فائزون|۱۷ بهمن ۱۳۶۱

کدخبر : 10561 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۲۲|۱۳:۰۵

تاریخ شمسی

17 بهمن 1361

تاریخ قمری

22 ربیع‌الثانی 1403

تاریخ میلادی

6 فوریه 1983
 
خلاصه روز: 

- با آغاز تاریکی هوا یگان‌هایی که فاصله‌ی کم‌تری نسبت به سایر یگان‌ها با خط دشمن داشتند، حرکت خود را برای رسیدن به خط تماس آغاز کردند. ابلاغ امر عملیات به یگان‌ها برای اجرای عملیات. شروع پیشروی نیروها؛ در آخرین ساعت امروز (ساعت 24) همه‌ی یگان‌ها از کانال اول عبور کردند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- کشته یا اسیر شدن 37 عراقی و به دست آمدن مقدار زیادی غنیمت از نتایج عملیات مشترک نیروهای سپاه و ارتش در منطقه‌ی قراویز روی تپه654 بود. شهادت 7 تن از نیروهای سپاه در منطقه‌ی گره‌شیر چنگوله بر اثر حمله‌ی نیروهای عراقی.

- عقب‌نشینی نیروهای حزب دمکرات از پایگاهی در منطقه‌ی سنجی در شمال ارومیه و متحمل شدن 4 کشته و زخمی. حمله‌ی نیروهای مسلح غیر قانونی به پایگاه ربط و زخمی شدن یک سرباز. تیراندازی نیروهای مسلح غیر قانونی به خودروهای عبوری در حوالی قریه‌ی محمدیار در شرق نقده منجر به کشته شدن سرنشین یک خودرو شد. نیروهای حزب دمکرات که چندی پیش استوار بایرام‌زاده‌ را گروگان گرفته بودند، امروز وی را به شهادت رساندند و پیکر وی در اطراف روستای کهریز در شمال ارومیه پیدا شد.

- اطلاعیه‌ی تبلیغاتی سازمان مجاهدین خلق مبنی‌بر اجرای عملیات در پایگاه بناویله در جنوب شرقی سردشت و به شهادت رساندن 40 تن از نیروهای خودی. گزارش خبرگزاری رویتر و رادیو بغداد از این موضوع.

- دست‌گیری 4 تن از نیروهای سازمان مجاهدین در تهران، مشهد و سمنان به هم‌راه تعدادی اسناد و مدارک. در شهرستان نور یکی از افراد چریک‌های فدایی خلق (گروه اشرف دهقان‌) با دو قبضه اسلحه و 3 دستگاه بی‌سیم دست‌گیر شد. دست‌گیری یکی از افراد وابسته به ستاد خلق ترکمن وابسته به چریک‌های فدایی خلق (اقلیت) در گنبد، به هم‌راه تعدادی اسلحه و مهمات.

- شرکت همه‌جانبه‌ی نیروها در صحنه‌های دفاع؛ تأثیر این هم‌کاری‌های ملی در تحکیم پایه‌های نظام جمهوری اسلامی و سیاست ایران در اعلام تنبیه متجاوز به منظور برقراری صلح در منطقه، از محورهای اصلی سخنان آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار با وزیر دفاع و معاونان این وزارت‌خانه بود.

- رئیس کل بانک مرکزی‌ در یک مصاحبه‌ی مطبوعاتی از آزادی ورود و خروج ارز از کشور خبر داد.

- مصاحبه‌ی صدام حسین با خبرگزاری رویتر حاوی مطالب توهین‌آمیز به مقامات ایرانی؛ شعارهای سیاسی؛ بدیهی‌گویی و علل ضعف نیروهای عراقی به هنگام حضور این نیروها در زمان اشغال خاک ایران بود. صدام در این مصاحبه بدون توجه به اعمال غیرانسانی عراق در حمله به شهرهای دزفول و...، ایران را به حمله به اهداف غیر نظامی متهم کرد.

- روزنامه‌ی کویتی الرأی العام: در جواب این‌که چرا هیچ یک از طرف‌های قدرتمند جهانی سعی نمی‌کنند جنگ را متوقف کنند، هیچ پاسخی نداریم مگر این‌که بگوییم که این جنگ یک توطئه‌ی مداوم علیه امت عرب و عراق است. محمد حسنین هیکل (نویسنده‌ی مشهور مصری): انتظار تضعیف حرکت اسلامی در ایران و تضعیف رژیم مبتنی‌بر "برتری فردای عرب" در عراق منفعت مشترک امریکا و شوروی است.

- ادعای یک رادیوی سلطنت‌طلب مبنی‌بر اقدام ایران به خرید 1/5 میلیون مارک آلمان قرص هیجان‌زا و محرک برای استفاده‌ی رزمندگان در جبهه‌های جنگ.

- نوزده تشکل، حزب، سازمان و گروه مخالف عراق که تحت حمایت لیبی قرار دارند؛ در قطع‌نامه‌یی خواستار هماهنگی بیش‌تر جنبش‌های مخالف رژیم عراق و سازمان‌دهی مردم آن کشور برای سرنگونی دولت عراق شدند.

- نشریه‌ی انگلیسی‌زبان الرعوه کرونیکل در گزارشی ضمن اشاره به تظاهرات مردم علیه حکومت صدام در شهر اربیل، و منطقه‌یی در 40 کیلومتری شمال عراق، از عملیات سرکوب‌گرانه‌ی نیروهای دولت خبر داد. نیروهای مجاهدین انقلاب اسلامی عراق 12 افسر بعثی را اسیر، 2 افسر را معدوم و چهار تن دیگر را در حلبچه زخمی کردند؛ این نیروها، در منطقه‌ی سیدصادق عراق سه نظامی بعثی را به هلاکت رساندند. عملیات نیروهای معارض در شهرهای جوارتا و حلبچه علیه نیروهای نظامی و کشته، زخمی یا اسیر شدن 6 تن از نیروهای نظامی.

ارسال نظر






captcha
ارسال