فائزون|۱۳ بهمن ۱۳۶۱

کدخبر : 10553 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۲۲|۱۲:۳۹

تاریخ شمسی

13 بهمن 1361

تاریخ قمری

18 ربیع‌الثانی 1403

تاریخ میلادی

2 فوریه 1983
 
خلاصه روز: 

- طرح مانور عملیات والفجر به مراحل نهایی نزدیک می‌شود. گزارش غلامعلی رشید در جلسه‌ی فرماندهان از جزئیات طرح مانور: قرارگاه کربلا در مرحله‌ی اول از 3 محور چومو، خال و رشیده خط را می‌شکند و در عمق تا کانال‌های آخر را پاک‌سازی می‌کند. وی درباره‌ی ورود به شهر حلفائیه پیشنهادهایی مطرح کرد. احمد کاظمی ضمن اظهار نگرانی از امکان هلی‌برن نیروهای لشکر8 نجف از هور به غزیله، بار دیگر نیاز لشکر8 نجف به 70 دستگاه نفربر را یادآوری کرد. گزارش علیرضا عندلیب‌ از استعداد دستگاه‌های مهندسی قرارگاه‌ها.

- عملیات محدود نیروهای لشکر27 حضرت رسول(ص) رو به روی پاسگاه دویرج و گرفتن 10 اسیر از نیروهای عراقی.

- در حمله‌ی هواپیماهای عراقی به شهر دهلران، 58 تن زخمی و شهید شدند و 6 خودرو آسیب دید. در گلوله‌باران شهرهای آبادان و خرمشهر 2 منزل مسکونی آتش گرفت و 5 منزل مسکونی نیز ویران شد.

- در حمله‌ی نیروهای مسلح غیر قانونی به پایگاه کوره در محور میاندوآب ـ مهاباد یک تن از نیروهای خودی زخمی شد. درخواست امان‌نامه‌ی 5 تن از افراد وابسته به گروه کومه‌له و حزب دمکرات از نیروهای سپاه در سنندج، سردشت و پایگاه دانیکش در غرب سنندج. ژاندارمری جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد 160 نفر از اعضای گروه‌های مسلح غیرقانونی در روستای میرکی در شمال سنندج اقدام به اخاذی (مبلغ 80000 تومان) کردند.

- دست‌گیری یکی از وابستگان سازمان مجاهدین خلق در آستانه که از عوامل اصلی ترور شهید اکبر شکرگزار مسئول اطلاعات سپاه آستانه بود.

- توضیحات فرمانده سپاه سیستان و بلوچستان در خصوص عملکرد سپاه درباره‌ی ایجاد پایگاه‌های بسیج، اعزام نیرو به جبهه و مقابله با نیروهای محارب.

- به گزارش کیهان، در جلسه‌یی با حضور استاندار مازندران‌ و تنی چند از مسئولان این استان موضوعات مختلف مربوط به بازسازی سوسنگرد بررسی شد. شرح اهم فعالیت‌های ستاد بازسازی و نوسازی مناطق جنگ‌زده‌ی استان خوزستان.

- گزارشی از کمک‌های نقدی و غیرنقدی نوآموزان نهضت سوادآموزی استان اصفهان. در پی بیانات اخیر رهبر انقلاب، مردم و اصناف قُم همه‌ی هزینه‌های سه روز جنگ به مبلغ ده میلیارد ریال را تقبل کردند.

- سخنان محسن رفیق‌دوست وزیر سپاه، در مصاحبه‌یی درباره‌ی تشکیل قرارگاه مشترک دریایی نوح و تأثیر آن در حفاظت از آب‌های خلیج‌فارس و دریای عمان.

- آیت‌الله منتظری امروز خطاب به نیروهای رزمنده در جبهه‌ها، مطالبی را بیان کردند.

- گزارش خبرگزاری کویت از اقدام هماهنگ 6 کشور عضو شورای هم‌کاری خلیج‌فارس به کاهش 4 دلاری بهای نفت. به گزارش خبرگزاری اوپک از لندن، زکی یمانی گفت که کشورش به قیمت تعیین‌شده‌ی اوپک پای‌بند نیست. هفته‌نامه‌ی بررسی‌های اقتصادی خاورمیانه اعلام کرد که کشورهای نفت‌خیز عضو شورای هم‌کاری خلیج‌‌فارس از این کاهش قیمت خشنود می‌شوند. گزارش خبرگزاری فرانسه به نقل از روزنامه‌ی ژاپنی آساهی درباره‌ی اقدام عملی کویت برای فروش نفت ارزان.

- نمونه‌یی از تلاش نیروهای اپوزوسیون خارج از کشور برای تخریب وجهه‌ی سیاسی جمهوری اسلامی ایران و هم‌راهی رسانه‌ها و کشورهای غربی با آنان.

ارسال نظر






captcha
ارسال