فائزون|شهید غلام حسین سرگلزهی

شهید غلام حسین سرگلزهی

نام:غلام حسین

نام خانوادگی:سرگلزهی

نام پدر:علی اکبر

محل تولد:زاهدان

تاریخ تولد:۱۳۳۸/۵/۱۰

تاریخ شهادت:۱۳۶۱/۲/۱۲

تحصیلات:کارشناسی

دین:اسلام

مذهب:شیعه

کدخبر : 10569 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۲۲|۱۳:۳۲

فائزون شهید غلامحسین سرگلزهی را معرفی می کند:

شهید غلامحسین سرگلزهی در سال 1338 در خانواده ای متدین و ولایت مدار در شهرستان زاهدان متولد شد . وی پس از اخذ دیپلم ریاضی وارد دانشکده افسری ارتش گردید و چون این زمان مصادف با دستور حضرت امام (ره) مبنی بر فرار پرسنل نظامی از پادگان ها بود، لذا ایشان از دانشکده افسری فرار کرده و با پیروزی انقلاب اسلامی به امر حضرت امام (ره) به دانشکده مراجعت نمودند و در اواخر سال 1360 به درجه ستواندومی نائل آمد . سپس به لشکر 64 ارومیه پیوست تا برای دفع اشرار به منطقه مهاباد اعزام شود.

یک دستگاه تانک از یگان تحت فرماندهی ایشان که گویا به دلیل شهادت راننده اش موفق به عقب نشینی نمی شود . چون محل استقرار تانک در دسترس نیروهای دشمن است لذا احتمال این می رود که تانک ایرانی به دست دشمن بیافتد شهید با تبهر و رشادت تمام می گوید : تانک ارتش جمهوری اسلامی نباید به دست دشمن بعثی بیافتد . لذا شخصا به همراه یک نفر راننده جهت بازگرداندن تانک و نجات جان سرنشینان ، زیر آتش شدید دشمن به محل تانک می رود و با دلاوری و شجاعت هرچه تمامتر موفق به بازگرداندن تانک می شود .

شهید بزگوار با روحی سرشار از معنویت و عشق به امام ( ره) و انقلاب اسلامی در اثر اصابت ترکش به ناحیه سر در منطقه مهاباد شهد شهادت نوشید و روحش به ملکوت اعلی پیوست.

ارسال نظر






captcha
ارسال