فائزون|۱۶ شهریور ۱۳۶۱

کدخبر : 14444 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۳۰|۱۰:۴۷

تاریخ شمسی

16 شهریور 1361

تاریخ قمری

18 ذی‌القعده 1402

تاریخ میلادی

7 سپتامبر 1982
 
خلاصه روز: 

- ناکامی مجدد عراق در حمله به خارک؛ خبرگزاری فرانسه ادعای عراق در مورد نابود کردن 2 نفت‌کش در خلیج‌فارس را ساختگی اعلام کرد؛ گزارش این خبرگزاری از وضعیت عادی خلیج‌فارس و آمدوشد نفت‌کش‌ها به جزیره‌ی خارک.

- بیمه‌ی لویدز خبر غرق شدن کشتی باری ترکیه را در 13 شهریور به‌وسیله‌ی موشک‌های عراقی تأیید کرد؛ گزارش خبرگزاری فرانسه و رادیو بی.بی.سی در این‌باره؛ مصاحبه‌ی کاپیتان کشتی ترکیه‌ای با خبرگزاری جمهوری اسلامی درباره‌ی این حادثه.

- مصاحبه‌ی اختصاصی روزنامه‌ی اطلاعات با فرمانده نیروی هوایی ارتش درباره‌ی حملات عراق به خارک و قدرت پدافند هوایی ایران در این منطقه، خریدهای جدید تسلیحاتی عراق و تقویت نیروهای این کشور و توان نیروی هوایی ایران.

- گزارش خبرگزاری فرانسه درباره‌ی سفر یک ناو هواپیمابر فرانسوی برای حفاظت از عبور بدون خطر تانکرهای نفت مورد نیاز غرب به خلیج‌فارس؛ مقاله‌ی روزنامه‌ی فرانسوی "لوکوتیدین دوپاری" درباره‌ی وضعیت استراتژیک تنگه‌ی هرمز و احتمال مسدود شدن تنگه‌ی هرمز در بحران جنگ عراق و ایران.

- ادامه کمک‌های نظامی کشورهای عربی منطقه به عراق، 33 تریلر از کویت، 36 خودرو از اردن و 51 خودرو از عربستان حامل مهمات و ادوات نظامی وارد عراق شدند.

- حمله‌ی چته‌های حزب دمکرات کردستان به یک پایگاه ژاندارمری در شمال ارومیه؛ پاک‌سازی 10 روستا در محور پیرانشهر ـ سردشت و ارتفاعات جنوب شرقی پیرانشهر.

- جلسه حل اختلاف حزب دمکرات و سازمان کومه‌له در منطقه مهاباد در دفتر سیاسی سازمان کومه‌له، احتمالاً نماینده‌ی سازمان مجاهدین خلق نیز در این جلسه حضور داشته است.

- کشف 5 خانه‌ی تیمی در مشهد و سبزوار و دستگیری 51 نفر در این رابطه، 30 نفر نیز کشته شدند.

- پیام امام‌خمینی درپی انفجار بمب در خیابان خیام؛ محکومیت این جنایات از جانب آیت‌الله گلپایگانی؛ پیام نخست‌وزیر درباره‌ی این حادثه؛ سخنان رئیس مجلس درباره‌ی بمب‌گذاری در خیابان خیام در جلسه‌ی امروز مجلس و نیز دیدار با جهادگران استان‌های یزد و زنجان و جمعی از اعضای بسیج ترکمن صحرا؛ بازدید خبرنگاران خارجی از محل بمب‌گذاری در خیابان خیام و گزارش روزنامه‌ی کیهان از این بازدید.

- مصاحبه‌ی وزیر کشور درباره‌ی جزئیات انفجار در خیابان خیام، گزارش رادیو بی.بی.سی از عامل بمب‌گذاری در خیابان خیام.

- موضع‌گیری صریح رئیس مجلس درباره‌ی مواضع برخی سران عرب در به رسمیت شناختن اسرائیل در کنفرانس فاس و دعوت مسلمانان به مقاومت در برابر اسرائیل.

- دیدار رهبر مسلمانان بنگلادش و هیئت همراه با آیت‌الله منتظری در قم، سخنان آقای منتظری درباره‌ی توطئه‌ی امریکا در ایجاد تفرقه بین مسلمانان و شرایط ایران برای خاتمه جنگ.

- دیدار وزیر نفت با امام‌خمینی و ارائه گزارش درباره‌ی وضعیت بارگیری نفت در جزیره‌ی خارک و نحوه‌ی توزیع فرآورده‌های نفتی در کشور.

- برگزاری دومین دور کنفرانس سران عرب در مراکش پشت درهای بسته؛ گزارش‌های خبرگزاری فرانسه و روزنامه‌ی کیهان درباره‌ی روز دوم کنفرانس سران عرب.

- دیدار وزیر خارجه‌ی انگلستان با وزیر دفاع امریکا و گفت‌و‌گو درباره‌ی جنگ ایران و عراق و اوضاع خاورمیانه.

- انتشار آمار آوارگان فلسطینی در لبنان، کشورهای عربی و دیگر کشورها به‌دنبال حمله‌ی اخیر اسرائیل به لبنان توسط سازمان ملل متحد.

ارسال نظر






captcha
ارسال