فائزون|۱۱ شهریور ۱۳۶۱

کدخبر : 14416 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۲۷|۱۳:۱۹

تاریخ شمسی

11 شهریور 1361

تاریخ قمری

13 ذی‌القعده 1402

تاریخ میلادی

2 سپتامبر 1982
 
خلاصه روز: 

- دیدار صدام از نیروهای عراقی در جبهه‌های میانی، وی خواستار حفظ کامل آمادگی نیروهای عراقی برای حمایت از میهن و ملت شد؛ مصاحبه‌ی خبرنگار خبرگزاری فرانسه با طه یاسین رمضان: ایران دیگر توان مقابله با عراق را ندارد و مجبور به مذاکره است، ما با بمباران جزیره‌ی خارک فشار اقتصادی بر ایران را افزایش خواهیم داد، عراق از مناطق سیف سعد و زین‌القوس عقب‌نشینی نمی‌کند.

- حمله‌ی پیش‌مرگان مسلمان کُرد عراق به یک پایگاه نظامی عراقی؛ ورود 15 تن از مردم عراق از مرزهای شمال‌غرب و درخواست پناهندگی از ایران.

- بر اثر برخورد تراکتور با مین در غرب ارومیه 6 تن شهید یا مجروح شدند.

- اقدامات عناصر سازمان مجاهدین خلق در تهران: ترور یک خواربار فروش و شهادت وی در خیابان آذربایجان؛ ناکامی تروریست‌ها درحمله به منزل رئیس دیوان عالی کشور، ترور سرپرست بسیج مسجد حضرت امیرالمؤمنین(ع) و حمله به پایگاه بسیج مسجد پیامبر اکرم(ص) با نارنجک، در درگیری‌های به‌وجود‌آمده 2 تروریست کشته شدند؛ اخاذی 12000 ریال از صاحب یک خانه‌ی شخصی در خیابان شیبانی با تهدید اسلحه.

- گفت‌وگوی اختصاصی روزنامه‌ی اطلاعات با وزیر نفت درباره‌ی بی‌نتیجه بودن حملات عراق به جزیره‌ی خارک و ادامه‌ی بارگیری نفت از این جزیره.

- ایران برای مقابله با افزایش نرخ بیمه‌ی کشتی‌ها، آنها را بیمه می‌کند؛ گفت‌و‌گوی کیهان با معاون امور بین‌الملل وزارت نفت در این‌باره و موضوع صادرات نفت از خارک.

- مقاله‌ی شرکت کشتی‌رانی ایران، کاهش سهم صادراتی بندرهای جنوب ایران و میزان واردات از بندرهای جنوبی کشور، ناموفق بودن اقدامات نیروی هوایی عراق در ناامن کردن بندرهای ایران، افزایش حق بیمه‌ی کشتی‌ها، شیوه‌های تبلیغاتی رسانه‌های غربی و... موضوعات مهم این مقاله است

- گزارش‌های خبرگزاری فرانسه و رادیو بی.بی.سی درباره‌ی ادامه‌ی بارگیری نفت از جزیره‌ی خارک و کاهش قیمت نفت ایران.

- خبر خبرگزاری کویت از پاریس از تلاش فرانسه برای بهبود روابط خود با ایران.

- خبر خبرگزاری فرانسه درباره‌ی تلاش ایران برای بازگشایی سفارت خود در کنیا؛ استقبال وزارت خارجه‌ی کنیا از بازگشایی سفارت ایران.

- هفته‌ نامه‌ی آلمانی اشترن: ایران با چاپ تمبری از خالداسلامبولی به دلیل قتل انور سادات تجلیل کرد.

- نطق تلویزیونی رئیس‌جمهور امریکا درباره‌ی طرح خود در خصوص با صلح خاورمیانه؛ یک نشریه‌ی داخلی سپاه اصول کلی طرح ریگان و اهداف وی از آن را تشریح کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- اعلام تعداد قربانیان فلسطینی و لبنانی در حمله‌ی اسرائیل به لبنان در مصاحبه‌ی روزنامه‌ی الخلیج چاپ شارجه با یاسر عرفات؛ گزارش خبرگزاری سوریه از میزان خسارات واردشده در حمله به لبنان.

ارسال نظر






captcha
ارسال