فائزون|۹ شهریور ۱۳۶۲

کدخبر : 14366 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۲۶|۱۳:۵۲

تاریخ شمسی

9 شهریور 1362

تاریخ قمری

22 ذی‌القعده 1403

تاریخ میلادی

31 اوت 1983
 
خلاصه روز: 

- برگزاری جلسه مشترک فرماندهان ارتش و سپاه در قرارگاه مقدم حمزه به‌منظور بررسی طرح مانور، استعداد نیرو و سازمان رزم عملیات والفجر4 در دهانه شیلر.

 

 

 

 

 

 

 

 

- در عملیات‌های پاک‌سازی نیروهای خودی در سردشت، سلماس و تکاب، چندین روستا آزاد و عده‌ای از عناصر گروه‌های مسلح غیرقانونی کشته یا زخمی شدند؛ عده‌ای از افراد ضدانقلاب در سنندج، بیجار، مریوان و دیواندره تسلیم یا دستگیر شدند.

- شهید و مجروح‌شدن عده‌ای از نیروهای خودی در کمین افراد گروه‌های مسلح غیرقانونی در محور سنندج؛ حمله عناصر ضدانقلاب به پایگاه‌های نیروهای خودی در آذربایجان‌غربی و کردستان؛ ورود تعدادی از افراد آموزش‌دیده سردار جاف ازطریق مرز اورامانات به ایران برای انجام اقدامات خرابکارانه علیه جمهوری اسلامی ایران.

- مهاجرت حدود پنجاه درصد از اهالی مریوان درپی بمباران‌های هرروزه جنگنده‌های ارتش عراق.

- سرهنگ کوچک‌زاده فرمانده ژاندارمری جمهوری اسلامی ایران، در یک مصاحبه مطبوعاتی به تبیین فعالیت گشت‌های جندالله به‌منظور استقرار امنیت، حضور نیروهای ژاندارمری در جبهه‌های جنگ، مقابله با ضدانقلاب و تأسیس آموزشگاه خلبانی ژاندارمری پرداخت.

- موافقت امام خمینی با پیشنهاد رئیس دیوان‌عالی کشور مبنی‌بر تأسیس دادگاه و دادسرا در مناطق یازده‌گانه سپاه به‌منظور رسیدگی به مسائل ضدانقلاب و تخلفات نظامی و انتظامی.

- رئیس‌جمهور در دیدار با وزیر امور خارجه لیبی راجع به جنگ ایران و عراق، رویکرد جمهوری اسلامی ایران به اهل سنت، ائتلاف‌های منطقه‌ای و ضرورت حمایت از فلسطین و سوریه ازطریق احیای جبهه پایداری سخن گفت؛ عبدالعاطی العبیدی با رئیس مجلس شورای اسلامی، نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه هم دیدار و گفت‌وگو کرد.

- وزیر امور خارجه در بازگشت از سفر دوره‌ای خود به یازده کشور آسیایی و افریقایی و شرکت در اجلاس بین‌المللی مسئله فلسطین به تشریح اهداف و نتایج سفر خود پرداخت.

- ربایندگان هواپیمای فرانسوی ساعت 13:14 دقیقه امروز، گروگان‌ها را آزاد و در بیانیه‌ای که به زبان عربی قرائت شد انگیزه خود را اعتراض به سیاست فرانسه در غرب آسیا ذکر کردند. درحالی‌که رسانه‌های گروهی جهان قضاوت نسبتاً منصفانه‌ای درمورد عملکرد دولت ایران در این قضیه داشتند، گروه‌های ضدانقلاب با سوءاستفاده از این جریان اتهاماتی را به ایران وارد ساختند.

- روزنامه کریستین ساینس مانیتور امریکا و خبرگزاری چین به تحلیل موضع ترکیه در قبال جنگ ایران و عراق و نگرانی آن کشور درمورد گسترش جنگ و آسیب‌رسیدن به خطوط انتقال نفت در خاک ترکیه پرداختند.

- به گزارش خبرگزاری کویت، برزیل ضمن حفظ مناسبات بازرگانی خود با عراق، درپی گسترش روابط اقتصادی با ایران است.

- به مناسبت پنجمین سالگرد ناپدیدشدن امام موسی صدر، بخش‌هایی از جنوب لبنان در اعتصاب و اعتراض به سر برد. با تشدید درگیری ارتش و شبه‌نظامیان، رئیس‌جمهور لبنان خواستار گفت‌وگوی فوری سران نیروهای سیاسی لبنان شد.

ارسال نظر






captcha
ارسال