فائزون|۱۰ شهریور ۱۳۶۱

کدخبر : 14411 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۲۷|۱۲:۵۱

تاریخ شمسی

10 شهریور 1361

تاریخ قمری

12 ذی‌القعده 1402

تاریخ میلادی

1 سپتامبر 1982
 
خلاصه روز: 

- اظهارات یکی از نظامیان پناهنده به ایران مبنی‌بر این‌که تیپ 38 عراق مجهز به سلاح‌های شیمیایی و ماسک شده است؛ سفیر عراق در کویت در یک محفل خصوصی از حمله‌ی عراق با سلاح‌های شیمیایی به ایران خبر داد.

- ارسال 47 تریلر و 21خودرو حامل تجهیزات نظامی و مهمات از اردن و کویت به عراق.

- پناهندگی 20 عراقی به ایران؛ تظاهرات اعتراض‌آمیز مردم شهرهای سلیمانیه، شانه‌دری و سیدصادق علیه رژیم عراق و شهادت 4 تن از تظاهرکنندگان بر اثر تیراندازی نیروهای امنیتی عراق.

- نیروهای مسلح غیرقانونی یک دکل برق را در شهر بوکان تخریب کردند؛ دفع حمله‌ی نیروهای مسلح غیر‌قانونی به نیروهای ارتش در حوالی پیرانشهر؛ در محور میاندوآب ـ بوکان دو کمپرسی شخصی توسط عناصر گروه‌های مسلح غیرقانونی ربوده و رانندگان آنها به گروگان گرفته شدند؛ 6 تن از عناصر گروه‌های تجزیه‌طلب با تحویل اسلحه‌هایشان، خود را تسلیم سپاه سنندج و بانه کردند.

- اقدامات سازمان مجاهدین خلق در تهران، ترور در 4 نقطه‌ی تهران که به شهادت 3 تن و زخمی شدن 2 تن انجامید، مردم یکی از افراد مهاجم را دستگیر کردند.

- گزارش فرماندهی منطقه‌ی 5 سپاه به فرماندهی کل درباره‌ی فرار یک هلی‌کوپتر ایرانی به ترکیه.

- محاکمه‌ی 2 نفر از هم‌دستان قطب‌زاده به جرم اقدام برای براندازی نظام، طراحی انفجار بیت امام و... در دادگاه انقلاب اسلامی ارتش.

- یونایتدپرس: با توجه به سخنان سفیر ایران در بیروت، رئیس دانشگاه امریکایی بیروت به تلافی‌ناپدید شدن دیپلمات ایرانی ربوده شده است؛ سفیر ایران در ملاقات با نخست‌وزیر لبنان ربوده شدن دیوید داج و دیپلمات ایرانی را تقبیح کرد.

- مقاله‌ی روزنامه‌ی اطلاعات درباره‌ی روابط همه‌جانبه‌ی عراق و امریکا و حمایت‌های مستقیم و غیرمستقیم امریکا از عراق در جنگ با ایران و جانبداری دولت‌های عربی از صدام در جنگ علیه ایران برای نجات وی از بحران موجود.

- مقاله‌ی روزنامه‌ی نیویورک تایمز درباره‌ی اوضاع فعلی جنگ ایران و عراق و قدرت نظامی دو کشور.

- اخراج 5 دانشجوی مسلمان ایرانی بدون اطلاع وکیل آنها از آلمان.

ارسال نظر






captcha
ارسال