فائزون|۱۸ شهریور ۱۳۶۱

کدخبر : 14483 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۲|۰۹:۱۰

تاریخ شمسی

18 شهریور 1361

تاریخ قمری

20 ذی‌القعده 1402

تاریخ میلادی

9 سپتامبر 1982
 
خلاصه روز: 

- اصابت 3 موشک عراقی به چهار پایه بوم 18 خورموسی؛ ادعای سخن‌گوی نظامی عراق در مورد غرق شدن یک نفت‌کش در سواحل ایران؛ گزارش‌های خبرگزاری آسوشیتدپرس و رادیو امریکا در مورد حمله‌ی هواپیماهای عراقی به خورموسی.

- واکنش نماینده‌ی امام در شورای عالی دفاع در برابر تبلیغات رسانه‌های غرب درباره‌ی ناامنی تنگه‌ی هرمز.

- ارسال 42 خودرو حامل مهمات سنگین از کویت به عراق؛ گزارش یک نشریه‌ی داخلی سپاه درباره‌ی همکاری‌های نظامی فرانسه و عراق.

- حمله‌ی عناصر سازمان مجاهدین خلق به 6 تن از مردم عادی که تنها یک مجروح بر جای گذاشت؛ کشته شدن 3 تن از مسئولان سازمان در درگیری با نیروهای سپاه پاسداران استان فارس؛ اعدام یکی از اعضای سازمان مجاهدین خلق و یک جاسوس عراقی در اهواز.

- انفجار بمب در خیابان لاله‌زار تهران به مجروح شدن 3 عابر پیاده انجامید؛ گزارش آسوشیتدپرس از این بمب‌گذاری.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- پایان محاکمه‌ی 6 تن از همدستان قطب‌زاده، دادگاه برای صدور حکم وارد شور شد.

- هشدار وزارت حمل و نقل ترکیه به کشتی‌های باری در مورد عدم ورود به منطقه‌ی جنگی اعلام‌شده از جانب عراق؛ خبر روزنامه‌ی ملیت درباره‌ی مذاکرات عراق و ترکیه برای عبور کشتی‌های ترکیه‌ای از بندر امام‌خمینی؛ بررسی تأثیر حوادث اخیر در افزایش قیمت نفت در روزنامه‌ی وال استریت ژورنال.

- محورهای قطعنامه‌ی دوازدهمین کنفرانس سران کشورهای عرب در فاس: جانبداری کامل از عراق، تهدید جمهوری اسلامی ایران، حمایت از تشکیل یک دولت فلسطینی در کرانه‌ی غربی رود اردن؛ خبر رادیو امریکا دراین‌باره.

- رادیو لندن و خبرگزاری فرانسه از موافقت رئیس جمهور سوریه و عراق با گشودن مرزهای دو کشور روی یکدیگر در ماه آینده خبر دادند. واکنش خبرگزاری رسمی سوریه درباره‌ی خبر ملاقات صدام و حافظ اسد.

- رئیس‌جمهور در دیدار با سفیران و کارداران ایران در اروپای غربی تصمیم اعراب در به رسمیت شناختن اسرائیل را تقبیح کرد.

- سخنان رئیس مجلس درباره مصوبات کنفرانس فاس در خصوص به رسمیت شناختن اسرائیل از جانب کشورهای عربی، حمایت کشورهای شرکت‌کننده در کنفرانس از عراق، اطمینان از روابط خوب کشورهای سوریه و ایران، سفر وزیر خارجه‌ی الجزایر به تهران و ادعای عراق درباره‌ی خسارات ایران در جنگ پس از پایان جلسه شورای عالی دفاع.

- اجرای سیاست جدید نفتی پادشاه سعودی برای پر کردن خلاء تولید و صدور نفت عراق به ژاپن از ماه آینده به‌دلیل انهدام تأسیسات انتقال نفت عراق و تقاضای این کشور از ریاض.

ارسال نظر






captcha
ارسال