فائزون|۲ شهریور ۱۳۶۶

کدخبر : 11425 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۲۵|۰۸:۲۱

تاریخ شمسی

2 شهریور 1366

تاریخ قمری

28 ذی‌الحجه 1407

تاریخ میلادی

24 اوت 1987
 
خلاصه روز: 

- پیام دکتر ولایتی به دبیرکل سازمان ملل متحد در مورد حملات هوایی عراق به مناطق مسکونی جمهوری اسلامی ایران.

- اعزام نیروهای مردمی به جبهه‌های جنگ از استان خوزستان، قم، بوشهر، یزد، نهاوند و جیرفت. 

- سومین سمینار پشتیبانی جنگ تحت عنوان "لبیک‌ یا امام" با شرکت آقایان خامنه‌ای، هاشمی، مهندس موسوی، محسن رضایی، تیمسار سهرابی و دیگر مقامات کشوری و لشکری و سخنان آنها در مورد مسائل مختلف جنگ و اوضاع خلیج‌فارس. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- دیدار معاون وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران با دبیرکل سازمان ملل متحد و رییس شورای امنیت در نیویورک. گزارش خبرگزاری فرانسه، مصاحبه رجایی‌ خراسانی و سخنان "فیلیپس اوکلی" سخن‌گوی وزارت خارجه امریکا در این مورد. 

- دیدار آقایان معیری، لواسانی و سرمدی از کشورهای مختلف اروپایی، آسیایی و افریقایی و تشریح موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال پایان جنگ. 

- اعلام برهم خوردن آرامش کاروان نفت‌کش‌های کویتی تحت حفاظت امریکا به‌وسیله یک فروند ناوچه ایرانی پس از عبور از تنگه هرمز. ایران هرگونه برخورد را با این کاروان تکذیب کرد. 

- پیدا شدن لاشه هلی‌کوپتر امریکایی از بستر دریا که بر اثر برخورد با ناو "لاسال" سقوط کرده بود. 

- ثبت چهار فروند نفت‌کش جدید کویت در امریکا و انگلستان.

- مخالفت مجدد شوروی با اعمال تحریم تسلیحاتی علیه ایران و انتقاد از حضور نظامی امریکا در منطقه. 

- مصاحبه شیرین هانتر در مورد اهداف امریکا در خلیج‌فارس: جلوگیری از نفوذ شوروی، پشتیبانی از اعراب و فشار ایران. 

- مطالب دیلی‌ اکسپرس و تایم هلند در مورد سود بردن ایران از آرامش به‌وجود آمده در خلیج‌فارس. 

- تشدید اختلافات در اجلاس فوق‌العاده وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه اعراب و تعلیق آن برای چند ساعت. موضع کشورهای مختلف در مورد قطع‌ رابطه با ایران یا اقدام به میانجی‌گری میان ایران و عراق در گزارش گاردین، خبرگزاری فرانسه، رادیو بی.بی.سی. 

- دعوت روزنامه کویتی "الانباء" از شورای همکاری خلیج‌فارس برای ورود به جنگ علیه ایران و سخن میشل عفلق در مورد مسئولیت کل اعراب در قبال جنگ ایران و عراق. 

- مصاحبه مطبوعاتی حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی کروبی در تهران و سخنان وی در تشریح جزئیات توافق ایران و عربستان برای مراسم "برائت از مشرکین" و حمله مأموران عربستان سعودی به صفوف حجاج‌ بیت‌الله‌الحرام. دعوت عربستان از خبرنگاران خارجی برای تهیه عکس و خبر

ارسال نظر






captcha
ارسال