فائزون|۱۹ شهریور ۱۳۶۶

کدخبر : 14486 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۲|۰۹:۳۴

تاریخ شمسی

19 شهریور 1366

تاریخ قمری

16 محرم 1408

تاریخ میلادی

10 سپتامبر 1987
 
خلاصه روز: 

- تجاوز هواپیماهای عراقی به حریم هوایی باختران، لرستان، اسلام‌آباد، درود، جزیره خارک و بمباران مرکز رادیویی شهید چمران، روستای امیر‌آباد شهر درود و کارخانه سیمان این شهر و جزیره خارک.

- گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی درباره حملات هوایی عراق: احتمال بروز بحران انرژی در داخل کشور.

- گلوله‌باران تأسیسات اقتصادی و نفتی بصره، تأسیسات پتروشیمی ابوالخصیب و مراکز اقتصادی دیگر. توقف عملیات مقابله به مثل به احترام سفر دبیرکل سازمان ملل متحد به منطقه.

- حمله قایق‌های تندرو به نفت‌کش قبرسی "هیون". ورود مین‌‌روب‌های فرانسوی در خلیج‌فارس و آغاز عملیات مین‌روبی و کشف مین در سواحل بحرین.

- گزارش روزنامه اقتصادی "سوله" در مورد میزان خسارات وارد به کشتی‌ها در خلیج‌فارس و هزینه بیمه این کشتی‌ها.

- گفت‌وگوی نخست‌وزیران ایتالیا و اسپانیا درباره اعزام ناو جنگی به خلیج‌فارس. مصاحبه نخست‌وزیر ایتالیا با تلویزیون اسپانیا و دفاع از سیاست ایتالیا در اعزام نیرو به خلیج‌فارس.

- نکات مثبت و منفی قطع‌نامه 598، اعزام کشتی‌های مین‌روب از کشورهای اروپایی، رویارویی با امریکا، صدور انقلاب و سفر رییس جمهور به نیویورک در سخنان رییس مجلس شورای اسلامی، رییس ستاد تبلیغات جنگ و سفیر ایران در لندن.

- مصاحبه مطبوعاتی دبیرکل سازمان ملل متحد در مورد مأموریت صلح در جنگ ایران و عراق و اظهار امیدواری به نتایج آن. تفسیر رادیو بی.بی.سی. از مأموریت دبیرکل و مذاکرات وی در منطقه با مقامات دو کشور.

- ابراز اطمینان یک مقام امریکا از رأی مثبت چین و شوروی به قطع‌نامه تحریم تسلیحاتی در صورت مخالفت ایران با قطع‌نامه 598.

- مقاله مرکز مطالعات صلح دانشگاه برادفورد در مورد شقوق و سطوح مختلف حمله احتمالی امریکا به جمهوری اسلامی ایران. تفسیر رادیو کلن درباره موقعیت دو ابرقدرت امریکا و شوروی در قبال مسایل خلیج‌فارس.

- ابراز رضایت وزیر خارجه کویت از تفاهم با مقامات شوروی طی مذاکرت هیئت اتحادیه عرب در مسکو. خبر رویتر در مورد درخواست شوروی از لاریجانی برای فراهم کردن زمینه موفقیت دبیرکل سازمان ملل.

- سفر یک هیئت عراقی به چین و اعلام این‌که موضوع فروش اسلحه چینی به ایران در ملاقات با مقامات چینی مطرح نخواهد بود.

- دولت امریکا کشور لیبی را با این ادعا که مین به ایران داده است، مورد تهدید قرار داد. لیبی در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل ادعای امریکا را رد کرد.

- تشکیل جلسه وزیران نفت کشورهای عضو اوپک در وین برای تعیین قیمت نفت. توضیحات معاون وزیر نفت در مورد همکاری ایران و عربستان.

- حمله معدودی از عناصر چریک‌‌های فدایی خلق به سفارت ایران در نروژ و دفتر هواپیمایی ایران در پاریس و فرانکفورت. احضار سفیران نروژ و آلمان غربی به وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران. حمله به سفارت ایران در اسلو را وزارت خارجه نروژ محکوم کرد.

- تلاش ناموفق دیگر عراق در بازپس‌گیری بخش "حیران" در استان اربیل.

ارسال نظر






captcha
ارسال