فائزون|۱۴ شهریور ۱۳۶۱

کدخبر : 14434 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۳۰|۰۹:۳۴

تاریخ شمسی

14 شهریور 1361

تاریخ قمری

16 ذی‌القعده 1402

تاریخ میلادی

5 سپتامبر 1982
 
خلاصه روز: 

- اولین مرحله‌ی عملیات نفوذی حسن بن علی(ع) با حضور 4 گردان چریکی از نیروهای سپاه، ارتش و بسیج عشایری در منطقه‌ی میمک با پشتیبانی توپخانه‌ی ارتش جمهوری اسلامی.

- ناکامی عراق در پرتاب موشک‌ به جزیره‌ی خارک؛ هشدار مجدد طه یاسین رمضان به کشتی‌هایی که به خارک نزدیک می‌شوند؛ سخنان فرمانده نیروی هوایی عراق درباره‌ی توانایی این نیرو در جنگ با ایران؛ ادعای عراق درباره‌ی غرق کردن 2 کشتی باری در خورموسی و حمله به 2 کشتی دیگر که در حال نزدیک شدن به خارک بودند.

- گلوله‌باران آبادان به وسیله با توپخانه سنگین عراق که در نتیجه‌ی آن 2 تن شهید و 6 تن زخمی شدند.

- درگیری پیشمرگان کرد عراقی در شهرهای قلعه‌ریزه، سلیمانیه و ماؤوت با نیروهای بعثی، در این درگیری‌ها تعدادی از نیروهای بعثی کشته و زخمی شدند.

- مطبوعات سوریه از اعدام 160 تن نظامی و 82 غیرنظامی و دستگیری جمعی 71 خانواده‌ی مخالف رژیم صدام در عراق خبر دادند.

- در درگیری‌های بین نیروهای سپاه و عناصر مسلح غیرقانونی در محور میاندوآب ـ مهاباد، 7 تن از مهاجمان کشته و تعدادی زخمی شدند. 2 تن از نیروهای سپاه هم شهید شدند؛ 4 تن از عناصر ضدانقلاب در کمین نیروهای خودی در این محور، کشته شدند.

- اعضای سازمان مجاهدین خلق در ادامه‌ی عملیات‌های ترور خود، امروز در 3 نوبت 3 تن از کسبه‌ی تهران را ترور کردند که یکی از آنها شهید شد و 2 تن دیگر مجروح شدند، اخاذی اعضای این سازمان از یک مغازه نیز ناکام ماند، از تروریست‌ها 2 نفر زخمی، 2 نفر دستگیر و 2 نفر خودکشی کردند.

- ادعای انجمن دانشجویان مسلمان ایرانی در انگلیس (شاخه‌ی دانشجویی سازمان مجاهدین خلق) مبنی‌بر ترور بیش از 100 پاسدار در هفته‌ی گذشته به دست عناصر سازمان مجاهدین خلق.

- به حکم دادگاه انقلاب بجنورد، 11 نفر از مسئولان تشکیلات نظامی و اعضای فعال سازمان‌ مجاهدین خلق و حزب مارکسیستی طوفان به‌دلیل شرکت در بمب‌گذاری و انجام دادن فعالیت‌های تروریستی در چند شهر استان خراسان اعدام شدند.

- امام‌خمینی در سخنان خود از حمایت کشورهای عربی از رژیم صهیونیستی انتقاد کردند و این عمل را از ابتلائات دنیای اسلام دانستند، ایشان آمادگی ایران را برای پیشروی در خاک عراق تا جایی که شهرها و روستاهای ایران را از تیررس توپخانه‌ی عراق خارج شود، اعلام کردند و خوی تجاوزگری حاکمان عراق را عامل اصلی جنگ دانستند.

- گفت‌وگوی اختصاصی روزنامه‌ی جمهوری اسلامی با وزیر خارجه درباره‌ی اصول سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، موضع ایران در برابر امریکا، روابط ایران با شوروی و کشورهای حاشیه‌ی خلیج ‌فارس.

- مصاحبه‌ی نماینده‌ی دائم ایران در سازمان ملل متحد درباره‌ی هدف سفر وزیر خارجه‌ی امریکا به منطقه و یک هیئت پارلمانی امریکا به کشورهای عربی و برگزاری اجلاس سران عرب در فاس.

- دیدار وزیر خارجه‌ی الجزایر با رئیس‌جمهور ایران و گفت‌وگو درباره‌ی اوضاع جاری منطقه‌ی خاورمیانه و جنگ عراق و ایران و تسلیم پیام شاذلی‌بن جدید رئیس‌جمهور الجزایر؛ مصاحبه‌ی خبرگزاری جمهوری اسلامی با وزیر خارجه‌ی الجزایر قبل از ترک تهران.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- مقاله‌ی روزنامه‌ی "ساندی آبزور" درباره‌ی جنگ و پیش‌بینی پایان یافتن جنگ در آینده‌ی نزدیک.

- ارسال 59 خودرو و یک تریلر حامل مهمات از عربستان و کویت به عراق.

- پناهندگی 16 عراقی به ایران شامل سرباز، دانشجو، کارمند و دانش‌آموز.

ارسال نظر






captcha
ارسال