فائزون|۱۵ بهمن ۱۳۶۱

کدخبر : 10556 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۲۲|۱۲:۴۴

تاریخ شمسی

15 بهمن 1361

تاریخ قمری

20 ربیع‌الثانی 1403

تاریخ میلادی

4 فوریه 1983
 
خلاصه روز: 

- مهم‌ترین تصمیمات امروز فرماندهی عملیات: به مناسبت هم‌زمانی عملیات با ایام دهه‌ی فجر، نام والفجر برای عملیات برگزیده ‌شده. طرح تقسیم 1000 دستگاه کمپرسی نهایی شد. به همه‌ی رده‌های نظامی از صبح 1361/11/16 تا اطلاع بعدی، آماده‌باش صد در صد داده شد. با درخواست سپاه سوم برای تعویق 24 ساعته‌ی عملیات از 16 بهمن به 17 بهمن‌ماه موافقت شد.

- در ادامه‌ی بمب‌باران شهرهای آبادان و دهلران، 6 تن شهید یا زخمی شدند و چند واحد مسکونی خسارت دیده یا ویران شدند.

- حمله‌ی نیروهای کومه‌له به پایگاه درمان در محور مهاباد ـ بوکان، انفجار انبار مهمات و...؛ شهادت تعداد فراوانی از نیروهای خودی.

- نیروهای مسلح غیرقانونی در محور سنندج ـ دیواندره به نیروهای تأمین جاده‌ی ژاندارمری حمله و 9 تن از آن‌ها را شهید یا زخمی کردند؛ 10 نفر از نیروهای مسلح نیز کشته شدند. در درگیری بین نیروهای کومه‌له و نیروهای ارتشی تأمین جاده در دارساوین (شمال شرقی سردشت)، 7 تن از نیروهای خودی شهید یا رخمی شدند. در برخورد یک دستگاه مینی‌بوس با مین در جاده‌ی مهاباد ـ میاندوآب، کمک‌راننده‌ی مینی‌بوس زخمی شد. تیراندازی نیروهای ناشناس به یک تن از افراد پیشمرگ کرد مسلمان و یکی از اهالی در شهر سنندج و زخمی شدن هر دو نفر. اجرای حکم اعدام 5 تن از چته‌های حزب دمکرات کردستان به حکم دادگاه انقلاب اسلامی تکاب.

- بررسی دستاوردهای انقلاب در عرصه‌های سیاسی از موضوعات سخنان آقای هاشمی رفسنجانی در نمازجمعه‌ی این هفته بود.

- سفارت ایران اتهام دست داشتن در انفجار اخیر در دهلی‌نو را رد کرد. خبرگزاری آلمان گزارش داد: سفارت ایران اعلام کرده است جمهوری اسلامی علاقه‌یی به خراب‌کاری در هفتمین کنفرانس سران کشورهای غیر متعهد ندارد.

- گزارش خبرگزاری آلمان و روزنامه‌ی جمهوری اسلامی از مقاله‌ی چاپ‌شده در روزنامه‌ی لوموند با محورهای توافق فرانسه برای تحویل دادن 29 فروند هواپیمای میراژ دیگر به عراق، جایگاه عراق در میان خریداران اسلحه از فرانسه و یادآوری لزوم رعایت احتیاط در داد و ستد با این کشور.

- تحلیل روزنامه‌ی امریکایی ساینس مانیتور از تلاش‌های سیاسی شوروی در نزدیکی به کشورهای عرب و ازسرگیری کمک‌های نظامی به عراق در این خصوص.

- مجله‌ی امریکایی بیزنس ویک از توافق دولت‌های کویت و عربستان در یک گردهمایی سری برای کاهش بهای نفت خبر داد.

ارسال نظر






captcha
ارسال