فائزون|۱۴ بهمن ۱۳۶۱

کدخبر : 10555 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۲۲|۱۲:۴۲

تاریخ شمسی

14 بهمن 1361

تاریخ قمری

19 ربیع‌الثانی 1403

تاریخ میلادی

3 فوریه 1983
 
خلاصه روز: 

- موضوعات بررسی‌شده در جلسات امروز فرماندهان جنگ: بررسی عملیات فریب در چیلات؛ بررسی و ابلاغ مأموریت هوانیروز و نیروی هوایی در عملیات؛ بررسی آخرین وضعیت شناسایی نیروهای خودی در هورالعظیم و تصمیم‌گیری قطعی درباره‌ی زمان اجرای عملیات.

- در گلوله‌باران در آبادان و خرمشهر، 5 منزل و مغازه تخریب ‌شده یا خسارت دیدند و همچنین 5 تن زخمی یا شهید شدند. 7 زخمی و 2 شهید بر اثر بمباران دهلران. سقوط یک هواپیمای دشمن در منطقه‌ی چنانه.

- در حمله‌ی نافرجام نیروهای مشترک حزب دمکرات کردستان و سازمان مجاهدین خلق به پایگاه‌های خودی در روستاهای حماملار و کهریز در 40 کیلومتری شمال ارومیه، 10 تن زخمی شدند و به یک پایگاه نیز خساراتی وارد شد؛ رویتر به نقل از بیانیه‌ی سازمان مجاهدین خلق: 22 تن از نیروهای سپاه در حمله به دو پاسگاه به قتل رسیده‌اند. در حمله‌ی نیروهای سازمان مجاهدین خلق به نیروهای تأمین جاده در پایگاه دارساوین در 15 کیلومتری شرق سردشت، 1 تن از افراد خودی زخمی شد.

نیروهای خودی در مهاباد 2 تن از نیروهای مسلح غیر قانونی را کشته یا دست‌گیر کردند، 2 تن از نیروهای خودی نیز زخمی شدند.

- شهادت یکی از اعضای انجمن اسلامی پره‌سو از توابع طوالش به دست نیروهای سازمان مجاهدین خلق. کشف یک زاغه‌ی مهمات چریک‌های فدایی خلق (گروه اشرف دهقان‌) در جنگل‌های سوردار شهرستان نور با تلاش سپاه بابل. خنثی‌سازی یک بمب دست‌ساز که در مسیر تشییع‌کنندگان پیکر شهید نیک‌خواه کار گذاشته ‌شده بود.

- اعلام میزان کمک‌های مردمی ارسالی به جبهه‌ها از اول فروردین تا آذرماه سال جاری از طرف ستاد مناطق جنگی جهاد سازندگی قم.

- تلاش برای رضای خدا و اتکا به او؛ داشتن روحیه‌ی پشتکار و اراده‌ی قوی برای پیشبرد کارها از توصیه‌های امام به وزیر صنایع سنگین‌ و معاونان وی بود.

- مراسم بزرگداشت 6 فرمانده سپاه با حضور عده‌یی از سران مملکتی و اقشار مختلف مردم در مدرسه‌ی عالی شهید مطهری و سخن‌رانی میرحسین موسوی نخست‌وزیر در این مراسم و بررسی اوضاع بین‌المللی ایران در منطقه و نظام بین‌الملل.

- سفر دکتر ولایتی به کره‌ی شمالی، گفت‌و‌گو و تبادل نظر وزیر امور خارجه‌ی ایران با همتای پاکستانی خود در اسلام‌آباد.

- درخواست عراق از فرانسه برای ارسال 5 هواپیمای جنگی سوپر اتاندارد مجهز به موشک هوا به زمین اگزوست.

- گزارش خبرگزاری رویتر درباره‌ی اوضاع اقتصادی عراق و بررسی تطبیقی فروش نفت عراق در قبل و بعد از جنگ؛ رویکرد جدید دولت عراق در سیاست خارجی برای گذر از تنگناهای اقتصادی و....

- اقدام کشورهای کویت و عربستان به کاهش قیمت نفت پایه‌ی اوپک، موضوع گزارش خبرگزاری فرانسه از لندن بود.

- خبرگزاری فرانسه در اولین واکنش پس از انفجار شدید دفاتر خطوط هواپیمایی فرانسه و عراق در دهلی‌نو، این انفجار را به ایران نسبت داد.

ارسال نظر






captcha
ارسال