فائزون|۱۳ شهریور ۱۳۶۱

کدخبر : 14427 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۲۹|۱۰:۰۰

تاریخ شمسی

13 شهریور 1361

تاریخ قمری

15 ذی‌القعده 1402

تاریخ میلادی

4 سپتامبر 1982
 
خلاصه روز: 

- 6 شهید و 8 زخمی در گلوله‌باران شهرهای خرمشهر و آبادان؛ حمله‌ی جنگنده‌های ایران به اسکله‌ی الامیه.

- گزارش قرارگاه کربلا از هدف قرار گرفتن یک میراژ عراقی به‌وسیله‌ی پدافند هوایی ایران.

- ادعای خبرگزاری عراق از هدف قرار گرفتن 2 کشتی باری و 2 نفت‌کش در سواحل ایران، گزارش خبرگزاری‌های فرانسه ویونایتدپرس و رادیو امریکا در‌این‌باره.

- سخنان طه یاسین رمضان عضو شورای فرماندهی انقلاب عراق و فرمانده جیش‌الشعبی به مناسبت دومین سالگرد آغاز جنگ و اعلام آمادگی عراق برای ادامه‌ی جنگ دامنه‌دار در عین صلح‌طلب بودن این کشور؛ افتتاح فاز اول و دوم فرودگاه بین‌المللی صدام حسین به دست طه یاسین رمضان.

- حمله‌ی نیروهای مسلح غیرقانونی به نیروهای تأمین جاده‌ی مهاباد ـ ارومیه؛ درگیری عناصر مسلح غیرقانونی با نیروهای خودی در شمال مهاباد؛ حمله‌ی افراد مسلح حزب دمکرات کردستان به یک گروه راه‌سازی در شمال سلماس و آتش زدن 7 دستگاه راه‌سازی.

- در اقدامات تروریستی عناصر سازمان مجاهدین خلق در تهران 4 نفر شهید شدند و یک نفر مجروح شد.

- تعدادی از عناصر سازمان مجاهدین خلق در شهرهای شیراز، پاوه و سنندج دستگیر شدند.

- فعالیت تعدادی از اعضای سازمان مجاهدین خلق در هرات تحت حمایت دولت افغانستان.

- دیدار فرماندهان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی با رئیس‌جمهور: ما قصد داریم دشمن را آن‌قدر از مرزهای خود دور کنیم که مطمئن باشیم امنیت مرزهایمان تأمین شده است؛ پیام تبریک رئیس‌جمهور به رهبر لیبی به مناسبت سالگرد انقلاب این کشور.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- مهم‌ترین موضوعات مطرح‌شده در جلسه‌ی امشب شورای‌عالی دفاع، اوضاع جبهه‌های جنگ و اهمیت جزیره‌ی خارک برای ایران، وضعیت نیروهای ایرانی در سوریه، پیشنهادهای وزیر خارجه‌ی الجزایر درباره‌ی تحرکات آینده‌ی نیروهای ایران در جبهه‌ها، پیش‌بینی برگزارشدن جلسه‌ی وزیران خارجه‌ی غیرمتعهدها در بغداد و... به نقل از نماینده امام در شورای عالی دفاع در مصاحبه با خبرنگاران.

- دیدار نمایندگان امام در سپاه به همراه شورای فرماندهی سپاه با آقای منتظری.

- سخنان نخست‌وزیر در سمینار مجامع هماهنگ‌کننده‌ی برنامه‌های بخشی ـ منطقه‌ای درباره‌ی اهمیت نقش جمهوری اسلامی در منطقه و جهان اسلام، دلیل پشتیبانی کشورهای عرب منطقه از حکومت عراق و تدابیر مسئولان جمهوری اسلامی در برنامه‌ریزی‌های کلان با توجه به اوضاع حساس سیاسی.

- ورود وزیر خارجه‌ی الجزایر به ایران برای گفت‌وگو با مقامات ایرانی و تسلیم پیام شاذلی‌بن جدید رئیس‌جمهور الجزایر، دیدار وزیر خارجه‌ی الجزایر با نخست‌وزیر و گزارش روزنامه‌ی کیهان از این دیدار.

- دیدار قائم‌مقام وزارت خارجه‌ی ایران با رئیس‌جمهور و ‌وزیر خارجه‌ی سوریه و گفت‌وگو درباره‌ی تداوم همکاری‌های دو کشور و لزوم حمایت از حقوق مردم لبنان و فلسطین.

- وزارت خارجه‌ی ایران در اطلاعیه‌ای طرح ریگان درباره‌ی صلح خاورمیانه را رد کرد و هدف از آن را تسلط کامل شیطان بزرگ بر منطقه دانست.

- اقدام بی‌سابقه نشریه‌ی "دی‌نوی" چاپ آلمان غربی به مقایسه‌ی عملکرد و مواضع کشورها و رسانه‌های غربی در دو برهه‌ی زمانی از جنگ و انتقاد از داوری‌های غیرعادلانه‌ی آن‌ها.

- کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم جهرم به جبهه‌های جنگ.

- پناهندگی 7 تن دیگر از مردم مسلمان و غیرنظامی عراق به ایران.

- پناهنده شدن خلبان هلی‌کوپتر ربوده شده‌ی ایرانی به ترکیه، بازگشت سایر سرنشینان آن و هلی‌کوپتر توسط هیئت اعزامی ایران.

ارسال نظر






captcha
ارسال