فائزون|۲ شهریور ۱۳۶۲

کدخبر : 11427 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۲۵|۰۸:۲۵

تاریخ شمسی

2 شهریور 1362

تاریخ قمری

15 ذی‌القعده 1403

تاریخ میلادی

24 اوت 1983
 
خلاصه روز: 

- فرماندهان قرارگاه کربلا در جلساتی جداگانه وضعیت عملیات مهندسی لشکر19 فجر در منطقه زبیدات و دلایل لغو عملیات لشکر7 ولی‌عصر(عج) در منطقه زید را بررسی کردند.
- مصاحبه سیاف‌زاده معاون قرارگاه کربلا با راوی مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ سپاه درخصوص خط مشی جنگ پس از والفجر مقدماتی و تاریخچه، محدوده عملیاتی و عملکرد قرارگاه کربلا در جنوب.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- اقدامات بلندمدت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای ارتقای سطح کیفی نیروهای نظامی و برنامه‌ریزی برای آینده این سازمان. اولین گروه از پاسداران دوره‌دیده دافوس برای رفع نقایص و ضعف‌های سیستم آموزش سپاه و ارتقای سطح کیفی فرماندهان سلسله‌جلساتی را با فرماندهان رده بالای سپاه برگزار کردند.
- درپی اجرای عملیات‌های والفجر2 و 3 در جبهه‌های شمالی و میانی، ارتش عراق با اعزام و انتقال بخشی از نیروهای خود به مناطق عملیاتی شمالی و میانی، اقدام به تحکیم مواضع خود در مناطق مزبور کرده است.
- کشتی تجاری "ایران رشادت" که از هندوستان عازم ایران بود، در نزدیکی بندر امام خمینی هدف حمله موشکی بالگردهای عراقی قرار گرفت.
- بازتاب عملیات‌های دریایی روز گذشته ایران در مناطق رأس‌البیشه و نهرقاسمیه در خبرگزاری رویتر و رادیو ترکیه.
- سرنگونی یک بالگرد توپ‌دار عراقی در پیرانشهر؛ بمباران سردشت توسط هواپیماهای عراقی؛ تداوم تبادل آتش در آبادان و خرمشهر.
- پاک‌سازی 17 روستا و زخمی‌شدن حدود 200 نفر از افراد ضدانقلاب در عملیات محور کامیاران - دهگلان؛ پاک‌سازی منطقه دشت‌بیل و دره شهدا در محور ارومیه - اشنویه؛ زخمی‌شدن 4 تن براثر اقدام عناصر کومه‌له به پرتاب نارنجک به‌سمت مقر سپاه پاسداران مریوان؛ تسلیم‌شدن 3 نفر از اعضای نظامی کومه‌له به سپاه نقده.
- بازدید اعضای هیئت اعزامی دادگاه بین‌الملل اسلامی از مناطق مسکونی بمباران‌شده دزفول و اندیمشک.
- امام خمینی در جمع اعضای شورای عالی تبلیغات از عملکرد حوزه‌های علمیه پیش از انقلاب به‌دلیل عدم اهتمام در امر تبلیغ انتقاد کردند. مسئله صدور انقلاب ازطریق تبلیغ، تأکید بر ماهیت سیاسی اسلام، لزوم معرفی صحیح اسلام به مردم جهان براساس معنویات و جایگاه رفیع شهر قم از دیگر محورهای سخنرانی ایشان بود.
- علی‌اکبر ولایتی وزیر امور خارجه، پس از امضای پروتکل همکاری مشترک ایران و لیبی، طرابلس را به مقصد سوریه ترک کرد و ساعت 20 در میان استقبال مقامات سوری وارد دمشق شد.
- با اجرایی‌شدن طرح خرید برنج، 72 کمیسیون خرید سازمان تعاون روستایی از امروز شروع به خرید برنج مازاد بر مصرف از شالیکاران استان مازندران کردند. حجت‌الاسلام مقتدایی در گفت‌وگو با واحد مرکزی خبر به تشریح نقش قوه قضائیه دراین‌مورد و حمایت امام از طرح مزبور پرداختند؛ سازمان مجاهدین خلق (منافقین) در تحلیلی آزادشدن برنج را یک بحران اقتصادی - اجتماعی برای جمهوری اسلامی ایران قلمداد کرد.
- پرداخت 419 میلیون دلار از نقدینگی ایران نزد بانک انگلستان به بانک صادرات واردات ایالات متحده در چارچوب موافقت‌نامه ژانویه 1981.
- وزیر بازرگانی ترکیه اعلام کرد که دولتش مایل است میزان خرید نفت از ایران را یک میلیون بشکه در روز افزایش و حتی بخشی از نفت خام ایران را پس از تصفیه به دیگر کشورها صادرکند. وی در مصاحبه‌ای اعلام کرد که حجم مبادلات ترکیه با عراق 75 درصد کاهش یافته است؛ روزنامه وال استریت ژورنال ادعا کرد دولت ایران قصد دارد خط لوله صادرات نفت عراق از مسیر ترکیه را بمباران کند.
- وزیر نفت عراق ذخایر نفتی کشورش را 46 میلیارد بشکه اعلام و اظهار کرد که این کشور به‌منظور توسعه صادرات نفتی خود درصدد احداث یک خط لوله ازطریق خاک عربستان و نیز توسعه خط لوله عراق به ترکیه است؛ روزنامه فایننشال تایمز وضعیت اقتصادی عراق را تحلیل کرد.
- اظهارات وزرای امور خارجه ترکیه و مصر درباره لزوم پایان‎دادن به جنگ ایران و عراق.
- تشدید تنش میان نیروهای ارتش لبنان و دروزی‌ها برای استقرار در مناطق شوف و عالیه درپی تصمیم رژیم اشغالگر قدس مبنی‌بر عقب‌نشینی از این مناطق.

ارسال نظر






captcha
ارسال