در مورد روابط دوجانبه، اوضاع خلیج‌فارس و جنگ ایران و عراق.

- آغاز مذاکرات امریکا و شوروی در ژنو برای بررسی مسائل ایران و افغانستان.

ارسال نظر






captcha
ارسال