فائزون|۱۷ شهریور ۱۳۶۱

کدخبر : 14476 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۲|۰۸:۴۳

تاریخ شمسی

17 شهریور 1361

تاریخ قمری

19 ذی‌القعده 1402

تاریخ میلادی

8 سپتامبر 1982
 
خلاصه روز: 

- مرحله دوم عملیات نفوذی حسن بن علی(ع) در منطقه‌ی ایلام، 115 تن از نیروهای عراقی کشته یا مجروح شدند؛ گلوله‌باران شهر آبادان 8 شهید و 39 مجروح برجای گذاشت. ادعای سخن‌گوی نظامی عراق درباره‌ی انهدام یک کشتی ایرانی در نزدیکی چاه‌های نفتی اردشیر در منطقه‌ی خورموسی.

- ورود 150 کامیون عراقی برای حمل سلاح به بندر شعبیه‌ی کویت؛ بارگیری 650 تانک از لهستان به مقصد کویت و عربستان برای ارسال به عراق.

- وزارت بازرگانی امریکا اجازه‌ی فروش هواپیماهای جنگنده‌ی کوچک را به عراق صادر کرد. خبر یک بولتن داخلی سپاه درباره‌ی قصد عراق از تغییر کاربری هواپیماهای مسافربری به نظامی.

- 6 شهید یا مجروح در جاده‌ی هزارکانیان براثر انفجار مین؛ پاک‌سازی جاده‌ی سردشت ـ پیرانشهر و توابع سقز.

- مصاحبه‌ی مطبوعاتی فرمانده سپاه پاسداران و فرمانده نیروی زمینی ارتش در ارومیه درباره‌ی هماهنگی عملیاتی سپاه و ارتش در عملیات غرب کشور علیه نیروهای مسلح غیرقانونی و اوضاع جبهه‌های جنگ در جنوب.

- عناصر سازمان مجاهدین خلق در تهران دختری را که قبلاً عضو سازمان بود، به‌همراه پدر و مادرش به‌طرز فجیعی در منزلشان کشتند.

- تیراندازی سرنشینان یک اتومبیل به مقر سپاه در آستارا و زخمی شدن نگهبان؛ ترور یک عضو سپاه در سنندج به‌دست عناصر سازمان مجاهدین خلق.

- اجرای حکم اعدام 3 تن از عوامل بمب‌گذاری در ترمینال غرب و میدان نیاوران تهران.

- برگزاری دومین جلسه‌ی دادگاه 6 تن از همدستان قطب‌زاده در دادگاه انقلاب ارتش.

- گزارش روزنامه‌ی انگلیسی "لیست لویدز" درباره‌ی نحوه‌ی به کارگیری موشک‌های فرانسوی اگزوسه، بازتاب حملات عراق به بندر امام‌خمینی و ‌تأثیر نداشتن حملات عراق در میزان فروش نفت ایران.

- گزارش روزنامه‌ی گاردین درباره‌ی تأثیر حملات هوایی عراق بر مرکز صادرات نفت جمهوری اسلامی ایران؛ بیانیه‌ی شرکت بیمه‌ی لویدز انگلستان در مورد عادی بودن فعالیت‌ها در جزیره‌ی خارک.

- ادامه‌ی بازتاب خبر غرق شدن یک کشتی ترکیه‌ای در آب‌های خلیج‌فارس توسط عراق در روزنامه‌های ترکیه؛ گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی در‌ این‌باره.

- دیدار رهبران مذهبی بنگلادش با امام‌خمینی، تأکید بر مردمی بودن حکومت ایران، اتحاد تشیع و تسنن در برابر کفر و شرک، جنایات صدام و شرایط ایران برای پذیرش صلح، لزوم هدم رژیم اشغالگر قدس، یادآوری مجدد شکل‌گیری دولت صهیونیستی و تأکید بر نابودی اسرائیل از مهم‌ترین موضوعات سخنان امام بود.

 

 

 

 

 

 

 

- دیدار نماینده‌ی امام در جهاد سازندگی و اعضای شورای مرکزی جهاد با امام‌خمینی، تأکید ایشان بر رسیدگی به محرومان و مستضعفان.

- گزارش‌هایی از تصویب طرح صلح مشترک خاورمیانه در کنفراس فاس که در آن موجودیت اسرائیل به طور تلویحی به رسمیت شناخته شده است، این طرح خواستار سرزمینی برای فلسطینیان در ساحل غربی رود اردن و نوار غزه است که مرکز آن بیت‌المقدس شرقی باشد؛ تصویب طرحی در پارلمان رژیم صهیونیستی و الحاق کرانه‌ی باختری رود اردن به این رژیم.

- دیدار حافظ اسد و صدام حسین با میانجیگری رهبران عرب در حاشیه‌ی اجلاس کنفرانس سران عرب.

- روزنامه‌ی دیلی تلگراف از افزایش قیمت نفت به‌دنبال اوج‌گیری تشنجات اخیر در جنگ ایران و عراق و تداوم حملات عراق به خارک خبر داد.

ارسال نظر






captcha
ارسال