فائزون|۲۲ بهمن ۱۳۶۱

کدخبر : 10578 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۲۲|۱۳:۴۳

تاریخ شمسی

22 بهمن 1361

تاریخ قمری

27 ربیع‌الثانی 1403

تاریخ میلادی

11 فوریه 1983
 
خلاصه روز: 

- آبادان امروز نیز زیر آتش شدید نیروهای عراقی بود که بر اثر آن 9 تن از اهالی شهر شهید یا مجروح شدند و 3 منزل ویران شد.

- استقرار هزار نفر نیروهای سازمان‌یافته‌ی مصری با تجهیزات کامل نظامی در پادگان چم‌چمال عراق برای دیدن آموزش‌های لازم.

- در محور میاندوآب ـ بوکان نیروهای مسلح غیر قانونی دو تانکر نفتی را در حوالی روستای داشکند به سرقت برده و راننده‌ی آن‌ها را گروگان گرفتند که پس از رسیدن نیروهای کمکی و تحمل 20 کشته یا مجروح، تانکرها و راننده را آزاد کردند.

- ناکامی عملیات نیروهای مسلح غیر قانونی در روستای قلات در محور نقده ـ پیرانشهر به دلیل هوشیاری‌ نیروهای مشترک سپاه و ژاندارمری. در اشنویه، تیراندازی نیروهای مسلح برانداز به مردم شرکت‌کننده در راه‌پیمایی به مناسبت سال‌گرد پیروزی انقلاب اسلامی تلفاتی در بر نداشت. زخمی شدن یکی از نیروهای بسیج بر اثر تیراندازی نیروهای مسلح غیر قانونی در حوالی قریه‌ی شیطان‌آباد در غرب جاده‌ی ارومیه ـ مهاباد. انفجار مین در محور اشنویه ـ نقده و زخمی شدن یکی از نیروهای پایگاه جبرئیل‌آباد. پرتاب چندین گلوله‌ی خمپاره از سوی نیروهای مسلح غیر قانونی به شهرهای مهاباد و ارومیه و آسیب دیدن یک کودک 2 ساله و چند منزل مسکونی. تسلیم شدن 3 تن از افراد وابسته به نیروهای مسلح غیر قانونی و تحویل سلاح‌های‌شان در سنندج.

- دست‌گیری 3 تن از افراد سازمان مجاهدین خلق در تهران و کشف اسناد و مدارک درون‌گروهی.

- سپاس‌گزاری از الطاف الهی برای کمک به ملت ایران برپایی جمهوری اسلامی؛ توصیه به مردم برای ادامه‌ی یاری به دولت؛ یادآوری تجاوز عراق به ایران و چشم‌پوشی رسانه‌های جمعی از این مسئله، از مطالب مطرح‌شده در پیام امام‌خمینی به مناسبت چهارمین سال‌گرد پیروزی انقلاب اسلامی بود.

- مراسم رژه‌ی نیروهای مسلح به مناسبت چهارمین پیروزی انقلاب و تجلی حضور فعال این نیروها در همه‌ی سنگرهای جمهوری اسلامی در پایان نمازجمعه‌ی تهران.

آیت‌الله خامنه‌ای رئیس‌جمهور نیز در خطبه‌های نمازجمعه‌ی تهران با تشریح توطئه‌های گوناگون کشورها برای تضعیف انقلاب، این انقلاب را استثنایی خواند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- میرحسین موسوی در خطبه‌های پیش از نمازجمعه‌ی قم: شعار "نه شرقی، نه غربی" آثار پربرکت و عظیمی در روابط خارجی ما با کشورهای گوناگون گذاشته و با اثبات این‌که می‌شود نوکر امریکا و شوروی نبود، امید را در دل محرومان بارور کرده است. به گزارش کیهان، موسوی در سفر به قم با آیت‌الله منتظری نیز دیدار کرد و آیت‌الله منتظری ضمن تقدیر از خدمت دولت در شرایط جنگ و تحریم اقتصادی توسط ابرقدرت‌ها و پیروزی‌های اخیر رزمندگان اسلام، یادآور شدند که حکومت عراق از داخل پوسیده است.

- مطالب روزنامه‌ی اطلاعات درباره‌ی راه‌پیمایی مردم مسلمان منطقه‌ی بقاع لبنان، به مناسبت سال‌روز پیروزی انقلاب اسلامی ایران.

- به گزارش رادیو ریاض، عدنان خیرالله وزیر دفاع عراق، حمله‌ی اخیر ایران را شکست خورده خواند و توانایی ارتش عراق را به رخ کشید. گزارش خبرگزاری فرانسه از آخرین وضعیت جبهه‌های جنگ، ادعاها و اقدامات تبلیغاتی عراق.

- کیهان: پطروس غالی وزیر مشاور در امور خارجه‌ی مصر در دیدار با صدام حسین در بغداد، نتایج سخنان حسنی مبارک با رونالد ریگان و آخرین دستورالعمل‌های واشنگتن را به اطلاع وی رساند.

- رادیو کویت اعلام کرد: اتحادیه‌ی بین‌المجالس عرب امروز در پایان کار خود اجرای فوری مصوبات فاس را ـ که حمایت همه‌جانبه از عراق در جنگ است ـ خواستار ‌شده است.

- کلود شسون به قصد سفر به عراق وارد اردن شد و در مصاحبه‌یی اعلام کرد که پاریس نگران نتایج پیروزی نهایی ایرانی‌ها در جنگ است. رادیو بی‌بی‌سی در تشریح اهداف این سفر، اهم مذاکرات را درباره‌ی جنگ و کمک فرانسه به عراق و نگرانی فرانسه از دیون عقب‌افتاده‌ی عراق توصیف کرد و عراق را بازار مهمی برای صادرات این کشور دانست.

ارسال نظر






captcha
ارسال