فائزون|۱۳ شهریور ۱۳۶۲

کدخبر : 14426 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۲۹|۰۹:۳۳

تاریخ شمسی

13 شهریور 1362

تاریخ قمری

26 ذی‌القعده 1403

تاریخ میلادی

4 سپتامبر 1983
 
خلاصه روز: 

- فرماندهان قرارگاه‌های خاتم‌الانبیا(ص) و نجف در جلسه‌ای که در ارتفاعات سرپهن برگزار شد، راجع به شناسایی ارتفاعات بمو، شاخ خشیک، زیمناکوه و آخرین وضعیت عملیات والفجر5 گفت‌وگو کردند. مقایسه دو منطقه شیلر و دربندیخان و ارزیابی عملیات‌های والفجر4 و 5 از دیگر موضوعات این جلسه بود.

- گزارش‌های واحد اطلاعات - عملیات قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) و منابع اطلاعاتی مریوان از استعداد نیروهای ارتش عراق در منطقه شاندری و پنجوین.

- صدام حسین و دیگر مقامات رژیم بعث که چهارم سپتامبر (13 شهریور) را سالروز آغاز جنگ ایران و عراق اعلام کرده‌اند در سخنانی ایران را مسئول آغاز جنگ دانسته و به بیان اغراق‌آمیز توانایی ارتش عراق و خسارات واردشده به ایران پرداختند.

 

 

 

 

 

 

- تشدید مقررات وظیفه عمومی در عراق؛ دولت عراق برای تأمین بخشی از ارز مورد نیاز خود عراقی‌های مقیم امارات متحده عربی را وادار کرده است 15 درصد از حقوق خود را به حساب دولت عراق واریز کنند.

- آغاز اجرای عملیات پاک‌سازی در محور مهاباد - سردشت؛ در منطقه پیرانشهر 3 روستا پاک‌سازی و شماری از افراد ضدانقلاب کشته یا مجروح شدند؛ پاک‌سازی 4 روستا در حوالی سقز؛ کشته‌شدن 75 نفر از عناصر ضدانقلاب در سردشت درطول هفته اخیر.

- تداوم اقدامات ایذایی و حملات گروه‌های مسلح غیرقانونی در محور سنندج - سقز، مهاباد، پیرانشهر و نقده.

- عناصر حزب دمکرات خط لوله نفت تبریز - ارومیه را در نقده منفجر کردند؛ دیروز هم عناصر ضدانقلاب کارخانه آسفالت‌سازی ارومیه را به آتش کشیدند.

- مطبوعات عربی و رادیوهای بین‌المللی تصمیم مسئولان ایرانی برای استقرار نیروهای سپاه در جزیره لارک را نمودی از اقدام ایران برای عملی‌کردن تهدید خود مبنی‌بر بستن تنگه هرمز دانستند.

- حکم امام خمینی راجع به اجرای مقررات انضباطی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی.

- امام خمینی به مناسبت دومین سالگرد شهادت آیت‌الله قدوسی ضمن اشاره به صدمات عالمان بی‌تقوا، بر لزوم حفظ فقه در حوزه‌های علمیه و تصدی مشاغل و مناصب دولتی توسط روحانیت باتوجه‌به اقتضائات زمانه تأکید کردند.

- قرائت پیام امام خمینی خطاب به حجاج در مدینه؛ سخنرانی سرپرست حجاج ایرانی راجع به اوضاع لبنان و انتقاد از دخالت امریکا و رژیم صهیونیستی در امور این کشور و سکوت سازمان‌های بین‌المللی دراین‌زمینه؛ راه‌پیمایی حجاج به‌سمت مسجدالنبی؛ هشدار وزیر کشور عربستان درخصوص انجام اقدامات سیاسی در مناسک حج.

- چند تن از مقامات بلندپایه سابق انگلیس در اظهارنظرهایی خواستار پایان جنگ ایران و عراق شدند.

- مسعود رجوی در گفت‌وگو با ماهنامه هرالد پاکستان به تشریح وضعیت داخلی ایران، جنگ ایران و عراق و راهبرد سازمان مجاهدین خلق (منافقین) پرداخت. روزنامه کیهان جلسات مناظره زندانیان سازمان مجاهدین خلق (منافقین) در زندان اوین را منتشر کرد.

- درپی خروج ارتش رژیم صهیونیستی از بخش مرکزی لبنان، نیروهای داخلی این کشور برای تسلط بر مناطق مزبور درگیر شدند؛ امروز اعلام شد مک‌ فارلین نماینده ویژه امریکا در غرب آسیا برای تهیه موافقت‌نامه کنترل ارتش لبنان بر مناطق مذکور روز یکشنبه وارد منطقه خواهد شد؛ رویتر مدعی شد نیروهای ایران در تصرف پایگاه ژاندارمری بعلبک دست داشته‌اند.

ارسال نظر






captcha
ارسال