فائزون|۱ شهریور ۱۳۶۶

کدخبر : 11420 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۲۵|۰۸:۰۰

تاریخ شمسی

1 شهریور 1366

تاریخ قمری

27 ذی‌الحجه 1407

تاریخ میلادی

23 اوت 1987
 
خلاصه روز: 

- حمله گسترده هواپیماهای عراق به دو مجتمع شمیمایی رازی و ایران ـ ژاپن در بندر امام‌خمینی، کارخانه سیمان درود و یک واحد پست انتقال نیرو در تبریز.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- بازتاب حملات هوایی عراق: بی.بی.سی. و خبرگزاری فرانسه: ممکن است عراق دور جدید حمله به شهرها را از سر بگیرد.

- حمله به یک گروه راه‌سازی در منطقه سرو. تلاش برای نفوذ به داخل مهاباد، حمله چته‌های حزب دمکرات به تأمین‌های جاده اشنویه و منطقه باویسی.

- بازدید دومین گروه خبرنگاران خارجی از منطقه عملیاتی "نصر7"، توضیحات یکی از فرماندهان سپاه و گزارش خبرنگار روزنامه "ال پائیس" از این عملیات.

- آماده‌باش مراکز پدافند شیمیایی استان خوزستان و برگزاری مانور ایثار در خرم‌آباد برای مقابله با حملات شیمیایی.

- اعزام نیروهای رزمی تخصصی کیمته انقلاب اسلامی و داوطلبان مردمی استان خوزستان به جبهه‌های جنگ. سخنان آیت‌الله مشکینی در دیدار با نیروهای اعزامی به آموزش.

- اهدای کمک‌های مردمی به جبهه‌های جنگ. اعلام طرح اعزام "حماسه‌سازان عاشورا" در ماه محرم.

- نام‌گذاری یازدهم محرم به‌نام روز تجلیل از اسیران و مفقودان.

- برگزاری سمینار توجیهی طرح اعزام حماسه‌سازان عاشورا. تشکیل کمیته‌های مردمی حمایت از رزمندگان به کوشش سپاه یکم ثارالله. سخنان رییس جمهوری و فرمانده کل سپاه در خصوص مسائل خلیج‌فارس و پایان جنگ ایران و عراق.

- دیدار رییس جمهور و اعضای هیئت دولت با امام امت و سخنان ایشان در خصوص اهمیت بیش‌تر فاجعه مکه نسبت به مسائل دیگر. انتقاد آیت‌الله ابراهیم امینی از ضعف تبلیغات در خارج از کشور در مورد فاجعه مکه.

- حرکت پنجمین کاروان نفت‌کش‌های کویتی به سوی تنگه هرمز.

- گزارش رویتر در مورد ضعف‌های امریکا در خلیج‌فارس. انتقاد هرالدتریبون از استراتژی امریکا در قبال ایران. آبزرور هر دو طرف تمایل به آرامش دارند.

- مباحثه تلویزیونی غیر مستقیم دکتر لاریجانی با ریچارد مورفی معاون وزیر خارجه امریکا در مورد حضور نظامی امریکا در منطقه، تأمین آرامش و اهمیت خلیج‌فارس، شرایط پایان جنگ و کمک به آزادی گروگان‌ها.

- افتتاح اجلاس فوق‌العاده وزیران خارجه اتحادیه عرب در تونس به منظور اتخاذ یک موضع واحد در قبال جنگ ایران و عراق و بحران خلیج‌فارس. انتقاد شدید سعود‌الفیصل و شاذلی قلیبی از ایران.

- موضع کشورهای عربی در اجلاس وزیران خارجه اعضای اتحادیه عرب در تونس و گزارش خبرگزاری فرانسه، رادیو دمشق، روزنامه کویتی السیاسه از این اجلاس.

ارسال نظر






captcha
ارسال