فائزون|۵ شهریور ۱۳۶۱

کدخبر : 11454 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۲۵|۱۳:۰۵

تاریخ شمسی

5 شهریور 1361

تاریخ قمری

7 ذی‌القعده 1402

تاریخ میلادی

27 اوت 1982
 
خلاصه روز: 

- تجاوز هواپیماهای عراقی به آسمان شهرهای تهران، قم، آبادان، اهواز، خرم‌آباد و ایلام هم‌زمان با برگزاری مراسم نماز‌جمعه و شکستن دیوار صوتی در بعضی شهرها از جمله تهران؛ بیانیه‌ی نظامی شماره‌ی 823 عراق در‌این‌باره، بازتاب این واقعه در خبرگزاری‌های مختلف به‌خصوص قطع نشدن خطبه‌های نماز‌جمعه‌ی تهران توسط رئیس مجلس. 

- ادامه‌ی صدور نفت از خارک با وجود آسیب‌های وارد‌ شده به بخشی از سیستم صدور نفت این جزیره؛ گزارش روزنامه‌ی تایمز چاپ لندن درباره‌ی تدابیر جدید ایران برای انتقال نفت از جزیره‌ی خارک به مناطق امن‌تر جهت صدور به بازارهای بین‌المللی. 

 

 

 

 

 

 

 

 

- در گلوله‌باران امروز شهر آبادان 5 واحد مسکونی و یک مغازه آسیب دیدند، 9 تن مجروح شدند و یک تن شهید شد؛ نیروهای ژاندارمری یک هلی‌کوپتر عراقی را در منطقه‌ی مرزی موسیان سرنگون کردند. 70 ورود 252 تریلر حامل مهمات و تجهیزات نظامی از کویت و اردن به عراق؛ گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی از میزان و نحوه‌ی ارسال کمک‌های لجستیکی و رزمی دولت کویت به عراق. 

- حملۀ نیروهای حزب دمکرات به یک روستا در اطراف میاندوآب که به شهادت 3 تن از جمله یک پاسدار و مجروح شدن 6 زن یا کودک انجامید؛ کشف 22 کیلوگرم دینامیت در زیر پل کلته. 

- در‌پی اقدامات نیروهای خودی علیه سازمان مجاهدین خلق در استان خوزستان، به‌خصوص شهر اهواز، نیروهای سپاه خانه‌ای را که محل نگهداری تسلیحات این سازمان بود، کشف کردند. 

- اعدام 5 تن از کادرهای نظامی سازمان مجاهدین خلق و گروه اشرف دهقان در بابل، قیام مسلحانه، شرکت در درگیری‌های مسلحانه‌ی بابل، تهیه‌ی مواد منفجره و... از جرائم این افراد اعلام شده است.

- سخنان رئیس مجلس در خطبه دوم نماز جمعه‌ی تهران درباره اقدامات سازمان مجاهدین خلق در دو سال اخیر و عوامل اصلی شکست سازمان در رسیدن به اهدافش. 

- تهدید عراق و بمباران خارک موجب افزایش نرخ بیمه‌ی محموله‌های نفت خام شد؛ بررسی تأثیر حملات هوایی عراق بر خارک در رسانه‌های امریکا؛ گزارش دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در واشنگتن درباره‌ی وضعیت فعلی جنگ ایران و عراق. 

- مقاله نشریه المجله چاپ لندن درباره اوضاع اقتصادی ایران در زمان جنگ و استحکام آن در اوضاع جنگی. 

- اعلام وزارت خارجه‌ی آلمان مبنی‌‌بر اخراج 5 دانشجوی ایرانی دستگیر شده از این کشور؛ گزارش رادیو بادن بادن آلمان درباره‌ی این موضوع. 

- بازدید نمایندگان هلال احمر سوریه و جمهوری عربی صحرا و کاردار کویت از اقامتگاه اسیران عراقی در اردوگاه نیروی هوایی تهران. 

- گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی از اعتراف عامل سوءقصد به جان کاردار سفارت امارات متحده‌ی عربی در کویت مبنی‌‌بر اجرای این ترور به دستور حکومت عراق.

ارسال نظر






captcha
ارسال