فائزون|۱۸ شهریور ۱۳۶۶

کدخبر : 14478 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۲|۰۸:۵۱

تاریخ شمسی

18 شهریور 1366

تاریخ قمری

15 محرم 1408

تاریخ میلادی

9 سپتامبر 1987
 
خلاصه روز: 

- حملات هوایی عراق به شرکت هپکو و آذرآب اراک، کارخانه قند بیستون، کارخانه سیمان و پادگان حاجی‌آباد در باختران، مخزن شرکت نفت در روستای "مانور" خرم‌آباد، مجتمع صنعتی گوشت و شیر پاستوریزه خرم‌آباد، کارخانه شکر دزفول، چند منطقه در پیرانشهر، تلمبه‌خانه باغ ملک و سایت نخجیر صالح‌آباد ایلام.

- اطلاعیه ارتش عراق در مورد حملات هوایی امروز خود به مراکز اقتصادی ایران و اعلام آن از رسانه‌های عراق در جهت همبستگی با کویت.

- جمهوری اسلامی ایران در نامه‌ای ‌به دبیرکل سازمان ملل متحد، به حملات هوایی عراق اعتراض کرد.

- عملیات بازدارنده جمهوری اسلامی ایران به تأسیسات صنعتی و نظامی عراق در استان بصره، ابوالخصیب و ام‌القصر.

- حمایت روزنامه کویتی القبس از حملات عراق و گزارش رویتر از این حملات.

- انتصاب مجدد حجت‌الاسلام والمسلمین کروبی به سرپرستی حجاج ایرانی به دستور امام امت.

- تأکید مهندس موسوی بر دادن پاسخ به شرارت‌های عراق و تلاش سیاسی بین‌المللی برای خروج نیروهای بیگانه از خلیج‌فارس. سخنان دکتر خرازی مبنی‌بر اعلام موضع و اقدامات جمهوری اسلامی ایران در قبال شروع مجدد حملات عراق به مراکز صنعتی کارگری کشور.

- عبور نفت‌کش کویتی با پرچم انگلستان از تنگه هرمز. وزارت دفاع انگلستان گسترش حوزه فعالیت ناوگان این کشور در خلیج‌فارس را رد کرد. تحلیل رادیو کلن از اقدامات انگلستان در خلیج‌فارس.

- آغاز مجدد آمدوشد کشتی‌های ژاپنی در خلیج‌فارس و اعلام گرفتن تضمین برای حرکت آنها.

- تصویب طرح اعزام هشت فروند کشتی ایتالیایی به خلیج‌فارس در مجلس سنای ایتالیا. خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران: «ایتالیا برای استقرار در خلیج‌فارس، مشکلات اساسی دارد.» تحلیل رادیو بی.بی.سی: ایتالیا برخلاف روش معمول خود در صحنه بین‌المللی، عمل می‌کند.

- انتقاد ضمنی چین از ایران به دلیل اصابت یک فروند موشک کرم ابریشم به سواحل کویت. ابراز تأسف دولت آلمان از اصابت موشک به سواحل کویت.

- تأکید ولادیمر پتروفسکی بر راه‌حل‌های سیاسی برای پایان جنگ. تهدید شولتز به تصویب قطع‌نامه دوم در شورای امنیت علیه ایران. بیانیه جامعه مشترک اروپا در مورد جنگ ایران و عراق و ابراز تأسف این جامعه از افزایش تشنج در خلیج‌فارس.

- گزارش کریستین ساینس مانیتور درباره نظر ایران در مورد کمیسیون تحقیق برای تعیین آغازگر جنگ.

- اذعان وزیر دفاع مصر به کمک‌های تسلیحاتی و مالی کشورش به عراق. گزارش خبرگزاری فرانسه در مورد کمک‌های اردن و کویت به عراق در طول جنگ تحمیلی.

- مصاحبه مسالمت‌جویانه وزیر خارجه عربستان سعودی و جنگ تبلیغاتی رسانه‌های گروهی این کشور علیه جمهوری اسلامی ایران. تفسیر دیوید جونز از برنامه رادیو ریاض درباره ایران مبنی‌بر اشاعه فساد در روی زمین.

- درگیری شدید میان دو حزب کومه‌له و دمکرات کردستان ایران در منطقه "شیلر" و تبلیغات شدید رادیو کومه‌له علیه حزب دمکرات.

ارسال نظر






captcha
ارسال