فائزون|۱۷ شهریور ۱۳۶۶

کدخبر : 14446 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۳۰|۱۱:۵۵

تاریخ شمسی

17 شهریور 1366

تاریخ قمری

14 محرم 1408

تاریخ میلادی

8 سپتامبر 1987
 
خلاصه روز: 

- سمینار فرماندهان سپاه برای بررسی بسیج عمومی. تشریح اوضاع کنونی جنگ و دلایل حضور امریکا در منطقه از زبان محسن رضایی. دو دیدگاه مخالف و موافق درباره اعلام بسیج عمومی.

- اعزام کاروان "حماسه‌سازان عاشورا" از استان تهران و مرکزی در قالب 30 گردان و سخنان فرمانده کل سپاه در مورد جنگ و پی‌آمدهای حضور نظامی امریکا در منطقه.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- حمله شیمیایی ارتش عراق به چندین روستای کردنشین شمال این کشور.

- حمله نیروهای اتحادیه میهنی کردستان عراق به مقر دو گردان ارتش این کشور در "ازگله"، "رازنوک" و "مالودیان". خبر اعدام 41 تن از نظامیان عراق در موصل به دلیل سرپیچی از دستورهای فرماندهان ارتش.

- انهدام مقر "هیز شاهو" حزب دمکرات به دست گروهی از اعضای یگان ویژه اطلاعاتی سپاه در "دره‌نقی" و کشته شدن چند تن از فرماندهان آن. درگیری با حزب دمکرات در اشنویه و روستای "احمد برو" از توابع سردشت.

- تسلیم شدن تعدادی از افرد حزب دمکرات. تلاش سازمان مجاهدین خلق برای جذب نیروی بیش‌تر.

- حمله ناموفق دو هواپیمای عراقی به جزیره خارک. ایزوستیا: امریکا اطلاعات جاسوسی تأسیسات اقتصادی ایران را در اختیار عراق قرار می‌دهد.

- مذاکرات دکتر لاریجانی با نخست‌وزیر و وزیرخارجه شوروی در مسکو در مورد روابط اقتصادی دوجانبه، حضور نیروهای خارجی در خلیج‌فارس، قطع‌نامه 598 و پایان جنگ. مصاحبه مطبوعاتی گراسیموف و مقاله شیرین هانتر در مورد روابط ایران و شوروی.

- نرخ بیمه محمولات کشتی‌ها درخلیج‌فارس را بیمه لویدز لندن افزایش داد.

- دیدار هیئت اتحادیه عرب از مسکو به ریاست وزیر خارجه کویت و مذاکره با مقامات شوروی در مورد پایان دادن به جنگ ایران و عراق. اعلام آمادگی اردن برای برگزاری اجلاس سران کشورهای اسلامی در مورد جنگ ایران و عراق. پیام رییس جمهور فرانسه به امیر کویت.

- بیانیه مشترک عراق و لیبی در پایان دیدار وزیر خارجه لیبی از بغداد. گزارش آسوشیتدپرس، میدل ایست اکونومیست دایجست از تغییر موضع لیبی در قبال جنگ، دلایل و پی‌آمدهای آن.

- مقایسه توان تسلیحاتی چند کشور مهم خاورمیانه در گزارش مرکز تحقیقات دانشگاه تل‌آویو.

- مصاحبه‌‌گری سیک با رادیو امریکا در مورد پی‌آمدهای جنگ، بن‌بست راه‌حل نظامی و نگرش رهبران ایران به جنگ.

ارسال نظر






captcha
ارسال